Ketting bij 2.2dgi

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Ketting bij 2.2dgi

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277480
    muppet
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2008

      Beste ik heb een vraag wij rijden momenteel met een vectra c uit 2004 2.2 direct.
      Nu horen wij alleen maar slechte dingen over de motor qua ketting ik moet zeggen op een rateltje bij het starten ong. 2sec loopt hij verder perfect maar nu zijn wij aan het kijken naar een zafira 2.2 maar ik las zojuist dat dit hetzelfde type motorblok is als wat ik nu rijd.
      Geldt het kettingprobleem voor elk 2.2 blok of is er vanaf een bouwjaar een ander blok op de markt gekomen waarbij de ketting wel goed is.
      Graag jullie reactie

      #18323659
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Is dezelfde motor idd, er is alleen een modificatie op de ketting spanner bij een Z22YH(direct) dus geen andere motor, weet niet of dit vanaf een bepaald gemonteerd is :hmmz

        Heb wel zafira’s en vectra’s gezien uit 2008 met een ”oude” spanner, dus ik betwijfel het, je kan het zelf voelen aan de spanner de ”nieuwere” heeft een bult erop zitten.

        #18323660
        Manis Melkkoker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 June 2015

          @Opeltje17 wrote:

          Is dezelfde motor idd, er is alleen een modificatie op de ketting spanner bij een Z22YH(direct) dus geen andere motor, weet niet of dit vanaf een bepaald gemonteerd is :hmmz

          Heb wel zafira’s en vectra’s gezien uit 2008 met een ”oude” spanner, dus ik betwijfel het, je kan het zelf voelen aan de spanner de ”nieuwere” heeft een bult erop zitten.

          mijn coupé uit 2002 heeft die bult op de spanner al, die zit er al vanaf de fabriek op.

          #18323661
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Dat is een Z22SE.

            Er zijn 2 gemodificeerde spanners één met bult en één zonder die zonder bult heeft groeven in de zeskant.

            #18344711
            de Kuijer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2017

              Wel vreemd dat mijn Opel uit 2006 de platte zonder groeven heeft terwijl daarvoor al de modificatie is geweest met bult of groeven
              Zouden ze teveel oude spanners hebben leggen bij GM in Amerika of willen ze met die oude spanner de reparateur spekken :cry:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.