Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett wil opstijgen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2012 om 11:06 #17252629
Het volgende is meer een luxe probleem, maar toch….
Als ik op de snelweg rij en ik geef wat gas dan wordt de voorkant wel heel erg licht als ik boven de 160/180 km/u kom.
Kan ik dit beter krijgen, of hoort het gewoon bij de auto en moet ik het voor lief nemen? Hij is (rond de) 60 mm verlaagd, jamex dempers (stug!) en voor de rest standaard.
Aan het gewicht kan het niet liggen, ik zit op 5kg na al op het maximale wat de as officieel mag hebben (500kg tegenover 505 max)
Dus kom niet aan met bakstenen oid ;)30 september 2012 om 11:39 #18072415Of het hoort weet ik niet :P
Wellicht kun je de achterkant iets verhogen, dan krijg je wat meer druk op de vooras.
30 september 2012 om 11:47 #18072416Mischien ligt het wel heel simpel aan je voorwielen. Probeer eens een andere set op de vooras.
En anders zou het nog aan je uitlijning kunnen liggen.
Zo heeft mijn rekord station heel wat camber van voor, dat zoekt als een gek, vooral op de snelweg.30 september 2012 om 11:49 #18072417Verhogen, van welke planeet kom jij? :D
Ik wil ‘m juist 4cm lager hebben, maar dan zit ik vast in mijn garage :shock:En met de c20xe ombouw is het gewicht op de vooras al ruim 100kg toegenomen (als ik de rdw mag geloven).
30 september 2012 om 11:52 #18072418@Fearless wrote:
Mischien ligt het wel heel simpel aan je voorwielen. Probeer eens een andere set op de vooras.
En anders zou het nog aan je uitlijning kunnen liggen.
Zo heeft mijn rekord station heel wat camber van voor, dat zoekt als een gek, vooral op de snelweg.Ah, dat klinkt logisch, nooit bij stil gestaan :thumbup En de voorwielen staan inderdaad redelijk / . en nu je het zegt: ik heb 2 jaar een golf 1 cabrio gehad, en heb zowat een jaar versteld gestaan om het slechte weg gedrag……totdat ik ‘m liet uitlijnen (en tevens camber afgesteld) Ik had een totaal andere auto, dat was echt een ongelofelijk verschil :shock:
Maar redelijk wat camber heeft toch wel weer een gunstig effect op de bochten, want dat heeft ook wel wat :hmmz
30 september 2012 om 12:01 #18072419Zeker fijn, op het circuit ;)
Ik kan m bij mij niet verstellen, zal dus de bovenste draagarm aan moeten passen.
30 september 2012 om 15:15 #18072420Beetje meer toespoor kan op een achterwielaandrijver ook wonderen doen. Als hij nu recht uitgelijnd staat of zelfs uitspoor dan gaat hij op de snelweg heel erg zweven. Het zelfde effect als veel camber.
Daarom lijn ik graag zelf uit, want dit wordt snel verkloot, ook door sommige garages!
1 oktober 2012 om 10:09 #18072421Toespoor, dan staan de voorkanten toch iets naar binnen? Slijten de banden dan niet erg snel scheef? En over hoeveel graden heb je het dan? Want zelf kan ik het niet, maar kan dan wel de benodigde “afwijking” doorgeven.
1 oktober 2012 om 11:58 #18072422Moet ook niet zo dramatisch, zou je kunnen opzoeken voor jouw auto (zal ik zo effe bekijken of ik die info heb) , maar meestal praat je over 1 á 2 graden… En dan moet je nog goed opletten bij welke hoogte dat is, want ee verlaagde auto heeft een andere sporing, sommige gegevens gaan uit van uitgeveerde toestand, sommige gaan uit van auto op de wielen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.