Kachel Vectra B

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kachel Vectra B

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350300
    Stefan662
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2012

      Hallo Allen,

      Ik rijd in een Vectra B 2.0 met airco maar geen climate control.

      Ik heb het vermoeden dat mijn kachel radiator lekt.

      Wanneer ik de kachel uit laat (koud in de auto), dan blijft het niveau van de koelvloeistof in orde.

      Motor wordt prima gekoeld en nooit boven de 95 graden (in bijv. file) en is alles in orde.

      Niveau koelvloeistof daalt dan dus NIET.

      Wanneer ik de kachel open draai (draaiknop naar rood), heb ik de indruk dat het niveau van de koelvloeistof daalt.

      Ik heb altijd begrepen, dat de koelvloeistof ALTIJD door de kachel radiator loopt en dat wanneer je de draaiknop naar rood draait, er alleen een klep naar binnen toe wordt opengedraaid.

      Dat zou betekenen, dat de koelvloeistof ALTIJD uit de kachelradiator zou lekken ONGEACHT dat de kachel aan staat of niet.

       

      Is dat zo, of wordt de koelvloeistof wanneer je de kachel open draait door de kachelradiator geleid en wanneer je de kachel uit laat niet.

       

      Stefan

      #18350331
      Stefan662
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 August 2012

        Weet niemand hoe het zit ?

        Kan het de driewegklep zijn ?

        Misschien ten overvloede…

        Wanneer ik de kachel niet gebruik, verlies ik ook GEEN kvs en blijft alles prima op pijl.

        ALLEEN wanneer ik de kachel op warm zet, zakt de kvs.

        Geen natte vloeren of iets dergelijks…

        #18350538
        Stefan662
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 August 2012

          Niemand, of is iedereen op vakantie ?

          #18350666
          Stefan662
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2012

            Niemand een uitleg of info ?

            #18350670
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              Stefan 662,

              je zou de boel eens kunnen laten afpersen en dan kijken waar het lekt,  en inderdaad er stroomt ook koelvloeistof

              door je kachel radiateur.

              #18350677
              Stefan662
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 August 2012

                Jawel, maar er stroomt toch ALTIJD kvs door de kachel radiator?

                Ook als de kachel uit staat ?

                Zolang de kachel UIT staat (koud) daalt het niveau NIET en blijft alles op niveau.

                Ook na het rijden van een grote afstand of rijden in file.

                Zodra ik de kachel AAN zet (warm) zakt het niveau.

                Als de kvs altijd door de kachelradiator stroomt, zou het niveau toch altijd moeten zakken, of de kachel nu op warm of op koud staat?

                Dat maakt dan toch niet uit ?

                #18350705
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Als je 3wegklep lek is dan verlies je KVS ongeacht je de kachel op rood hebt staan of niet.

                  En er stroomt altijd KVS door je kachelradiateur.

                  Ik zou inderdaad je je systeem is een nachtje op druk (laten) zetten en kijken waar er iets lekt.

                  Meestal als je kachelradiateur lekt, dan heb je ook natte plekken op de vloer.

                  #18350745
                  Stefan662
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 August 2012

                    Dan zou ik toch ALTIJD natte plekken op de vloer moeten hebben, er stroomt toch altijd kvs door de kachelradiator, of hij nou aan staat (warm) of niet.

                    Die draaiknop opent toch alleen maar een klep naar binnen toe, zodat de warmte naar binnen kan via de ventilator openingen?

                    Het is toch raar, dat de kvs ALLEEN maar daalt wanneer de kachel op “warm” staat.

                    Wanneer de kachel op “koud” staat heb ik nergens last van en blijft de kvs gewoon op niveau.

                    Wanneer ik de dop van het kvs reservoir los draai, hoor ik alleen maar een hele lichte “psss”.

                    Er blijft dus een heeeeeel klein beetje druk op de kvs staan, zoals het hoort.

                    Wanneer er ergens een lek zou zijn, zou die lichte druk in verloop van tijd toch verdwijnen en zou het openen van het reservoir klinken als het openen van een fles dode cola ?

                    #18350789
                    dappie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2008

                      Er moet dan toch iets zijn tussen die klep (kraan) en je kachel radiateur, zet je de boel nou onder druk (afpersen) dan kun je

                      tussen die 2 misschien iets zien druppelen, probeer dat maar dan kun je dingen uitsluiten.

                      #18351489
                      Stefan662
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2012

                        Probleem is opgelost.

                        Vorige winter is mijn kop pakking vervangen.

                        Het dalen van mij kvs niveau ,wanneer ik de kachel aanzette, was van voor deze reparatie.

                        Afgelopen 2 weken rond gereden met de kachel aan en geen problemen meer.

                        Kvs blijft prima op niveau en het wordt lekker warm in de auto  :yahoo:

                        Ik denk dat de koppakking toen al een beetje gelekt heeft waardoor het kvs niveau daalde ?

                        Wel raar, dat dat alleen gebeurde wanneer de kachel aan stond, maar ach….

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.