Kapotte koppeling – herstellen of verkopen?

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Kapotte koppeling – herstellen of verkopen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18462479
    gert.de.ceukelaire@telenet.be
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2022

      Hoi,

      Ik ben nieuw op het Forum .

      Ik heb een Vivaro Tour (7pl) 1.9 DCTI uit 2007 met 230.000 km op de teller.

      De koppeling heeft het zowat begeven (als hij warm staat kan ik hem niet meer induwen), en volgens mijn garage kost een nieuwe koppeling 1.700 eur, plaatsing inbegrepen.

      Is het nog de moeite om dit te herstellen, of neem ik beter afscheid?

      Op (Belgische) tweedehands sites worden nog prijzen gevraagd tot 10.000 euro voor vergelijkbare modellen met +200.000 km. Het zijn meestal wel recentere modellen (±2014) en ik weet ook wel dat je daar nooit nog die prijs voor krijgt, maar denk je dat ik nog zou kunnen rekenen op 4.000-5.000 Eur?

      #18462500
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Je kan nog een paar andere garages vragen om een offerte.

        #18462505
        Bart…
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 March 2019

          Als hij verder nog goed rijd heb je voor 1700 geen nieuwe. Houd er ook rekening mee dat prijzen van occasions ook hoog liggen op het moment.

          #18471162
          VAN BELLE Jean Marc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2015

            Ik heb 350.000 km en bijna toe aan een nieuwe koppeling. Weet dis dat ik zal moeten beginnen sparen… Thx.

            Mijn vorige Vivaro’s en Trafics hadden dat nodig na de 200.000 km. Dus hele verbetering, vind ik…

             

            Jean Marc

            #18550604
            VAN BELLE Jean Marc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 April 2015

              Zit al aan 457.000 km maar gebruik sinds bovenstaande stand mijn motorrem minder en gebruik meer mijn gewone remmen, en dat blijkt enorm te helpen.  Maar wordt nu toch wel dringend, want in eerst schokt hij al lichtjes als de koppelingsschijf (en vliegwiel?) wat warmer wordt.

              Nog nooit zo ver geraakt met geen enkele auto met een koppelingsschijf!

              Jean Marc +je

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.