Kauwgom….

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241451
    OPEL XTREME
      Lid sinds:
      1 April 2010

      Allereerst mijn complimenten voor deze topic, erg handig blijkt nu wel weer.

      Schoolkids hebben effe mijn voorstyle beplakt met kauwgom, het zit dus op de lak. Hebben jullie evt. een idee hoe ik dit het beste zonder krassen eraf kan krijgen.

      Alvast bedankt voor de tips.

      groetjes OPELXTREME.

      #17919494
      mugenpower
        Lid sinds:
        31 May 2005

        kauwgum kan je er toch gewoon vanaf trekken. Zolang je je auto niet zelf met een spuitbusje heb gespoten lijkt me dat, dat toch wel zonder problemen lukt. Zeker gezien ik er van uit mag gaan dat de kauwgum er geen maanden op zit. Daarna de restjes even wegkleien en vers laagje wax erover.

        #17919495
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          En anders met iets van een föhn de kauwgom weer zacht maken, dan gaat het er nog makkelijker af.

          #17919496
          jwvanyperen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 April 2008

            Ik heb wel eens gehoord dat warm maken het erger maakt gaat plakken
            Juist koud maken met ijsklontje :wtf Dat werkt ieder geval op je (be)kleding ( zegt mijn vrouw :fy1 )

            #17919497
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Op je kleding werkt ook insmeren met pindakaas en dan in de vriezer gooien. Dan kun je het er heel makkelijk af krabben met een mesje. Maar, dat doe je wat minder makkelijk met je auto.

              Warm maken en dan met een houten stokje (ijsstokje) werkt goed, weet ik uit eigen ervaring (zat op m’n dak ooit). Dat het erger gaat plakken is niet erg, zolang het aan dat stokje gaat plakken.

              #17919498
              Hendri
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 August 2005

                Remmenreiniger , hoorde laatst iemand die er kauwgom mee uit het haar van zijn zoontje had gehaald

                #17919499
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  idd remreiniger.

                  #17919500
                  SahinS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 May 2012

                    ik gebruikte bij het spoor/ns in de treinen altijd een busje stikstof dat spul word -40 graden en knapt als het ware de kauwgom gewoon af…
                    maar of dit ergens tekoop is??

                    misschien iets anders dat heel erg koud is ook helpt!

                    groetjes.

                    #17919501
                    Looney
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2010

                      Remmenreiniger en dat stikstof heb je liever niet op je lak :hmmz

                      Zeg het maar even voordat opelextreme straks met grotere problemen zit

                      #17919502
                      marcelnl
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2012

                        * van Lakwerk: Remmenreiniger (niet teveel boenen, ivm lakschade)
                        * Bekleding: Aceton ( niet teveel ervan gebruiken, en daarna snel uitpoetsen ivm evt. verkleuringen)

                        #17919503
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @Looney wrote:

                          Remmenreiniger en dat stikstof heb je liever niet op je lak :hmmz

                          Zeg het maar even voordat opelextreme straks met grotere problemen zit

                          Remmenreiniger kan prima op de lak hoor. Is totaal niet agressief voor de lak alleen vreet het je eventuele waxlaag op. Is de beste stickerverwijderaar die er is..

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.