Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett d gehaald en meteen een vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2011 om 17:46 #17242166
jip de ascona weggedaan en een d kadett gehaald rijdt toch net iets beter voor mijn gevoel aangezien ik er toch flink van wat versleten heb,zal zsm foto’s plaatsen ;)
maar ik zit met een vraag misschien weet iemand het hiet , ik heb er nieuwe bougies met bougiekabels en kontaktpunten ingezet verdeler en rotor waren al nieuw ,ik heb dit vervangen want hij rijdt een beetje bokkig als ik rustig rijdt , maar ligt dit bokkig gedrag nu aan de ontsteking of aan het co?? iemand ervaring mee ?
is ene beetje misselijk rijden ,stationair loopt hij mooi en trekt ook redelijk op maar met rustig konstant rijden vertoont hij bokkig gedrag met af en toe wel eens slikken ,oftewel fraktie van een seconde wegvallen
iemand enig idee??
14 oktober 2011 om 18:36 #17927388Mijn kadett e (1.2sc) reed ook een beetje bokkig en dan bij lage toeren…en stationair liep hij ook niet helemaal lekker. Bij mij was het de Co afstelling….
Stonderg laag en nu op 0.5 en nu loopt ie :thumbup En mijn kanaaltjes in de carburateur waren verstopt die schoongeblazen….Nu loopt ie als een zonnetje14 oktober 2011 om 19:10 #17927389dan gaan we dat eens uitpluizen thxs voor de reaktie :thumb
14 oktober 2011 om 19:18 #17927390Check ook eens de zomer en winterstand op luchtfilter. Bij mij begint ie nu ook wat te bokken nu het kouder is.
14 oktober 2011 om 20:02 #17927391Wat voor iets heb je gehaald, 1.2-1.3-1.6?
Misschien dat de contactpuntjes toch net niet meer juist staan :???:14 oktober 2011 om 21:15 #17927392gupy ,zomer winterstand al uitgeprobeerd blijft hetzelfde doen
d-gek het is een 1.2s en de kontaktpunten zijn nieuw en goed afgesteld.
denk dat het toch het verhaal co gaat worden
15 oktober 2011 om 06:33 #17927393bij mijn kadett c was de carb toen vuil nadat ik hem cleande liep hij perfect
15 oktober 2011 om 15:53 #17927394Aan dit verhaal te horen heb je mijn oude D gekocht. Issie grijs gerold, en heb je hem uit Oss? Daar heb ik hem namelijk ingerolen ;)
15 oktober 2011 om 19:47 #17927395Welke carb zit erop? Solex, Weber 32TL? Heb van elke carb wel een howto liggen om ‘m goed te afstellen.
Maar alles begint bij de ontsteking op tijd zetten. Eerst even die met de stroboscoop goed zetten dus :)
15 oktober 2011 om 21:31 #17927396@koekieturbo ,nee helaas niet ,ik heb hem van mijn achterburen ovegenomen die reden hem al 3 jaar de kadett ,en zijn zoon had intresse in de ascaon vanwege de trekhaak etc dus zodoende :)
aapje , ontsteking is sinds vandaag met de lamp goed afgesteld heeft al wat effect gehad maar nor niet helemaal , ik heb een solex carburateur dus als je een howto hebt graag:D
16 oktober 2011 om 07:37 #17927397Welke solex? de Solex 30~35 PDSI? Deze carb is heel gevoelig voor slechte pakkingen tussen het spruitstuk. En begint al gaar te lopen als de rembekrachtiger lek is. Heel gevoelig voor vacuum/valselucht problemen! Loop _alle_ slangen dus goed na!
Effe gepikt van ‘t kadett-b forum, heb eventjes m’n scans niet bijdehand.
basisinstelling bij warme motor:
de carburator kun je alleen goed afstellen als klepspeling en ontsteking goed staan afgesteld!!
De benzinemengselregelschroef (die grote,uitstekende) helemaal indraaien (zonder geweld) en dan 1,5 omdraaiing uitdraaien.
De CO-schroef (de kleine verstopte met pijl, =stationairmengselstelschroef) ook helemaal indraaien en dan 3,5 slag uitdraaien.
Dit is de basisinstelling.Nu de grote schroef zover uitdraaien, tot het toerental niet meer hoger wordt.
Nu met de gasklepaanslagschroef de klep zo instellen dat het toerental in de buurt van 800-850 ligt.
De CO-schroef nu zover in-of uitdraaien, tot de motor zo rustig mogelijk draait.
Je hebt hiervoor niet persé een CO-meter nodig.
