Kadett E C14NZ verzuipt….

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Kadett E C14NZ verzuipt….

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371926
    Kadettgek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 September 2005

      Al een tijdje niks meer gepost, maar nu tegen een probleem aangelopen…. misschien dat iemand me helpen kan.

      In mijn kadett ligt een C14NZ blokje, en deze is er op de snelweg plots mee op gehouden, heel vervelend.
      Nou blijft er continue maximaal benzine ingespoten worden waardoor de motor verzopen wordt.
      De Injector blijft gewoon open staan. Haal ik de stekker van de injector, dan stopt accuut het inspuiten van benzine. (injector dus uitgesloten)
      benzine komt er dus voldoende (brandstofpomp en relais dus uitgesloten)

      Ik dacht dat de ontstekingsmodule dit probleem kon veroorzaken (toerentalsensor), en heb deze al gewisseld met een andere, echter probleem blijft bestaan.
      de temperatuursensor kan rare dingen doen. dus ook deze uitgewisseld, maar het probleem blijft.
      Met de stekker los van de injector krijg ik de motor wel (kort) aan het lopen. (dus ontsteking OK)

      Ik dacht zelf nog aan of de computer (niet zo heel lang geleden vervangen door een andere, maar die is natuurlijk ook 30 jaar oud) of aan de gasklep-positie-sensor.

      Heeft iemand nog andere tips of suggesties? of evt een computer die ik zou mogen proberen?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.