Klachten Grandland

Forumindex Forums Modellen Grandland X Klachten Grandland

• Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 mei 2020om 22:28 door Anoniem.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Gubel
    Deelnemer

Ik heb een aantal klachten over mijn Opel Grandland welke niet worden opgelost door Opel Nederland.

Sterker ze reageren niet op melding hierover via de mail, telefonisch en schriftelijk. Laten niets van zich horen terwijl deze klachten al sinds de introductie van Grandland bekent zijn blijkens dit forum. Heel triest van zo n merk.

De volgende klachten:

Opel live navigatie is niet te installeren in mijn auto. terwijl ik een abonnement voor 3 jaar heb!

De buitentemperatuur is niet af te lezen op het display, tevens zijn file meldingen, keuze bij het invoeren van navigatie, andere mededelingen op scherm niet te lezen de tekst is te donker en ook niet te wijzigen in het menu.

Als ik de knop spraak opdracht gebruik krijg ik een foutmelding in het display / scherm dat spraakopdracht niet mogelijk is. Na de knop 2 keer in te drukken is dit wel mogelijk!!!

Dit alles gemeld bij Opel Nederland omdat de dealer ook niet wist wat ze ermee aan moet, helaas heb ik het idee dat Opel Nederland niet bestaat aangezien ik totaal geen reactie op mijn klachten krijg.

Anoniem

@ Gubel,

Ik mag toch aannemen dat er een standaard navigatie in je Grandland zit, die toch normaal gesproken voldoet? Of mis ik iets? Ik moet bekennen dat Opel-live me niets zegt, en dat Opel On-Star uit de lucht is. Ik heb dat ook geen abbo genomen op het nieuwe systeem. Lid van de ANWB is voor mij voldoende. De buitentemp is inderdaad heel slecht af te lezen. Ik vraag me af, waarom ze dit euvel intussen niet hebben aangepakt? File-meldingen kan je toch ook horen na het nieuws, en vervolgens je plan voor een alternatieve route trekken? En als je weet dat bij spraak, je deze knop 2x in moet drukken, dan doe je dat toch? Ik vind dan ook dat je klachten niet zozeer over de auto zelf gaan, maar veel meer over het navigatie systeem. Daarom maakt Opel waarschijnlijk geen haast met jouw probleem?? Al vind ik dat Opel elke klacht serieus dient te nemen, en fatsoenlijk moet beantwoorden. Persoonlijk, maar dat is ook heel persoonlijk, vind ik dat zaken als flitspalen en snelheidsmetingen, strikt geheim moeten blijven, omdat iedere weggebruiker zich aan de verkeersregels dient te houden. Maar misschien ben ik te conservatief. ik vind dat Opel onder PSA aan degelijkheid, behoorlijk wat heeft ingeboet, in vergelijking met mijn vorige Mokka. Voorbeeld? Bij een grote vrachtwagen als tegenligger, ben ik soms bang dat de motorkap een eigen leven gaat lijden. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden met de GLX.

jopsa
        Deelnemer

Prijs je gelukkig dat dit de enige soort klachten zijn die je hebt.  Ik heb een waslijst aan electronica-klachten die ze niet opgelost krijgen en die ze nog nooit tevoren zagen….

Gubel
          Deelnemer

Ik heb bij de aankoop van mijn Opel een abonnement van 3 jaar gehad op Opel Live navigatie. Ik denk dat er na de 3 jaar een forse prijs voor deze dienst gevraagd zal worden net zoals de vorige dienst voor auto,s met een mediabox. Hiermee kan je o.a. live verkeersinformatie ontvangen, de benzineprijzen per pomp zien, parkeerplaatsen zien en nog wat onbenullige zaken. Dit alles is gekoppeld aan een My Opel app waarop je de gegevens van je auto kan zien. Helaas zoals veel zaken bij Opel werkt ook dit niet, lijkt beetje op de bekende Chinese online winkel, is het allemaal net niet.

Op de My Opel App kreeg ik na het inloggen direct de melding dat mijn distributiesnaar in 2023 vervangen moest worden terwijl ik nog maar net 50 km met de auto had gereden had en tevens kon ik via deze app gelijk een afspraak maken met een dealer voor vervanging. Sindsdien krijg ik wel volop ongevraagde reclame van Opel dat werk wel blijkbaar wel.  Deze app valt ook onder dezelfde categorie , is het net niet. In dit geval helemaal niet want dat is het enige wat je met de app kan doen. Terwijl in Citroen, Peugeot, en Peugeot dezelfde navigatie zit waarin dit allemaal wel werkt en zonder problemen en nog gratis ook. Op dit forum zie ik deze toepassing al sinds de introductie van de Opel Grandland in 2017 nb niet werkt en hier al veel klachten over zijn..

