Kachel climate control blaast niet volle polle?

Forumindex Forums Modellen Calibra Kachel climate control blaast niet volle polle?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263458
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Ik heb het gevoel dat de kachel op stand 3 en 4 niet de volle hoeveelheid lucht naar binnen blaast. De kachel hoor je wel versnellen bij iedere stand alleen de distributie van de lucht blijft achterwege. Nou heb ik dus die electronische kachelbediening ingebouwd, waar zou het aan liggen?

      -vacuümslangen
      -vacuüm distributie terminal
      -middenstellingsmotor

      #18209210
      re2flex
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 October 2011

        Openen de kleppen wel voldoende?

        #18209211
        InjectTheVenom
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2004

          Die kleppen direct onder de kachelmotor zelf bedoel je? Zou ik even naar moeten kijken, hoe worden die in mijn geval aangestuurd?

          #18209212
          re2flex
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 October 2011

            Je hebt nu drukknopjes in plaats van schuifknoppen, ik ken het systeem zelf niet. Maar als je drukt op een knop, hoe word dat dan aangestuurd? elektronisch of mechanisch via vacuum?

            #18209213
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              De aansturing achter die knop gebeurt electrisch naar een vacuümterminal in de voetruimte aan passagierskant en wat in het schema omschreven word als een middenstellingsmotor.

              #18209214
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Verder nog iemand een idee? Misschien gek gezegd maar kan het aan de voorschakelweerstand liggen?

                #18209215
                petrolhead
                  Lid sinds:
                  13 August 2010

                  Miss heb je dat al geprobeerd maar probeer het eens met de recirculatie klep dicht of open, dacht dat er bij mij dan best een verschil in luchtverplaatsing zat.
                  Of dat knopje waar je kunt kiezen tussen ontwasseming en gewone blazer/luchtrichting.

                  #18209216
                  opelremco
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 August 2007

                    Helemaal geen gek idee,was bij onze Corsa C ook zo.

                    #18209217
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      Weinig verschil, hij blaast nog altijd amper of geen lucht door ookal hoor je de kachelmotor op volle kracht werken. Begin bijna te denken dat het zoiets lulligs is als draden verkeerd om aangesloten op de voorschakelweerstand.

                      #18209218
                      InjectTheVenom
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 December 2004

                        De centrale verdeelpost naar alle 4 de schuiven toe blijkt een solenoïde klep te zijn, kapot = geen vacuüm doorstroming? Heb me ook laten vertellen dat het even kan duren voordat het motorvacuüm op het systeem staat en dat de installatie daardoor niet meteen functioneert?

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.