Kadett E Elektrische antenne

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E Elektrische antenne

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272284
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Hallo,

      Weet iemand van jullie of het makkelijk is om de antenne zonder het voorscherm te demonteren te demonteren en monteren?
      En waar de originele bedrading van een elektrische antenne op is aangesloten. Ik heb nu mechanische wil graag een elektrische monteren op de originele zekering enz.

      Mocht iemand de originele draadkleuren weten zou ik dat ook graag horen. Dan maak ik zelf een kabelboompje in originele stijl.

      #18286988
      Vinci
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 August 2009

        Lukt niet ben ik bang, zit onderaan een steuntje aan om hem te stabiliseren meen ik, en die zit dan met een schroefje vast in het binnenscherm. Zal straks als ik tijd heb effe voor je kijken, en ook voor die bedrading.

        #18286989
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          De rede dat ik het scherm niet wil demonteren is links is dat gedaan omdat de dorpel rot was voor, maar daar is die nu gaan roesten op de punten waar de boutjes zitten. Dus liever als die nog niet roest laten zitten. En ik heb net mijn nieuwe bumper erop dus kans op schade door monteren en demonteren wordt dan groter.

          #18286990
          Kadett 1.5-TD 4Deurs
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 February 2008

            Lukt wel zonder het voorscherm te demonteren.
            Handschoenkastje uitbouwen, en het binnenspatbord, kan je er net aan dacht ik.
            Heb mijne zelf al 2x moeten vervangen omdat die krengen continue stuk gaan…
            Nooit spatbord voor afgenomen.

            #18286991
            Kadett 1.5-TD 4Deurs
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2008

              En op deze site kan je elektrische schema’s vinden, ingescand wel.
              Lijn 432 en 433 is van de elektrische antenne ;)

              http://members.home.nl/opeltje/EL%20RAMEN.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

              #18286992
              Kadett 1.5-TD 4Deurs
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 February 2008

                Ik was met Haasje17 aan het “discussieren ;)” over die antenne enz…
                Ik had al eerder vermeld dat ze meermaals stuk gaan, en de reden waarom ik denk dat dat is, is als volgt:
                Als ik mijn contact opzet, radio begint te spelen, antenne fijn omhoog, vervolgens sleutel omdraaien, starten, startstroom onderbreekt randapparatuur en antenne gaat weer naar beneden, en als de motor draait, en alle randapparatuur krijgt terug stroom, antenne terug omhoog.
                Dus het op en neer gaan in die korte periode is volgens mij nefast voor de antenne.
                Nu zegt Haasje dat zijn auto dat helemaal niet doet, die startstroom onderbreking.
                Iemand anders hier een mening over???

                #18286993
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Dan is je massa van je blok-chassis of van je chassis-accu waarschijnlijk slecht. De startmotor hoort nooit of te nimmer alles plat te leggen.

                  Dit kun je eens testen door een startkabel over je accu minpool direct naar de versnellingsbak te leggen. En dan nog eens naar het chassis, en dan eens van de bak naar het chassis. Zo kun je uitsluiten welke van de twee verbindingen slecht is.

                  Gezonde massa blijft onder belasting gewoon overeind, en zo ook de boordspanning.

                  Overigens was het niet zo’n slim idee van Opel om de massa van de accu naar het flinterdunne frontpaneel te verleggen, en daarom helemaal niet zo’n gek idee die bijvoorbeeld op het zelfde punt vast te leggen als waar die van de bak vast zit.

                  #18286994
                  Kadett 1.5-TD 4Deurs
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2008

                    Zal ik binnenkort even proberen! :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.