Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Kadett afgekeurd op deuren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2015 om 15:36 #17273956
Hallo, vandaag is mijn kadett afgekeurd op de deuren, dit omdat er geen handgreep in de deuren zitten. Nu kunnen de deuren wel vanaf buiten worden opgemaakt dmv in inkeeping die in de deuren zit. Is dit nu terecht of zijn de regels veranderd?
Ik weet niet beter of de deuren moeten vanaf buiten kunnen worden geopend, wat ook het geval is.Dus zoals je ziet kleine inkeeping in de deur,volgens de keurmeester moest de handgreep daat zitten waar hij normalieter hoort, want een seat leon of alfa hebben de handgrepen toch ook niet in de deur, maar das type goedkeuring?
Vind het een beetje spijkers op laag water.Iemand die dit weet?
21 oktober 2015 om 15:45 #18299819Bij de rdw opgezocht.. Jammer genoeg klopt het
Deuren
Begrip deur:
Elke oorspronkelijke deur (ook schuifdeur), die direct toegang geeft tot de personenruimte, moet van binnen en van buiten kunnen worden geopend. Een deur die is vastgelast, gelijmd, gekit, met schroeven vastgezet (of soortgelijks) of waarbij de handgrepen aan binnen- of buitenzijde zijn verwijderd voldoet niet aan deze eis.
Pas als de deur geheel is verwijderd en de deuropening is afgesloten met een plaatdeel of soortgelijks vervalt deze eis.
Bij een taxi of OV-auto met een goedkeuringsdocument kan het voorkomen dat deuren zijn vergrendeld, terwijl het lijkt alsof er een deur aanwezig is. In dit geval hoeft een taxi of OV-auto niet te worden afgekeurd mits het aantal deuren overeenkomt met het aantal op het goedkeuringsdocument.
Op normale wijze openen:Met ‘op normale wijze openen van een deur’ wordt bedoeld: het openen door middel van een deurklink of bedieningshandel. Als er een extra bedieningshandel aanwezig is, dan moeten beide bedieningshandels werken. Uitzonderingen hierop zijn: ME- of arrestantenvoertuigen en oudere cabrio’s.
21 oktober 2015 om 15:55 #18299820@Bart, bedankt ,dat is idd echt heel jammer. Dan is dit veranderd want 2 jaar geleden heb ik de kadett zo ingevoerd en gekeurd bij de rdw, vorig jaar ook zo goed gekeurd.
Zit niks anders op dan 2 andere deuren erin. Wat opzich wel te doen is alleen zit ik met me composet, alarm en electrische ramen.De keurmeester zat ook te zeuren over de 1-armige wisser, een citroën bx heeft deze toch? Daar is het gezichtsveld toch ook hetzelfde?
21 oktober 2015 om 16:04 #18299821ls het in het directe zichtveld zit is het afkeur… Zelfde als met een scheur in je ruit.. En dat zichtveld is niet zo heel erg groot… Maar wat daar de meetmethode en uitvoer van het keuren weet ik zo niet..
21 oktober 2015 om 16:06 #18299822Maar jouw cabrio valt toch ook onder de oudere cabrios zoals beschreven?? Nu begin ik eraan te twijfelen.. Want er staat geen datum bij vanaf welk jaar gesproken wordt van een oudere cabrio…
21 oktober 2015 om 16:06 #18299823Tsssk, ik zou gewoon een ander apk keurstation zoeken met een wat flexibelere keuringsmeester. Die regels zijn er natuurlijk niet voor niks (noodhulp bij ongeval enzo) maar om daar nou je project auto voor te moeten verbouwen. Er staat handgreep, die heb jij eigenlijk ook, alleen op een andere plek. Beetje om de regels heen lezen :afro
21 oktober 2015 om 16:08 #18299824Simpelface.. En als ze net de mazzel hebben dat ze een steekproef krijgen zijn ze de lul… Niet een goede manier van werken…
21 oktober 2015 om 16:12 #18299825Nee ik bouw er ook wel 2 andere deuren in, das paar uurtjes werken in totaal en dan kan ik er weer een jaar tegen. Vind het alleen apart dat de kadett er nu opeens wordt voor afgekeurd.
