Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › kentekenplaat eisen voor apk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2013 om 00:17 #17236671
hallo,
aangezien ik met een gecleanede klep bezig ben voor mn station wil ik toch eens wat infromatie inwinnen over het plaatsen van de kentekenplaat..
1, hoe hoog of laag moet deze vanaf de grond zitten..
2, hoe MOET deze bevestigt zitten.. (mag dit met zuignapjes??)
3, verlichting moet.. dat weet ik maar zitten hier ook nog verplichtingen aan?
zelf had ik dit idee… en toevallig een week of 2 terug deze foto gevonden van een engelsman.. ik heb een F maar dit is wel het idee.. mijne word dan met 6 zuignapjes bevestigt aan mn raam pal onder mn spoiler
de verlichting word dan een ledstripje van ongeveer de lengte van de plaat onder op mn spoiler bevestigt..
naar mijn idee is de plaat dan goed zichtbaar vanaf de achterkant en ook verlicht..
2e optie is aan de rechterkant onder mn bumper met een paar hoekbeugeltjes(maar ben bang dat ie dan steeds over de grond gaat..)
9 februari 2013 om 07:17 #17868320Wordt niet lastig over gedaan, mijne hing onder op de bumper. En gekeurt door de rdw
9 februari 2013 om 12:11 #17868321okee.. dus kan gewoon met ploppers onder de spoiler ??
dat zou mooi zijn..
nee ik dacht dat er ook nog eisen waren van HOE die bevestigt zit en dat hij niet hoger dan bepaald aantal cm mag zitten ofzoiets…
thnx voor je reactie!
9 februari 2013 om 12:29 #17868322lees de: Regeling kentekens en kentekenplaten
Met name:
– eisen van de plaat zelf
– op de daartoe bestemde plaats
– niet achter glas.Frans
9 februari 2013 om 12:35 #17868323Geen apk eis in ieder geval…de wegenverkeerswet en het politiehandboek zijn verschillend van elkaar. Er is idd een minimale hoogte en een bepaalde hoek, maar zowiezo mag er geen glas of tape over zitten en redelijk zichtbaar te zijn. Daarnaast ook goed verlicht.
ik rij al een paar jaar zo rond, met een LED strip als verlichting. nooit aangehouden dat de plaat te slecht zichtbaar was. Het politiehandboek geeft aan dat de plaat geheel zichtbaar moet zijn, de wegenverkeerswet stelt dus redelijk zichtbaar.
greetz Emiel
9 februari 2013 om 13:29 #17868324en de plaat mag officieel gezien alleen in het midden of aan de linker zijde (bestuurderszijde) van de auto worden geplaatst.
11 februari 2013 om 07:11 #17868325Voor de apk zijn de regels niet heel streng.
Auto moet de juiste platen hebben.
Kenteken moet goed afleesbaar zijn, en mag niet afgeschermd zijn.Plus er moet verlichting op schijnen.
LET OP. De verlichting mag niet naar achter schijnen.Dit zijn de apk regels!
De wegenverkeerswet kan anders zijn!!!
Daar weet ik de regels niet van11 februari 2013 om 07:24 #17868326http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_11-02-2013″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier staat het non-apk gedeelte. Wordt dus melding gemaakt over de ‘daartoe bestemde plaats’ voor het kenteken.
In dit geval heb je die niet, dus zouden ze niet mogen mauwen ;)
11 februari 2013 om 15:00 #17868327@jeroenk wrote:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_11-02-2013
Hier staat het non-apk gedeelte. Wordt dus melding gemaakt over de ‘daartoe bestemde plaats’ voor het kenteken.
Tering na 5 zinnen had ik al koppijn. Jip en Janneke taal graag :jerry
11 februari 2013 om 19:07 #17868328@jeroenk wrote:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009071/geldigheidsdatum_11-02-2013
okeee fijn om te weten dat het waarschijnlijk geen probleem is…..
@arjontje en ik ga de ledjes onder een kleine hoek zetten dat zie iets meer op de achterruit gericht staan dan dat ze naar beneden/achteren staan.. dus dan moet het wel goedkomen…bedankt allemaal..
als het allemaal zover is zal ik waarschijnlijk toch ook nog even navragen bij de rdw van hoe of wat… want ik meen ooit eens iets gehoord te hebben van dat de plaat niet hoger mag zitten dan een aantal cm ofzo…. en toch wel even erg makkelijk om te weten dat als ik een politiefuik inrijd… (die zijn niet zo meegaant!!!)maar ben in ieder geval wel blij dat hij op deze manier door de apk keuring komt..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.