Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Kachel radiateur vervangen, hoeveel werk /kontaktslot kapot

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244472
    Andreas.Berger
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hoi, ik heb dus een probleem met de kachelradiateur, hij wordt niet echt warm meer, bestuurders kant blijft hij koud , en de rechterkant word het wat warmer, nou heb ik de slangen gevoeld, bijrijders kant wordt heet maar bestuurders kant wordt niet echt warm tegenover de rest van de slangen, motor temperatuur is goed, meter staat voorbij de 90 graden. nou heb ik sinds vandaag opgemerkt, dat hij een beetje nat is bij de bestuurders kant vloerbedekking, nou is de vraag, is het veel werk om de kachelradiateur te vervangen ? aangezien deze dicht zit en mischien lek is

      Het gaat om een Vectra A 1.8.i uit ’94

      Ik moet er wel bij zeggen, dat de auto 6 weken stil heeft gestaan en sinds vandaag weer gebruikt wordt, ramen zijn behoorlijk beslagen, maar zet ik de kachel aan dan trekt het ook zo weg

      #17962743
      Andreas.Berger
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Gister middag even een stuk gereden, nou waren de ramen niet beslagen, tegen avond had hij er wel weer last van, bij de voeten is hij ook droog, dus lek is de kachel radiateur niet, toch warm wordt hij aan alleen maar aan de bijrijders kant, bestuurders kant blijft hij koude lucht blazen, beetje raar, dus ik denk dat het binnen kort spoelen wordt, anders een ander kachel radiateur inbouwen, gelukkig hoef het hele dash er niet voor eruit, alleen de middenconsole .

        En uiteraard eens kijken naar het interieur filter onder de parafaanplaat, hier zitten veel bladeren in, en denk dat dat ook een hoop vocht en water mee naaar binnen kan nemen

        #17962744
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Wel een vreemd verhaal, blijft ie echt koud koud???

          Willem

          #17962745
          Andreas.Berger
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Hij blijft niet koud, ook aan mijn kant word hij louw, maar dan moet ik wel blijven rijden, sta ik stil word het koud aan mijn kant en bijrijders kant blijft warm, maar ook niet geweldig zoals het zou moeten, zet ik de kachel even op 0 en ik wacht even, en ik zet hem dan op stand 2 dan doet hij even warme lucht blazen, maar dat word dan langsaam weer koud, als of je de motor hebt uit gezet en dan de kachel aanzet.

            Als ik voor de auto sta word de rechter slang op de kachel radiateur niet echt warm ten opzichte van de linker slang, dus ik ga er van uit dat die kachel radiateur verstopt zit, of de slang, mischien eens uit spoelen met de tuinslang, moet ik daar nog ergens op letten welke slang ik pak voor te spoelen?

            #17962746
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Kachel radiateur verstopt inderdaad.

              Deze kan je proberen te spoelen tegen de richting in, dus van rechts naar links..

              Willem

              #17962747
              Andreas.Berger
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Oke dan gaan we dat eens doen zodra de feestdagen voorbij zijn, alvast bedankt voor je advies wim ;)

                #17962748
                crazijbertje
                  Lid sinds:
                  11 April 2006

                  als je wel de radiateur moet vervangen..is heel leuk klusje..

                  moet je de middenconsol er helemaal uit halen..en aan de achterkant zit volgens mij ook schroefje…scheelt dat ik ruimt had in de garage :thumb

                  gr bertje :agent

                  #17962749
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    In de motorruimte zit nog en boutje inderdaad, verder kan ie er al uit als je de onderhelft van de middenconsole los haalt, bak open klikken door de klipjes los te halen…

                    Willem

                    #17962750
                    Andreas.Berger
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      oke goed om te weten, maar dat zal even moeten wachten, inmiddels is er een ander probleem bij gekomen, het kontaktslot is kapot, en dat van het ene op het andere moment, gelukkig heb ik de auto nog tot op de oprit gekregen, vanaf dat moment was de sleutel omdraaien geen optie meer, inmiddels heb ik het kontaktslot er maar af geknipt, dus op het moment ben ik opzoek met spoed naar een sloten setje

                      #17962751
                      Andreas.Berger
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Na lang zoeken , heb ik bij iemand een set sloten weten te scoren, bij ontvangst bleek de contactslot niet in orde te zijn, inmiddels heb ik de contact behuizing van een d kadett gebruikt, en heb ik nu alles weer op een sleutel, het ombouwen ging ook vrij simpel ;)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.