knarsend geluid vanaf instrumentenboard

Forumindex Forums Modellen Corsa knarsend geluid vanaf instrumentenboard

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349243
    heerinverkeer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 October 2017

      Vorige maand een splinternieuwe Opel Corsa 1.4 S/S online Edition 5 drs 66/90 gekocht. Vanaf het begin probleem met een knarsend geluid wat vanachter instrumentenboard of stuurkolom lijkt te komen. Soms doet het denken aan het knetterend geluid van een vonkend slecht electrisch contact . Niet continue , maar om de 5 km hoor ik het wel weer. Kan 10 tot 15 seconden duren en een paar keer kort achter elkaar. Doet het ook op hoge kwaliteit wegdek zonder oneffenheden. Vooral als ik langere tijd een constante snelheid rij zonder stuurbewegingen , bijv 120 km of 80 km per uur. Geluid wordt soms ook opgewekt als ik bijv bij 80 km per uur even geen gas geef. Resonantie??? Als ik de motor met flink wat toeren stationair laat lopen komt het geluid niet.
      Vandaag heeft de garage er naar gekeken. Heb met de monteur een testrit gemaakt en ……. het geluid liet zich niet horen ! De monteur heeft wat dingen uitgeprobeerd , maar kon niets vinden. Toen ik daarna naar huis reed over de autoweg begon het geluid na 20 km weer !!!! Heeft iemand soortgelijke ervaringen of een vermoeden wat de oorzaak van het knarsende geluid kan zijn?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.