Kadett-b20.nl16 oktober 2011 om 08:18 #17927398hey piet jij verslijt ook anders wel veel auto,s in een jaar.ben je in(ver)koper geworden soms.suc6 met je dtje
16 oktober 2011 om 09:18 #17927399aapje bedankt dacht dat een solex 35 was maar ff niet zeker ,alle vacuum en dichtingen zijn gecheckt is allemaal in orde ,ps neem aan dat met de grote schroef de benzinemengselschroef bedoeld wordt en waar zit de gasklepaanslagschroef ? zegt mij namelijk even helemaal niks? :D
kadetje-89 ik ken je niet oftewel je koimt me nu niet bekend voor ,en 1 de reden waarom ik zoveel auto’s heb gehad is in principe mijn zaak ,maar mocht je het toch willen weten is het heel simpel sinds de manta weg is heb ik niet echt mijn ding kunnen vinden en daarbij is prive heel veel geweest waardoor ik financieel gezien steeds niet goed zat en daardoor heb moeten wisselen en dat ik zeg zoveel hmm valt best mee , na de manta een rekord station gehad ,die omgeruild met een vriend omdat de vrouw in verwachting was en hun een belastingvrije 4 deurs zochten ik de manta overgenomen maar was toch niet mijn ding ,de astra station is de sloop opgegaan omdat hij flinke lekkages aan het dak had , bmw was maar heel kort omdat ik dringend een auto nodig had en die heb ik meteen geruild tegen een astra f sedan aangezien ik een opelman ben en geen bmw rijder en het me ook niet beviel ,de astra is vervolgens naar mijn vader gegaan omdat hij in een koot parket zit en het tenslotte mijn ouders zijn en we voor mekaar klaar staan ,dus heb ik vervolgens een ascona gehaald alleen met mijn lengte zat ik er gewoon beroerd in en het irriteerde me mateloos met de steekas en ik geen geld meer eraan uit wil geven omdat het tijdperk van sleutelen voor mij ver over is ,vervolgens komt mijn achterbuurman die heeft er intresse in wilde groter ok geen probleem en ik kon zijn dkadett krijgen met nieuwe apk etc, en dit was gewoon betere uitkomst omdat ik veel meer beenruimte heb en dit gewoon blijft lopen op een kleinigheid nu na .het is een samenloop geweest van omstandigheden.
in principe hoef ik je geen verantwoording af te leggen maar als je het toch wilt weten want om me als (ver)koper meteen te boek te zetten vind ik wel overdreven
16 oktober 2011 om 20:09 #17927400hey piet en of je me wel ken.en ik wil je totaal niet als (ver)koper te boek zetten hoor.het viel me zo op dat je aardig wat auto,s heb gehad.het is me totaal niet slecht bedoeld hoor.
ps.ik ben degene die des tijds bij bianca en ivan ben geweest met een blauw vectra a met die bordeaux rode vectra2000 bumpers die jij voor mij pas klaar heb gemaakt voor mn astra gsi.is al tijdje geleden hoor.jij heb mij toen samen met mijn ex nog op gehaald in geleen van mn bedrijfs uitje.weet niet of je dat nog herinnerd.
16 oktober 2011 om 21:53 #17927401@kadettje-89 wrote:
hey piet en of je me wel ken.en ik wil je totaal niet als (ver)koper te boek zetten hoor.het viel me zo op dat je aardig wat auto,s heb gehad.het is me totaal niet slecht bedoeld hoor.
ps.ik ben degene die des tijds bij bianca en ivan ben geweest met een blauw vectra a met die bordeaux rode vectra2000 bumpers die jij voor mij pas klaar heb gemaakt voor mn astra gsi.is al tijdje geleden hoor.jij heb mij toen samen met mijn ex nog op gehaald in geleen van mn bedrijfs uitje.weet niet of je dat nog herinnerd.
dju man da’s een tijd geleden zeg ja nu weet ik het weer :jerry
dju zeg ja weet je er staan geen pasfoto’s bij de avatars he :angel :angel
maar ik bedoelde het ook niet verkeerd maar denk zet het ff op een rij is het meteen duidelijk lijkt e rwel op maar bij mij is het allemaal niet lekker gegaan de laatste tijd dus daarom
maar nu weet ik tenminste wie je bent haha :D
17 oktober 2011 om 11:03 #17927402zit een D kadett ruimer als een c ascona????
aangezien de ascona weg ging omdat je er niet lekker in zat
hier trouwens zelfde probleem hoor
zit op lange weg ook niet lekker in de SR
Daarom gaat hij bij mij ook weer weg,17 oktober 2011 om 16:13 #17927403@mantadevil wrote:
zit een D kadett ruimer als een c ascona????
aangezien de ascona weg ging omdat je er niet lekker in zat
hier trouwens zelfde probleem hoor
zit op lange weg ook niet lekker in de SR
Daarom gaat hij bij mij ook weer weg,jip geloof het of niet maar de stoel kan verder naar achter en heb diepere ruimte naar voren , probeer het maar uit stond ook stomverbaasd terwijl je zou denken dat kadett eigenlijk kleiner zou moeten zijn zodoende ook de deal gemaakt :D
17 oktober 2011 om 17:33 #17927404Ik zit er met 1.95m ook lekker in, en dan staat m’n stoel nog niet eens op z’n uiterste stand naar achter ;)
en als je die middenconsole eruit knikkert heb je helemaal een zee van ruimte :D17 oktober 2011 om 17:48 #17927405kijk we zitten aan dezelfde lengte dus dan begrijpen wij mekaar :jerry :D :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.