klepveren vervangen CIH 2.2

Forumindex Forums Techniek Cih klepveren vervangen CIH 2.2

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350950
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Goeiendag beste Opelisten,

      Ik was van plan om mijn klepveren te verwisselen met de kop nog op het blok het liefst.

      Wie kan mij zeggen hoe ik het veerschoteltje het best kan indrukken om de spietjes te demonteren? Is daar een standaard iets voor of moet ik daar zelf een stukje gereedschap voor maken?

      Het stukje gereedschap om via de bougieschacht het zaakje onder druk te houden heb ik al.

      #18350989
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Ik heb zelf iets gemaakt dat het best te vergelijken is met dit:

        werkzeug-ventildemontage-opel-cih_3

        gewoon een strip ijzer met enkele gaten, hoeft niet steeds high-tec te zijn, succes!

        #18350992
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Donnerwetter so einer Arsch mit Ohren, of zo iets, zouden ze in Duitsland gezegd hebben!:applause01:

          Henk jongen! dat zijn acties, daar heb je wat aan. Ik denk dat ik het zo ga doen ja.:happy02:

          Er zijn, heb ik inmiddels ontdekt, wel speciale trekkertjes voor die je van boven af op de klepveer met schoteltje zet. Maar daar zou ik dan weer achteraan moeten. Eerst maar eens jou truc proberen. Henk bedankt!:applause02:

          #18351013
          H-400
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 November 2006

            Knap dat je er mee geholpen bent! Je mag me ook Herman noemen hoor, is niet de eerste maal dat ze

            ons verwarren. Maar het streelt m’n ego dat ze me verwarren met Henk, ik ken z’n capaciteiten.

            Ventilen CIH 2

            Ventilen CIH 1

            Nog wat info, en fijne feesten!

            Herman.

            #18351017
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              Oeps!:rose:Sorry Herman, ik zal beter opletten voortaan. Heb ik natuurlijk door mijn enthousiasme in het vuur van het spel overheen gekeken.:yahoo:

              Maar die foto met tekening is echt fijn! :good-job:  Ik neem aan dat je tussen die strip die je vast zet en die strip die los op de rand ligt een grote schroevendraaier o.i.d. zet, om zo de veer in te kunnen duwen? Of zit daar een iets tussen om die afstand te fixeren en dat je de veer indrukt door alleen de moer aan te draaien?

              #18351025
              H-400
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 November 2006

                Ik heb zoals op die foto tussen de strip (met 2 gaten)een plaatje van ook 5mm dik gestoken.

                Als je dan een tuimelaarsmoer met rondel aandraaid scharniert deze strip op dat plaatje.

                Je duwt dan eenvoudigweg je klepveren in en je klepsteel verschijnt door het grootste gat.

                Moest je klepsteel meegaan naar onder (kleven door vuil…)plaats je onder de cilinderkop ter hoogte van de betreffende

                klep een stevige vod of dergelijke, gaat als een fluitje van een cent!

                #18351026
                hinterachse
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2012

                  Ja, ik heb hem! volkomen duidelijk! Alleen ga ik het proberen met de kop nog op het blok in de auto met druk in de cilinder.

                  Mag dan ook geen probleem zijn, lijkt me. Eerst ff zo’n strip maken. Maar nu, dankzij jouw uitleg gaat dat gegarandeerd goed komen!

                  Herman, heel erg bedankt voor je uitleg! en je snelle reactie!  :dank-u::applause02:

                  Enneh…… Fijne dagen nog en een goed begin alvast!

                  #18351193
                  Manta-aero
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Let er op dat bij het aandraaien en indrukken van de klepveer, je plaatje met gat rond 24, niet de klepsteel aanraakt, doordat het plaatje draait. Je kan dan namelijk je klepsteel beschadigen en dat wil je niet.

                    #18351333
                    hinterachse
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 January 2012

                      Hmmmm,:good:Heb er zo nog niet meteen een voorstelling bij, maar ik zal er zeker op letten! Thnx!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.