Kadett C Coupe dakhemel vervangen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C Coupe dakhemel vervangen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370670
    RickvDam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 December 2019

      :help:

      Ik ben van plan de dakhemel te vervangen van mijn Opel Kadett C Coupé.

      Alleen ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Weten jullie hoe ik de dakhemel kan vervangen zonder al teveel ingrijpende maatregelen? En welk soort lijm moet ik gebruiken?

      Graag jullie reactie.

      #18370674
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        je moet in ieder geval alle ruiten er uit halen plus de deurrubbers dan zit er nog ijzeren spanten die van links naar rechts lopen die moeten er ook uit wat betreft de lijm ik heb bison contactlijm gebruikt ik weet dat er vroeger speciale lijm voor was van opel

        #18370677
        RickvDam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 December 2019

          Oké, bedankt!

          Hier was ik al bang voor. Kun je de voor en achterruit met de voeten eruit drukken?

          #18370683
          Motormuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 March 2005

            dan moet je wel eerst het rubber over de lasnaad van de sponning drukken doe je dat niet dan knapt de ruit wegen spanning

            #18370684
            RickvDam
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 December 2019

              Oké.

              Is er dan misschien een betere manier op de voorruit en de achterruit eruit te halen?

              #18373855
              Daniel82
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2018

                De ramen verweideren is niet zoveel moeite, 2 man is wel aan te raden.

                1 houd de ruit buiten tegen en de ander wipt eerst de rubbers van binnen los (zijn plastic hulpmiddelen voor) en dan drukken, niet in het midden van de ruit.

                Let op dat je bij de voorruit eerst de pees aan de buitenkant er uit haalt, als je dit hebt.

                 

                Pas wel op, als je rubbers heel oud zijn krijg je ze niet terug, ik heb ze toen allemaal moeten vervangen. Was ongeveer 200.- bij Opel-classic-part in Heerlen (limburg)

                #18373858
                Corsaliefhebber
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 February 2012

                  en een heel belangrijke tip!!! merk je ijzeren stangetjes (spanstangen van de hemel)  waar en welke kant erin gezeten heeft

                  dat scheelt zo een hoop ellende :cheers:

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.