kadett gsi cabrio c20ne vraagje

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett gsi cabrio c20ne vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209738
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      hallo,

      Ik ben bezig met een kadett GSI cabrio uit 1990.

      Ik heb hem nog niet (ben nog in overleg over de inruil)
      Er zit wel een beetje werk aan maar dat komt wel goed.

      Ik zit eigenlijk met 1 vraagje:

      Hij blijft volgens de huidige eigenaar soms in toeren hangen:wtf

      Ik heb de auto alleen op foto gezien dus moet nog gaan kijken,maar voor ik ga kijken wil ik even weten of dat blijven hangen in toeren en kleinigheidje is of is er meer aan de hand.:hmmz

      hij heeft ongeveer 138000km op de teller.

      dit is hem:cool:




      Als het een klein probleempje is en het gaat door post ik wel even betere foto’s na een poetsbeurt

      #17480781
      Jeffrey Scholten
        Lid sinds:
        6 April 2009

        Schakeld de wagen goed??? Kijk ook even hoe de wagen terug valt in zijn toeren als deze in zijn vrij staat en hoe dat rijdend is, dan kan het zijn dat de koppelingsplaten niet helemaal lekker meer zijn.

        Wat ook nog zou kunnen is dat de gasklepsensor zijn werk niet helemaal lekker meer doet en dat is als ik het goed heb bij te stellen door middel van een schroefje (?) of ergens een lek of porreus vaccuum slangetje waar de wagen valse lucht op aan zuigt..

        Succes in ieder geval,

        Groeten Jeff

        #17480782
        opelkadetje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2004

          stond deze niet voor 150 euro op MP?

          had wat gelezen laatst…

          dat ie inhoudt kunnen meer dingen zijn..
          denk alleen dat er ook wel meer aan de hand is.. als het inderdaad deze cabrio is voor 150 euro.. dan is dat natuurlijk niet duur…. maar vraag me af wat er nog meer aan de hand is voor dat bedrag.

          hangen in toeren wanneer? bij stationair draaien? stappenmotor,
          bij gewoon rijden, terugschakelen? gaskleppossensor, lmm viezigheid

          #17480783
          Kadett_Wdijk
            Lid sinds:
            1 September 2004

            Stappenmotor is het eerste wat mij te binnen schiet bij in toeren blijven hangen..

            #17480784
            vectra208v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2006

              origineel gepost door opelkadetje
              stond deze niet voor 150 euro op MP?

              had wat gelezen laatst…

              dat ie inhoudt kunnen meer dingen zijn..
              denk alleen dat er ook wel meer aan de hand is.. als het inderdaad deze cabrio is voor 150 euro.. dan is dat natuurlijk niet duur…. maar vraag me af wat er nog meer aan de hand is voor dat bedrag.

              hangen in toeren wanneer? bij stationair draaien? stappenmotor,
              bij gewoon rijden, terugschakelen? gaskleppossensor, lmm viezigheid

              dit is niet een cabrio die voor 150,- op marktplaats staat.
              Hij rijd er zelf nog mee

              Hij heeft onderdelen te koop op marktplaats van een andere kadett en heeft eeen foto van deze kadett gebruikt.

              De foto’s hierboven heeft hij ff voor mij gemaakt en naar me toe gestuurd zodat ik hem beter kon bekijken.

              onderaan de advertentie staat ook dat het niet om de kadett op de foto gaat.

              dit is de advertentie
              http://link.marktplaats.nl/232438743

              dus welke jij bedoelt weet ik niet maar deze kost gen 150,-

              als dt zo was had ik er niet op gereageerd en ga ik zeker niet ruilen met mijn astra gsi.

              #17480785
              vectra208v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 January 2006

                origineel gepost door Kadett_Wdijk
                Stappenmotor is het eerste wat mij te binnen schiet bij in toeren blijven hangen..

                daar zat ik ook aan te denken.


                @jeffrey

                Ik moet nog gaan kijken.
                Ik heb hem een vvorstel gedaan en wacht nog op een reactie van hem.
                Als ik heen ga ga ik er zeker ff een stuk mee rijden en dan wordt het mij ook wel duidelijk wat het kan zijn denk ik.

                als iemand nog een sugestie heeft wat het zou kunnen zijn waarom hij af en toe in toeren blijft hangen hoor ik het graag.

                #17480786
                martijnenyvonne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 August 2005

                  Wat is dit paul. :o
                  Ga je de astra weg doen en een kadett cabrio ervoor terug nemen.
                  Kadett ziet er op de foto goed uit.
                  Als je gaat kijken auto goed bekijken:cool:, maar dat weet je zelf ook wel.
                  Maar waarom ineens weer een kadett cabrio?

                  #17480787
                  vectra208v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2006

                    origineel gepost door martijnenyvonne
                    Wat is dit paul. :o
                    Ga je de astra weg doen en een kadett cabrio ervoor terug nemen.
                    Kadett ziet er op de foto goed uit.
                    Als je gaat kijken auto goed bekijken:cool:, maar dat weet je zelf ook wel.
                    Maar waarom ineens weer een kadett cabrio?

                    ja misschien gaat de astra weg ja (alleen voor een goed bod)
                    Weet nog niet zeker of het deze kabrio wordt maar dat zie ik nog wel.

                    tja waarom kadett???? zijn gewoon geweldige bakkies en ik mis mijn oude detje.

                    Ik heb geen haast en de astra hoeft niet weg maar wil wel weer eens wat anders dan een stalen dak en een cabrio met dit weer…..geweldig!!!!!!!!

