Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kilometerteller c-Kadett 16v wijkt behoorlijk af….?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    bartje
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Mijn Kadett is nu bijna klaar, maar ik zit nog met een klein probleempje… De kilometerteller wijkt behoorlijk af. Als ik op de snelweg rijd en rustig achter een vrachtwagen plak dan zit ik al op 110/115 km per uur. En dat klopt volgens mij niet. Heb het nog niet met een tom tom geprobeerd…dat moet ik nog doen.
      Ik heb dus een C-coupe met c20xe, een 1,8s 5-bak. De achteras is van een 1600 en mijn wielen zijn 7 en 8×13 met 175/50 bandjes.
      Is er iemand die me kan helpen???
      Alvast bedankt.

Gr. Bart

hanskadett

komt door je zeer kleine wielen heb ik ook
        misschien zou je tijdens het rijden een maatje naast je kunnen laten rijden die de snelheden aan houd.
        vervolgens moet je wel van te voren je klok open hebben gemaakt om tijdens het rijden je wijzernaald er af te trekken en op de juiste snelheid te zetten

sniksnak
        Deelnemer

je kunt ook een ander kleur tandwielasje in je bak zetten waar de kilometertellerkabel in zit die overeenkomt met de 3,89 tandwielverhouding en dan eventueel de klok nog iets aanpassen aan de 175-50ers zoals hierboven beschreven staat.

je hebt geloof ik rode, gele en blauwe tandwielen voor de diverse overbrengingen maar weet het niet zeker want ik heb geen verstand van auto’s;).

bartje
          Deelnemer

Bedankt voor de reacties,

Ik heb gisteren met mijn tom tom gereden en moest echt 155 op de teller rijden om 120 op de tom tom te krijgen…
            Er moet dus wel echt iets gebeuren… Maar als ik de naald eraf trek bij 155 en dan op 120 zet, hoe zit het dan bij lagere snelheden???

Gr. Bart

Bas_nl
            Deelnemer

Je naald verzetten heeft geen zin. Het is een procentuele afwijking.

Jij hebt ongeveer een afwijking van 30% :o. Das wel heel veel btw.

Maar bij 50 km/u is dit 15 km/u afwijking terwijl bij 200 je meer dan 60 km/u afwijkt .

Ik heb ook een ckadett met c20xe, 18s bak en een 3,44 achteras met 13″ 175/50 banden en mijn teller wijkt ook af +/- 10 % maar dit vindt ik nog wel acceptabel.
              Je kan het tandwiel van je teller in je bak veranderen maar volgens mij moet dan heel je bak open. Dit weet ik niet zeker, heb dit nog nooit gedaan.

Wat is trouwens het W-getal op je teller? Daar kan het mss ook mee te maken hebben.

sniksnak
              Deelnemer

Bak hoeft niet open voor het gekleurde wieltje, bij de kilometerkabel aan je bak zit een m6 boutje waar je de complete aandrijving mee uit de bak kunt halen en daar kun je dan het tandwieltje in zetten.

Anoniem

origineel gepost door sniksnak
                  Bak hoeft niet open voor het gekleurde wieltje, bij de kilometerkabel aan je bak zit een m6 boutje waar je de complete aandrijving mee uit de bak kunt halen en daar kun je dan het tandwieltje in zetten.

inderdaad gele en rooie aandrijvingen heb ik al wel gezien
                  blauwe nog niet

maar dat die bestaan wil ik wel geloven

het w getal op je teller
                  komt origineel over 1
                  met dat aandrijvinkje

enkel geld dat alleen met de originele banden maat

je zou gewoon even wat moeten proberen
                  eerst kijken welke kleur teller aandrijving nu in je bak zit
                  en dan een andere kleur proberen;)

Anoniem

Je kan ook de W waarde meten en nieuwe meters bestellen bij Neutec. Dan weet je zeker dat je goedzit.

http://www.neutec-tacho-design.de/

2000
                    Moderator

Wel interesant, ik heb hetzelfde sinds de 13″-ers

Bas_nl
                      Deelnemer

origineel gepost door sniksnak

Ah, weer wat geleerd.

Maar wat kost zo’n tandwieltje nou als je dat moet laten maken bij dat bedrijf??

bessy

Ik heb nog nieuwe gele (19t) en blauwe (20t) tandwieltjes
                          liggen.

Kadett C
                          Deelnemer

En als je de teller van een automaat erin zet? Die heeft namelijk een andere W-waarde.
                            Komt dat meer overeen, of is de afwijking dan nog groter?

Groeten, MArk

bartje
                            Deelnemer

origineel gepost door bessy
                              Ik heb nog nieuwe gele (19t) en blauwe (20t) tandwieltjes
                              liggen.

U2U

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.