Ander station heb ik ook aan zitten denken, maar daar krijg ik misschien ook hetzelfde antwoord en dan ben ik ook weer 40 euro armer voor niks en moeten als nog de deuren veranderd worden. Vanavond maar aan de klus dan.21 oktober 2015 om 16:14 #18299826http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/Personenautos/Carrosserie/Ruiten/Paginas/default.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is de pagina waar het zichtveld in besproken wordt.. Zit je ruitenwisser niet in je directe zichtveld kan dat geen afkeur zijn…
21 oktober 2015 om 16:17 #18299827Ehm, als je de tekst letterlijk neemt
zijn de grepen niet verwijderd, maar verplaatst
ik zou even rondbellen naar keurstations
vast wel een te vinden die deze mening deelt :jerry21 oktober 2015 om 16:38 #18299828@ Bart , bedankt :thumbup . Ik denk dat de keurmeester nogal heel erg precies is. Zit een nieuwe wisser op en 2 jaar geleden ruit ook vervangen, niks aan de washand. Voor de rest was de wagen ok dat dan weer wel :jerry
Ga het morgen toch eens navragen wat betreft die oudere cabrio’s .
21 oktober 2015 om 16:40 #18299829Het probleem met deze apk eis is…..
Wat gebeurd er in geval van nood. Je ligt met je auto in de kreukels en ze proberen je te helpen, kunnen ze je klink niet vinden.
Hoe kunstig het ook weggewerkt is…..het is niet de normale wijze van openen.Ik zeg heel simpel, had je over na moeten denken voor dat je zoveel werk verricht.
Dat ie er vorige keer op goedgekeurd is is een fout van de keurmeeser…kan gebeuren.De regel is:
De deuren van personenauto’s moeten goed sluiten. De deuren die direkt toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde en vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.Als dat ene zinnetje van “normale Wijze” er nou niet stond, hadden we deze discussie niet gehad.
De ruitenwisser is geen punt…in het midden van de ruit rechtopstaand is niet in het directe gezichtsveld. Het directe gezichtsveld is recht voor je.
Dat is alleen belangrijk voor barsten/scheuren….21 oktober 2015 om 17:39 #18299830@Fearless, bedankt je voor je duidelijke reactie. Vind het zelf ook niet zo’n probleem vond het alleen apart. De deur was al zo toen ik de kadett kocht, heb het toen alleen rechts ook zo gemaakt zodat die deur ook gewoon langs buiten open kon. Vond dat een betere oplossing ipv van 2 deuren hangen+strakmaken en 2 flanken spuiten.
21 oktober 2015 om 17:48 #18299831Ook ik vind dat de hendels zijn verplaatst ipv verwijderd. De wisser is geen probleem, die kan je in elke stand zetten als je het armpje wat op de motor zit even los haalt en verplaatst. Daardoor kan je de rustpositie verplaatsen naar de onderkant van het raam ipv in het midden.
21 oktober 2015 om 17:54 #18299832De ruststand van de ruitenwisser is ook rechts tegen de parafaan, heb de langste wisser erop gezet die er op paste, volgens de keurmeester was het een matige baan die de wisser maakte, maar goed dat wilde hij eventueel wel door de vingers zien.
21 oktober 2015 om 18:25 #18299833Raam eens goed schoonmaken met ammoniak en dan glassex voor auto’s dan is hij als nieuw. Ik zou gewoon ff een setje goedkope deuren aanschaffen ze mogen zelf verrot zijn voor de apk.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
22 oktober 2015 om 20:46 #1829983422 oktober 2015 om 22:18 #18299835Deze velgen zijn ook veel beter :wors Beter dan die dingen uit de VAG stal :puke
23 oktober 2015 om 04:57 #18299836Gefelicitaart! :D
23 oktober 2015 om 06:30 #18299837haha thnx man, velgen die eronder zaten vond ikzelf wel mooi maar vond ze te duur en vreesde voor beschadigingen want de cabrio is een bijna een daily geworden. Heerlijk toeren zonder dak.
23 oktober 2015 om 09:22 #18299838@warhamstr wrote:
Deze velgen zijn ook veel beter :wors Beter dan die dingen uit de VAG stal :puke
Heeft de vag groep nu ook al rh overgenomen? :jerry
23 oktober 2015 om 16:26 #18299839Die slag trekker voor de deur pennen heeft midlock gemaakt vroeger althans weet niet of ze hem nog steeds maken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
8 juni 2016 om 11:05 #18299840Gewoon keuren zonder deuren
Enige punt is de spiegels
8 juni 2016 om 11:54 #18299841Wat een Ninjakick joh, rijd Japanner zeker tegenwoordig? :jerry
8 juni 2016 om 13:10 #18299842Dat heeft er weinig mee te maken
Maar in apk boek staat namelijk nergens dat een deur verplicht is
Spiegels en gordels wel
Zijn de mazen in de apk wet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.