Kleppendekselpakking vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Kleppendekselpakking vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213568
    opel123
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Hola,

      Van het weekend even mijn kleppendekekselpakking vervangen omdat deze zweet/lekt. Er is inmiddels een kurken pakking besteld en dit is zelf makkelijk te doen heb ik begrepen.

      Is het nu zo dat bij een kurken pakking je deze eerst even een nachtje in het water moet gooien? Of is dit optioneel mocht hij niet perfect passen?

      Het is dus:
      de boutjes losdraaien
      deksel eraf
      pakking eraf halen
      hele zooitje goed schoonmaken (met wat?)
      nieuwe pakking erop
      alles weer monteren (handvast zetten)

      Zijn er nog zaken waar ik op moet letten, en met wat voor spul maken jullie het zooitje schoon?

      Cheersking:

      #17542593
      IMpY
        Lid sinds:
        18 July 2005

        alles schoonmaken zodat de oude pakking eraf is. Meestal doe ik met een beetje schuurpapier allebei de vlakken netjes op schuren totdat deze weer mooi blinken. Let op dat je motor echt goed afgekoeld is als je alles loshaalt anders wil het wel eens gebeuren dat je kleppendeksel krom trekt. Neem aan als je over een kurken pakking praat dat je deze van een 8v bedoeld? De 16v heeft namelijk een rubberen afdichting.

        Het beste wat je kunt doen is de rubberenpakking insmeren aan beide kanten met wat olie. En na de montage alles buitenlangs netjes schoonwrijven. De motor netjes warm laten lopen en dan nogmaals schoonwrijven dan moet die wel dicht zijn denk ik zo.

        groeten Twan

        #17542594
        opel123
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Oke bedankt :thumbup

          Ik heb het inderdaad over een 8 klapper en een kurken pakking. Het insmeren met olie bij een rubberen is dat deze zich goed hecht en op zijn plaatst blijft zitten he, maar wordt dit ook bij kurk gedaan?

          #17542595
          IMpY
            Lid sinds:
            18 July 2005

            doe het inderdaad ook bij kurk.

            groeten Twan

            #17542596
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              en niet vaster zetten dan 8nm, anders lekt ie overmogen wer.

              #17542597
              opel123
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ja ik heb dat inderdaad gelezen maar 8nm staat ongeveer gelijk aan vast is vast??

                #17542598
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  8Nm is idd niks. Zodra je iets weerstand voelt bij het aandraaien zit je er al aan zo’n beetje.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.