kan de plaats van de termostaaten olie filter niet vinden

Forumindex Forums Modellen Omega kan de plaats van de termostaaten olie filter niet vinden

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210548
    hendrikstuurman
      Lid sinds:
      25 January 2009

      hallo forum leden ik ben al een poosje aan het zoeken met de zoek functie maar kan nergens vinden waar de termostaat zit en de olie filter +dieselfilter bij een 2.5 td 6 cil wie weet het en kan mij het vertellen en heeft mischien een fotootje mvg hendrik

      #17498059
      aces_2
        Lid sinds:
        18 February 2007

        Thermostaat weet ik zo niet, maar brandstoffilter zit als je in de motorruimt kijkt aan de linkerkant tegen de binnenkant van het spatbord geplaatst. succes

        #17498060
        hendrikstuurman
          Lid sinds:
          25 January 2009

          okee das dus 1 nu de andere nog bedankt

          #17498061
          Slurpy
            Lid sinds:
            3 March 2007

            oliefilter zit aan de rechterkant van de motor (als je voor de wagen staat) in een houder met plastic of metalen deksel.

            ’t is dus zo’n aparte losse filter in een vast metalen omhulsel en niet zo’n metalen oliefilter die je er gewoon opschroeft. ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel want ik kan zo direkt geen andere uitleg bedenken :) )

            #17498062
            hendrikstuurman
              Lid sinds:
              25 January 2009

              kijk en dat is het tweede antwoord we komen er wel, nu nog de termostaat van de radiator alvast bedankt. kom net terug onderdelen gehaald,blijkt dat er twee types filter in kunnen. mvg hendrik

              #17498063
              Slurpy
                Lid sinds:
                3 March 2007

                origineel gepost door hendrikstuurman
                kijk en dat is het tweede antwoord we komen er wel, nu nog de termostaat van de radiator alvast bedankt. kom net terug onderdelen gehaald,blijkt dat er twee types filter in kunnen. mvg hendrik

                inderdaad, er zit lengteverschil tussen de filters. Dat ligt aan de filterbehuizing. ( verschil tussen die met metalen en plastic deksel )

                En wat de thermostaat betreft…. Ik zou de bovenste slang van de radiator eens volgen. waar die aangesloten is op het blok zit waarschijnlijk de thermostaat ergens in de buurt. (’t is maar een gokje natuurlijk)

                #17498064
                hendrikstuurman
                  Lid sinds:
                  25 January 2009

                  zo de olie fiter vervangen, nieuwe olie 6.5 liter, nieuwe gas olie filter.een extra massa kabel aangelegd van de min naar shasie ,en van de shasie naar het blok multy riem vervangen. en niet te vergeten de termostaat. wat een keleere klus, zit links van het blok en de onderste slang. en daar heb je haast geen ruimte hangen allemaal buisen voor. maar het is me toch allemaal gelukt mede dankzij de behulpzaam heid van onze forum leden bedankt heren nu alleen nog de egr klep vervangen. is vrij duur 153 euro ex btw mvg hendrik

                  #17498065
                  Slurpy
                    Lid sinds:
                    3 March 2007

                    komt helemaal in orde :thumbup:thumbup

                    #17498066
                    aces_2
                      Lid sinds:
                      18 February 2007

                      Ik zou niet je EGR klep vervangen. Ik heb zelf laatst nadat de pijp was afgebroken (wat volgens de rekeningen 1 keer per jaar gebeurde) het hele EGR systeem afgekoppeld.
                      2 metalen plaatjes gemaakt en beide kanten “afgedopt”
                      Motor loopt als een zonnetje. Ook minder zwarte uitlaatgassen achter de auto. Systeem werkt alleen als motor koud is, dan zorgt het ervoor dat er warme uitlaatgassen naar de inlaat terug gaan (Was een emissie eis, nu niet meer) Met EGR klep stoot je veel meer fijnstof uit.
                      Zonder EGR klep wat meer NOX (ergens van het internet geplukt)
                      Maar zoals gezegd, motor loopt perfect.
                      veel succes.

                      #17498067
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        ik zou inderdaad gaan voor het schoonmaken van de EGR met remmenreiniger beetje wd 40 inspuiten en dan met dicht plaatje (te koop bij de vod ) hem monteren alles blijft bij het oude en gaat als een trein.
                        vernieuwe is als hij heel is niet nodig ook deze is bij een iets oudere motor weer snel vuil .

                        #17498068
                        Famempeters
                          Lid sinds:
                          8 March 2008

                          denk er om dat plaat je is een diepte investering koste mij 11,90 e inkl btw bij de VOD .

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.