Ook de klachten over de niet af te lezen buitentemperatuur, meldingen over verkeersinformatie, keuze invoer bij navigatie zijn niet meer van deze tijd. ja je kan de buitentemperatuur ook voelen door het raampje open te draaien, en je kan ook zelf op zoek naar een alternatieve route, of een kaart gebruiken ipv van de ingebouwde navigatie. De foutmelding dat er geen spraakinvoer mogelijkheden is kan je ook gewoon negeren. Zoiets kan je verwachten als je een auto koopt die 20 jaar oud is dan is de prijs er ook naar maar niet bij een nieuwe dan mag je verwachten dat alles werkt zoals het omschreven is en of zo,n functie nou handig is of niet dat doet er niet toe dat is een keuze wat je in een pakket aanschaft en hier ook voor betaald. Ik heb inmiddels veel merken gereden waaronder vroeger ook veel Opels. Maar sinds introductie van de navigatie en mediaschermen heb ik dit nog nooit meegemaakt. Alles werkte altijd zoals het omschreven was en zonder problemen. Ook de apps die daar bij de hoorde werkte feilloos met gratis update,s

Dan nog de reactie of gewoon geen reactie van Opel Nederland. De klachten op dit forum zijn zijn toch niet mis, sinds 2017 zelfde klachten waar totaal niets aan gedaan wordt. Ben benieuwd of Opel Nederland wel af weet van dit forum en de klachten die hier op staan. Denk dat het alleen maar goed is dat Opel is overgenomen door PSA plaform, De auto s van deze groep bieden wel wat ze omschrijven. En als je daar de importeur aanschrijft krijg je wel antwoord en wordt de klacht snel afgehandeld. Dit uit eigen ervaring.

Anoniem

[quote quote=18374438]Terwijl in Citroen, Peugeot, en Peugeot dezelfde navigatie zit waarin dit allemaal wel werkt en zonder problemen en nog gratis ook. Op dit forum zie ik deze toepassing al sinds de introductie van de Opel Grandland in 2017 nb niet werkt en hier al veel klachten over zijn.. Ook de klachten over de niet af te lezen buitentemperatuur, meldingen over verkeersinformatie, keuze invoer bij navigatie zijn niet meer van deze tijd. bij een nieuwe dan mag je verwachten dat alles werkt zoals het omschreven is en of zo,n functie nou handig is of niet dat doet er niet toe dat is een keuze wat je in een pakket aanschaft en hier ook voor betaald. Ik heb inmiddels veel merken gereden waaronder vroeger ook veel Opels. Maar sinds introductie van de navigatie en mediaschermen heb ik dit nog nooit meegemaakt. Alles werkte altijd zoals het omschreven was en zonder problemen. Ook de apps die daar bij de hoorde werkte feilloos met gratis update,s Dan nog de reactie of gewoon geen reactie van Opel Nederland. De klachten op dit forum zijn zijn toch niet mis, sinds 2017 zelfde klachten waar totaal niets aan gedaan wordt. Ben benieuwd of Opel Nederland wel af weet van dit forum en de klachten die hier op staan. Denk dat het alleen maar goed is dat Opel is overgenomen door PSA plaform, De auto s van deze groep bieden wel wat ze omschrijven. En als je daar de importeur aanschrijft krijg je wel antwoord en wordt de klacht snel afgehandeld. Dit uit eigen ervaring.[/quote]

Ik ben het zeker met je onderbouwing eens. Wanneer ze iets aanbieden, en je koopt het, moet het ook werken! Maar als ik op een Peugeot forum kijk, of BMW, of Nissan, dan zijn dat beslist geen merken waar alles feilloos werkt, gezien de stortbuien aan klachten daar. En of het nu een voordeel is dat Opel is overgenomen door PSA, waag ik te betwijfelen. Mijn vorige Mokka maakte in ieder geval een veel solidere indruk, dat dit PSA product. Zelf heb ik ooit met Opel Nederland( Breda) gemaild, en die hebben mij toen netjes behandeld, en een goede coulance gegeven, buiten mijn garantie. Dus tja…..Toen was Opel nog gewoon Opel. :rose:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.