Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Keuring en keuring papieren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2012 om 20:33 #17242979
Geachte lezers.
Ik heb vandaag me wagen laten keuren bij de mazda en kreeg het volgende Factuur mee.
– Apk basis pakket.
– Apk Tarief.
– Viergastest.
– Katalysator vernieuwen.
– wissers vervangen.Ik belde 17:00 de mazda op en werd mijn meden gedeeld dat me wagen afgekeurd is.
Op me koplamp instellingen . ( ze kunnen hem niet stellen zegen ze )Achterklep wilt niet open.
Mijn achter klep heeft geen slot of druk knop.
Dit word aangestuurd door een ploffer die aangesloten is op me alarm systeem.
Onder de keuring hebben ze me alarm aflaten gaan heel de dag lang tot dat me alarm systeem niet meer goed functioneerde .
En door deze reden weigerde me koffer bak om open te gaan.
Ze hebben me kofferbak open gemaakt via de binnen kant.Me meisje heb de wagen opgehaald en de papieren neer gelegd.
Bij mijn verbazing heb ik alleen een werkplaatsfactuur een geen RDW afkeur rapport !
Moet ik deze er niet bij hebben ??En je raad het zeker wel lichten kunnen wel afgesteld worden en me koffer bak gaat gewoon open.
Morgen boos terug :fy1Met vriendelijke groet
Fastjuh26 oktober 2012 om 21:08 #17938416Als hij de afkeurpunten op een niet officieel papiertje zet, word je in de gelegenheid gesteld om de schade deugdelijk te herstellen.
Op deze manier matst hij je alleen.Mocht je staande gehouden worden door de autoriteiten, en je toont je afgekeurde APK bewijs kunnen ze nog moeilijk gaan doen ook, omdat je auto in principe al is afgekeurd en jij enkel mag rijden naar en van een reparatie.
Vervolgens is hij wel verplicht om de auto, na het deugdelijk herstel van de afkeurpunten, kostenloos te herkeuren.
26 oktober 2012 om 21:23 #17938415Oke Harrie Astra .
Dat begrijp ik maar daar voor kan ik vragen voor een voor keuring.
Om te kijken wat kapot was maar dat heb ik bij een anderen bedrijf laten uitvoeren (oude grage oude woonplek).
Met kat was lek en ruitenwissers op.Deze 2 heb ik vandaag laten vervangen en om een keuring gevraagd.
Nu word me wagen afgekeurd op 2 gronden lichten en achterklep.
Als werk hoe het moet werken dus wil ik me afkeur rapport om me auto bij RDW te laten herkeuren
Zonder deze papier kan ik niks bij RDW beginnen.Elke jaar zelfde problemen ben het zat
27 oktober 2012 om 06:41 #17938417Ik wil niet heel vervelend overkomen, maar als er 4 afkeurpunten zijn, en je lost er twee op, is het op zich logisch dat hij bij herkeuring opnieuw wordt afgekeurd.
Als je lampen niet te stellen zijn is het wel een probleem, ik weet niet waarom de afstelling niet goed is, maar misschien moet je iets met de fitting doen of een rubbertje tussen de ophanging ofzo.Die achterklep moet je sowieso laten oplossen anders kan je die niet gebruiken toch?
Een RDW keuring mag je ook zonder afkeur rapport aanvragen, alleen geen herkeuring. Misschien moet je voor de eerst optie gaan, maar ik denk dat hij bij de RDW ook afgekeurd gaat worden.
Let wel op: als je keuring verloopt (dus niet goed of afgekeurd) dan krijg je een automatische boete bij de registercontroles.
Je hoeft dus niet door de politie staande gehouden worden, dit gaat volledig automatisch en administratief.Hoe weet je overigens dat ze de hele dag je alarm hebben laten afgaan? En waarom werkt de ploffer niet nu het alarm weer goed is?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.