Keyless entry

Forumindex Forums Modellen Insignia Keyless entry

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362338
    Tabou
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 December 2018

      Heb onlangs een andere Insignia gekocht nadat de vorige bij ruim 500000 km de automaat het begaf . Weer een 163 pk diesel automaat in Duitsland gekocht met onder andere keyless entry. Nu gaat elke morgen als ik wat in mijn kofferbak leg en daarna in stap een waarschuwingssignaal af ( twee keer kort toeteren), wat zeer irritant is. Heb ook vaak een aanhanger erachter en als ik dan wil controleren of de verlichting van de aanhanger het doet door achter de aanhanger tecgaan staan toetert hij ook. Als je een portier opent om wat uit de auto te halen en je loopt een paar meter van de auto vandaan met geopend portier terwijl de motor niet loopt toetert hij ook. Was er vanuit gegaan dat keyless entry betekent dat je de sleutel altijd in je broekzak kunt laten zitten, maar bij Opel moet je dus als eerste je sleutels in de auto leggen voordat je de kofferklep opent, en ten alle tijden de sleutels erin laten liggen en absoluut niet in je broekzak of tas laten zitten want dan krijg je constant waarschuwingssignalen. Het leek mij zo makkelijk om de autosleutels in je jaszak te kunnen laten zitten en dit kan bij collega’s met andere merken wel. Is dit normaal of is er iets niet goed. Dealer heeft er naar gekeken en kan niets vinden.

      #18362366
      Sam Vander Wielen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2017

        Hallo
        Ik heb ook keyless entry en ik heb geen last van de problemen die jij hier beschrijft. Ik heb een insignia van 2014. Ik krijg enkel een signaal als ik mijn deur helemaal dicht doe, met draaiend motor en de sleutel in mijn zak. Voor de rest heb ik geen signalen

        #18362429
        JKB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2018

          Hoi

          Wij krijgen alleen signaal als we met draaiende motor met sleutel in de zak uitstappen en als we de auto uit zetten en de sleutel in de auto laten liggen.

          Ligt er toevallig niet nog een reserve sleutel in de auto verstopt? Anders zou ik ff in het configuratie menu bij passief vergrendelen gaan kijken.

          In dat zelfde menu zit ook nog de functie om het ‘waarschuwings signaal sleutel in de auto’ helemaal uit te zetten

          #18362447
          Tabou
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2018

            @JKB er ligt geen reservesleutel in de auto, en in het menu al van alles geprobeerd. Je kunt alleen waarschuwing aan/uitzetten als je de sleutel in de auto laat liggen. Bij draaiende motor kan ik me iets bij voorstellen als er dan een waarschuwingssignaal klinkt bij het verlaten van de auto met de sleutel op zak. Als je de kofferklep opent en weer dicht doet, en daarna in de auto stapt waarbij meestal je deur eerder dicht is dan de kofferklep , geeft hij dan ook een signaal?

            #18362474
            JKB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2018

              Wij hebben een HB van 2015, die kennen geen automatische achterklep. Iig geeft ie bij ons dus alleen dat soort waarschuwings toeters met draaiende motor. En als r dus nog een 2e sleutel in de auto aanwezig is. Zoals jij het beschrijft zou het niet moeten werken, denk dat de dealer ff beter moet kijken.

              #18366323
              Athlon
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2007

                ik heb ook keyless entry, maar als ik hem zelf niet op slot doe gaat hij op slot en claxonneert hij 1x, laat ik de sleutel in de auto liggen claxoneert hij 2x om te waarschuwen.

                Enkel als ik het contact heb afgezet, als de motor draait doet hij niets.

                 

                 

                 

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.