Kap van rechter achterlicht vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Kap van rechter achterlicht vervangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18525097
    Frietzak365
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2023

      Ik heb schade aan mijn Opel Corsa D – 3 deurs.

      De plastic kap van mijn rechter achterlicht is gebarsten, zie afbeelding hieronder.

      opel-corsa-1

      Ik heb bij de Opel garages geïnformeerd naar de kosten voor het vervangen van de kap inclusief monteren.

      De gemiddelde prijs voor alleen de kap (dus zonder lamphouder) is rond de 260 euro. Het is gemiddeld 350 euro als het ook gemonteerd moet worden. Ik vind dit vrij fors voor een gebarsten kap.

       

      Ik heb gekeken naar een alternatief.

      Zelf een achterlicht zonder lamphouder kopen is rond 40 euro, maar dan moet ik het zelf monteren. Ik weet nog niet of ik daar bij kan doordat een ventiel/pomp in de zijpaneel van de achterbak is geplaatst. Bovendien weet ik niet of die van 40 euro geschikt is. Ik wil voorkomen dat mijn auto bij een volgend APK wordt afgekeurd vanwege ongelijke achterlichten tussen links en rechts.

       

      Ik wil graag kijken of het zelf kopen en monteren beter is dan via de Opel garages. Dus mijn vragen:

      1) Welke rechter achterlicht zou ik moeten kopen? Van welke merk? Is die van 40 euro die ik aanhaalde voldoende?

      2) Kom ik door de APK keuring met een ander merk achterlicht?

      3) Is het makkelijk zelf te monteren bij een Corsa D – 3 deurs?

       

      Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met adviezen.

      #18525355
      holl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 November 2005

        <p style=”text-align: left;”>Bij de dealer laten doen is de duurste optie. Ik zou bij de sloop of op onderdelen.nl een gelijke lamp regelen en zelf monteren. De bandenpomp en andere bandreparatie onderdelen kunnen er met tempex en al voorzichtig maar wel met wat kracht uitgelicht worden, en daarna is het monteren een makkie.  ( Ikzelf moest laatst aan die kant een lampje verwisselen, was 20 minuten werk)</p>
        Succes er mee

        Groet Egbert

        #18525357
        holl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2005
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.