kapotte motor Manta A 1.6s

Forumindex Forums Modellen Manta kapotte motor Manta A 1.6s

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212818
    Bavaria
      Lid sinds:
      23 January 2008

      Beste,

      Gisteren hoorde ik plots een tikkend/bonkend geluid onder de motorkap vandaan komen :o Je hoort het alleen als je gas geeft, laat je het gas los dan is het direct verdwenen. De snelheid/het ritme van het geluid blijft ongeveer hetzelfde bij verschillende snelheden. Daarnaast komt er ook olie via de luchtfilter omhoog :hmmz

      Nu weet ik wel iets van auto’s maar motorisch houdt het al snel op… is er iemand die mij met dit probleem zou kunnen helpen?

      Alvast bedankt voor reacties

      #17533400
      opelmanta29
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Misschien wel een klep gebroken

        #17533401
        Markiee
          Lid sinds:
          5 October 2009

          Ik had hetzelfde, een van de kleppen kreeg geen olie, en bleef hangen en had hetzelfde resultaat als bij jouw.
          Bij mij was het alleen boven de 2500 toeren.
          Kop van m’n reserve blok geschroefd en overgezet en klaar.
          Bij jouw is het denk ik wel iets ernstiger als ie het altijd doet, en ik zou er zeker niet te lang mee rond rijden..

          Succes!

          #17533402
          postbusmanta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2004

            Wat bedoel je met “er komt olie via het luchtfilter omhoog”?

            Je krijgt altijd een beetje oliedamp vanaf je carterontluchting in je luchtfilter. Is dat nu extreem geworden?
            Dat zou betekenen dat de druk van boven de zuiger in je carter terecht komt. Meestal komt dit door een defect aan de zuigerveren, maar het geluid wat jij beschrijft komt hiermee niet overeen.

            Loopt de motor ook anders?

            Je kunt beginnen met je kleppendeksel te verwijderen en de motor met een sleutel rond te draaien. Nu moeten alle tuimelaars evenveel kantelen. Kijk ook even goed of alle klepstelen nog normaal zitten.

            #17533403
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              weet waarschijnlijk nog wel een 1600 te liggen bij een kennis
              intresse u2u

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.