                    #17480788
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      kan me er wel in vinden:P heb ook altijd kadett gereden, nu calibra, is een geweldige wagen maar mis toch een kadett.. ben stiekum aan het kijken voor een kadett voor t vrouwtje als ze deze x wel slaagt:P

                      #17480789
                      GlennGSI
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 August 2007

                        origineel gepost door Kadett_Wdijk
                        Stappenmotor is het eerste wat mij te binnen schiet bij in toeren blijven hangen..

                        Bij mij ook idd als het om een C20XE gaat.. heb er bij C20NEtjes of 20SEH’s nog nooit last mee gehad

                        #17480790
                        vectra208v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 January 2006

                          origineel gepost door opelkadetje
                          kan me er wel in vinden:P heb ook altijd kadett gereden, nu calibra, is een geweldige wagen maar mis toch een kadett.. ben stiekum aan het kijken voor een kadett voor t vrouwtje als ze deze x wel slaagt:P

                          en dan ga jij er in rijden en zij ernaast :D:D

                          #17480791
                          opelkadetje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 December 2004

                            :jerry lol:D

                            #17480792
                            Small Sexy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              origineel gepost door opelkadetje
                              kan me er wel in vinden:P heb ook altijd kadett gereden, nu calibra, is een geweldige wagen maar mis toch een kadett.. ben stiekum aan het kijken voor een kadett voor t vrouwtje als ze deze x wel slaagt:P

                              heb dr nog eentje te koop ;)

                              Ontopic:
                              Anyways, is het een automaat of een handgeschakelde? Stappenmotor, gaskabel of gasklep vies? Evt gaspedaal dat blijft hangen onder de mat heb ik ook wel eens meegemaakt :wtf

                              Sjupke`

                              #17480793
                              vectra208v
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 January 2006

                                hij blijft soms bij stationair in toeren hangen volgens die jongen.

                                wat ik daaruit begrijp is dat als hij rijd en weer stil gaat staan dat hij in toeren blijft hangen.

                                dus denk de boel ff goed schoonmaken (gasklephuis,stappenmotor)

                                #17480794
                                vectra208v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2006

                                  deze cabrio is niet doorgegaan;)

                                  Ik heb nu wel een cabrio maar een 1.6s
                                  geweldig bakkie en rijd ook super:P

                                  alleen heb ik ff een buis door de cat hel gejaagt omdat deze helemaal legg is en net iets te veel db produseerde dan ik eigenlijk verantwoord vind.
                                  Meneer agent reed laatst al achter mij:D niet aangehouden gelukkig maar ik zat niet echt lekker:vertag

                                  foto’s staan bij “welke kadett rij ik…”

                                  maar hier alvast een paar foto’s:


                                  het is de ex-kadett van steven(OPN) maar de eigenaar na hem heeft hem in 2 jaar tijd flink verknalt:fy1

                                  zo staat hij er nu bij maar ben nog lang niet klaar:P


                                  volgende week GSI bumpers ophalen en waarschijnlijk een andere motorkap (gsi)
                                  side skirts had steven nog liggen dus die krijg ik 25 oktober bij de opel onderdelen beurs.

                                  deze topic mag verder dicht:agent

                                  ik open wel een topic in projecten:thumbup

                                  #17480795
                                  Mr. Bone
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 September 2009

                                    ik heb dit ook gehad en bij mij was het de gaskleppositie sensor
                                    die opnieuw afgesteld moest worden.

                                    dit gaat als volgt

                                    je monteert de sensor met de schroefjes nog niet helemaal vast, dan beweeg je je gasklep en moet je
                                    je sensor gelijk horen klikken. Doet die dit niet verdraai dan de sensor net zo lang tot dat
                                    die direct klikt als je je gasklep beweegt en zet de schroefjes dan vast

                                    dit is dan namelijk ze 0 stand.

                                    als dit niet goed staat weet de ecu niet of dat de gasklep in de nulstand staat en blijf die je stappenmotor aansturen
                                    met als gevolg teveel lucht en blijf die dus in toeren hangen.

                                    succes

                                    #17480796
                                    vectra208v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 January 2006

                                      origineel gepost door astra C20XE
                                      ik heb dit ook gehad en bij mij was het de gaskleppositie sensor
                                      die opnieuw afgesteld moest worden.

                                      dit gaat als volgt

                                      je monteert de sensor met de schroefjes nog niet helemaal vast, dan beweeg je je gasklep en moet je
                                      je sensor gelijk horen klikken. Doet die dit niet verdraai dan de sensor net zo lang tot dat
                                      die direct klikt als je je gasklep beweegt en zet de schroefjes dan vast

                                      dit is dan namelijk ze 0 stand.

                                      als dit niet goed staat weet de ecu niet of dat de gasklep in de nulstand staat en blijf die je stappenmotor aansturen
                                      met als gevolg teveel lucht en blijf die dus in toeren hangen.

                                      succes

                                      het probleem hoef ik niet meer op te lossen omdat ik die gsi niet gekocht heb.
                                      Ik heb een ander cabrio gekocht die motorisch goed is alleen de buitenkant verdient een beetje aandacht(de aandacht die hij 2 jaar niet gehad heeft van de vorige eigenaar:fy1)

                                      maar voor diegene die wel intressen hebben in die bordeau rode gsi….staat nog te koop (staat bij onderdelen)
                                      Ik zal de advertentie weer eens ff opzoeken:cool:

                                      #17480797
                                      vectra208v
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2006

                                        onderaan de advertentie staat de cabrio te koop

                                        staan een paar gegevens en een fotootje (2e)

                                        http://link.marktplaats.nl/276874198

                                        gr.Paul

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.