Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Kan niet meer elektrisch of hybride rijden
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 31 mei 2024om 22:20 door jopsa.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2021 om 15:46 #18414029
Klopt. Voor de rest heerlijke auto. Ik geniet van elk ritje. En het vermogen dat je achter de hand hebt verrast toch elke keer weer! Dat is wat anders als mijn vorige luie opel insignia. Die was niet vooruit te branden. 😉
3 mei 2021 om 09:02 #18418887AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het probleem met het terug vallen van het aantal Km als je elektrisch rijd heeft te maken met het rijgedrag.
Elektrische auto’s hebben het grote voordeel dat ze super snel zijn maar ook het nadeel dat de accu door de distributeur zo is ingesteld dat het op basis van je rijgedrag een gemiddelde neemt en vervolgens het aantal Km bepaald dat je rijden mag.
Het werkt net als een accu van je mobiel. De eerste paar keer kun je 2 volle dagen met dat ding bellen zonder te laden maar na gelang het gebruik, hoe vaker je de telefoon moet opladen.Dan vraag je je af ‘waar bemoeid die auto zich mee?’
Dat klopt en dat vind ik persoonlijk ook. Maar daar denken ze bij de distributeur heel anders over.
Je koopt een auto welke 50 km elektrisch kan en zou moeten blijven rijden en of ik daarmee lekker wil scheuren of als een slak wil rijden wil ik toch lekker zelf kunnen bepalen. Hierin voel ik me dan enorm benadeeld en krijg ik niet waarvoor ik betaald heb.21 juli 2021 om 14:40 #18426989Mijn Opel Grandland Hybrid 4 van 2020 geeft vanaf januari 2021 regelmatig aan: “elektrisch rijden niet mogelijk omstandigheden buiten”. Dat gebeurt bij elk weertype, ook bij meer dan 20 gr C. Na enkele kilometers doet hij het weer als ik hem op de elektrische stand zet. Laatst duurde het 2 dagen. Opel heeft geen oplossing. Ik zag een werkplaats instructie met het advies om 100 snelweg of 200 km in de stad op benzine te rijden. Daarvoor heb ik die auto niet gekocht.
vragen: 1. herkennen jullie die melding op het display; 2. is er een gesprek geweest met Opel dealer en wat kwam daaruit; 3 is iemand een juridische procedure gestart, en hoe.21 juli 2021 om 14:58 #18426996Beste Joris,
ik heb die melding wel eens sporadisch zien verschijnen, maar steeds kortstondig. Inderdaad na enkele km’s kon ik weer elektrisch rijden. Verder nooit gemeld aan de garage.
Heb echter andere problemen: vorige week een harde klap bij het vertrekken aan een roodlicht. Diagnose achteraf: achterste elektromotor naar de knoppen en bijhorende cardan-as gebroken. Dat bij 15000 km! Zonder enige waarschuwing of aanleiding. Nu in reparatie. Prettig, niet?
gr.21 juli 2021 om 15:38 #18427002AnoniemLid sinds:
1 January 1970Aan allen,
Het probleem is opgelost.
1. De auto heeft een grote beurt gekregen en de software vanuit de Distribiteur is opnieuw geladen. Hierdoor kreeg de auto 60Km op Elektrisch rijden.
2. De stuur stabilisator is door de garage bijgesteld waardoor het zwevend (schommelend) effect is afgenomen. De auto ligt nu stabieler op de weg en zelfs in de Sport stand grijpt die zich beter vast aan het asfalt. ;)Dus wie hier nog mee te maken heeft kan bij de dealer ook de nieuwe software laten installeren en de stabilisator laten nakijken.
21 juli 2021 om 16:11 #18427011Dit had ik ook elke 650 km en daarna 100km rijden zonder electro motor.. (drama) sportstand gebruikt wel de electro motor en dat gaf hem weer wat pit.
Nu de laatste 3000km totaal geen probleem en ik rij nu grootste deel electrisch.. gem. verbruik 2,9l 100km .
batterij opladen komt niet verder dan 40km, maar zijn ook wel echte km’s niet dat er 50 staat en ik kan er maar 30 mee rijden bijvoorbeeld.
