Kadett C coupé project

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C coupé project

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18398257
    Evo4G63T
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2020

      Hallo allemaal,

      Sinds een tijd een Opel Kadett C coupé op de kop getikt en zal hier de vorderingen vermelden.

      De meesten hier herinneren het zich nog wel denk ik: de eerste meters die je mocht sturen in de auto van je ouders. Een jaar of 5 oud, zittend op schoot kon je net boven het dashboard uit gluren en op verlaten bospaden de eerste keer sturen. Voor mij onvergetelijk evenals de auto waarin dat was: de Opel C Kadett coupe van m’n moeder.

      Door de jaren heen ontelbare keren gehoord dat die coupé veruit de leukste auto is geweest die ze ooit heeft gehad. Zo leuk dat we vaak met 2 auto’s op vakantie gingen. Niet omdat we niet in de Opel Senator 2.5 pasten, maar omdat er in Oostenrijk en de Ardennen zulke mooie wegen zijn waar ze zelf wilde rijden en in haar coupé.

      Haar herinneringen aan de coupé, mijn onvergetelijke momenten ermee en het feit dat ik nog steeds een mooi model vind brachten me op het idee er iets mee te gaan doen. Oude foto’s van de coupé opgezocht en aan de hand daarvan ben ik het i-net gaan afstruinen. Eén auto was identiek: de kleur, chromen strips, wielen, interieur alles was exact hetzelfde. Het enige probleem was dat de auto al gerestaureerd was: importeren en rijden maar. Erg makkelijk maar dat was net niet wat ik zocht. Er mag best wat werk of liever: heel veel werk aan zitten. Restauraties gaan vaak binnen een budget en aangezien dat vaak niet onbeperkt is, is het vaak ook niet 100%. Plaatwerk en mechanisch kan ik allemaal zelf. Spuiten en de laatste finishing touch qua strak maken laat ik door m’n buurman doen, die al tientallen auto’s heeft gerestaureerd.

      Een tijd geleden kwam ik op i-net een originele Nederlandse auto tegen met de originele aandrijflijn die bovendien ook helemaal compleet was. Er was al aan gewerkt, maar wegens tijd gebrek moest de coupé de deur uit. Al met al zit er genoeg werk aan. Contact gelegd en een afspraak gemaakt om te bezichtigen.

      De auto vluchtig bekeken en in de basis zag het er okay uit. Ik weet dat ik best wel wat dingen tegen ga komen dus uitgebreid alles uitzoeken heeft geen zin , dus zonde van de tijd. Deal gesloten en vrijdag ga ik m met de autoambulance ophalen.

      Opgeladen bij de verkoper:

      IMG_20200731_202240

       

      En ’thuis’ :

      IMG_20200731_231156

       

      De assen zaten onder de body om m rollend te maken en de rest van de spullen zat er los bij zo ook de motor.

      Gewoon een 1.2s en volgens de eigenaar in goede staat en hij was al begonnen met alles netjes in kleur te zetten.

      IMG_20200919_113834

       

      Uit elkaar dat ding, ik wil weten wat de technische staat ervan is!

      IMG_20200919_130516

       

      IMG_20200919_153533

       

      Ik had al axiale speling gevoeld op de krukas…

      IMG_20200921_125811

      IMG_20200921_125934IMG_20200921_125950

      De krukas en onderblok zijn beschadigd en de klepzittingen zijn kompleet ingeslagen. Besloten dat de oudiijzerbak de enige juiste plek is hiervoor. Ik wilde er na verloop van tijd toch iets anders met meer vermogen inleggen, dus dat moet nu gelijk maar gebeuren.

      Inmiddels heb ik de losse kabelboom kompleet uitgelegd, ben ik bezig met schoonmaken en dingen als connectoren en beschermingshoesjes vervangen als dat nodig is. Eerst ga ik alle delen buiten de body aanpakken/aanpassen cq vervangen en als laatste is de body aan de beurt. Dan kan ik namelijk ineens alles afbouwen ipv. steeds wachten op onderdelen.

      Het idee met de Kadett is om er een soort van tegenhanger van m’n andere hobbyauto van te maken. Dus ‘analoog’ vs, digitaal, atmosferische motor die wat toeren kan maken vs. een turbomotor, achterwielaandrijving vs. AWD systeem, Duits vs. Japans.

      Keep you updated!

      Andry

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.