Kachelradiator opel vectra A

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kachelradiator opel vectra A

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    AstraF23

Mijn oom zijn kachelradiator lekt en deze moet ik dus vervangen.
      Het betreft een Gls met een 1.8i met automaatbak.
      Waar zitten de bevestigings punten van het dashbord bij een opel vectra a?
      Waar moet ik verder nog opletten bij het demonteren van het dashbord?

Vectra V6 CD
      Deelnemer

De vectra A heeft voor het dashboard 5 bevestigingspunten, zie hier voor bijgevoegde foto.

Dat zijn er dus 1 links en 1 rechts op de hoeken van het dashboard en 3 boven op, waarvan 2 onder de speakerkapjes en een in het midden. Verder moet het stuur er af en de instrumenten eruit. Heb vrij recent mijn eigen auto nog compleet uit elkaar gehad dus mocht je verdere vragen hebben kun je ze altijd stellen.

Zo zonder het dashboard kun je de punten zelf zien..

Groetjes benjamin

crunch81
        Deelnemer

Als ik wat moet weten stuur ik Vectra V6 even een PM, je snapt natuurlijk wel waarom he? Hoe mooi uitgelegd wil je het hebben? Hahha!

AstraF23

Oke dankjewel, de auto komt binnenkort een keer langs.
            Hoe demonteer je hier eigenlijk de lampschakelaar en kapjes rond het stuur?
            Zit er verder nog wat van bekabeling aan de achterkant vast aan het dashbord?
            Dit had mijn astra f in iedergeval wel.

midnight black
            Deelnemer

lampschakelaar: knop uittrekken en aan de onderkant in het sleufje met een schroevendraaiertje bijvoorbeeld de blokkeerclip induwen dan kun je de knop er aftrekken en vervolgens het schakelaarhuis deblokkeren en eruit trekken. (Werkt trouwens hetzelfde bij ondermeer de Astra F en Corsa B want zelfde schakelaar)

Vectra V6 CD
              Deelnemer

Hoe de lampschakelaar te demonteren had ik niet beter kunnen verwoorden. De kapjes rond het stuur zitten met meerdere schroefjes vast: het bovenste kapje met 2 die je kunt losdraaien als je het stuur steeds naar links of rechts draait en het onderste kapje met 3 schroefjes die onderin het kapje zitten.

Wat betreft de bekabeling, er lopen kabels naar de lichtschakelaars, naar je zekeringkast onder het stuur, verder nog naar alle instrumenten in je kachelunit en alles wat daar omheen zit. oja, ook nog kabels naar je stuur en richtingaanwijzers. verder zitten er nog de luchtbuizen, maar die klik je zo los. en er loopt nog wat bekaleing achter en boven je dashboardkastje naar de kiekert rechts onderin de hoek bij de bijrijder. en afhankelijk of je ze hebt, twee kabeltjes naar de spiekers die links en rechts op het dashboard zitten..

Groetjes Benjamin

MarkVectra93
                Deelnemer

Ik heb bij de mijne in ieder geval niet het complete dashboard eruit gehaald voor de kachelradiator :shock:
                  Middenconsole eruit, die kap die eronder zit kon ik net los krijgen, slangen los, nieuwe erin en zo weer dicht
                  Of dit moet heel anders zitten bij een 1.8 automaat :hmmz

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.