Schrok in het begin van elke keer die 650km maar nu erg tevreden.
gr,
Marcel
6 oktober 2021 om 15:23 #18439745Rijbereik hybride grandland-x
Zoals meer vermeld in deze topic,
electrisch rijden is na 2 weken, met amper lagere temperaturen,
gedaald tot 32-36 km max.
Van bijladen in de B stand is niets te merken.
Elke nacht word er 100 procent geladen,
de ritten zijn meestal electrisch, en tussen 30 en 60 km.Schril contrast met de 52 km waar we 3 weken geleden de
schowroom mee uit reden.Daar zit je dan met je nieuwe auto, en spijt.
want dit systeem presteert niets vergeleken met een
Kuga phev. Zeer veel spijt.28 november 2021 om 01:34 #18446891Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan.
In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier.
Laat wel weten wat eruit komt.
<p style=”text-align: right;”></p>8 december 2021 om 23:36 #18448443[quote quote=18446891]Heb ook de hybride. Maar electrische opladen ho maar wanneer je stand hybride rijd. D of B zou nog beter zijn om de batterij te laden. Naar Duitsland geweest, 125km heen en 130km terug maar electrische blijft op 0km staan. In het electrische overzicht is een optie e-save waar je 10/20/max kan selecteren. Zou zijn om alles/20% of 10% over te houden om in een stad alleen electrische te kunnen rijden. Ik heb deze maar eens aangezet en max geselecteerd. Ben standje sport gaan rijden en warempel hij laad de batterij op. Dit zou toch ook moeten in de hybride stand? 1 december terug naar de garage. Met de info van dit forum dat ff ritje meer dan 100km dit zou oplossen niet werkt hier. Laat wel weten wat eruit komt. <p style=”text-align: right;”></p>[/quote]
Auto is nagekeken maar alles functioneert normaal.
Opladen tijdens rijden in mode hybride of sport doet alleen de batterij opladen bij afremmen. Dan regenereert hij de energie terug. Tijdens normaal rijden op de grote weg zal de batterij niet worden opgeladen. Dit zou anders tot meer brandstof verbruik lijden.
Dus opladen bij de laadpaal. Nu met de kou tot z’n 38km
Of zoals al in mijn 1ste info gebruik maken van de e-save mode. 10/20/max en tijdens hybride rijden wordt je batterij geladen. Kost wel extra benzine. Ik ging van 1 op 20km terug naar 1 op 13km
Plezier met hybride rijden.
30 augustus 2022 om 18:18 #18453273Helaas hier ook problemen met de grandland x hybrid 4. Auto gekocht op 6 november, 2x een paar uur in gereden en steeds motorstoring (Dit nadat wij ook een afneembare trekhaak hebben laten installeren). Tot op heden staat de auto in de garage, wachtend op een nieuwe computer. Het onderdeel moet uit Frankrijk komen, maar levertijd blijft onbekend.
Na 2 kleinere leenauto’s hebben we sinds 2 weken een Grandland X (225pk versie) als leenauto en dat beviel ook goed. Sinds afgelopen weekend wil de auto niet meer op elektrisch/hybride rijden/starten. Op aanraden (van dit forum) heb ik dit weekend 100 snelweg kilometers gemaakt, maar dat mocht niet baten. Opladen bij een laadpaal of thuis komt de auto nog maar op 28km rijbereik uit.
Vandaag contact gehad met de dealer en die gaf aan dat hij maar een nacht aan een druppelaar moest staan.
Wordt vervolgd…
31 mei 2024 om 21:47 #18552949Goede Middag
Heb in Mei 2024 twee dagen in een nieuwe Grandland mogen rijden voordat deze vol storing zat . Accupakket kaput. Ben nu al drie weken in afwachting op enige communicatie wat er gaat gebeuren. Het gaat hier om een nieuwe auto maar de garage zwijgd , communiceerd niet als je wat vraagt krijg je antwoordt maar geen verwachting of enige info wat dan ook. Zijn er al meer van dit soort gevallen!!!
31 mei 2024 om 22:20 #18552968in de container ermee….
Quandor of zijn alias Floki zal uw problemen zeker ontkennen
Ik heb met je te doen.
Heeeeel veel problemen met deze “topwagen” T = FL
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.