Kabels knipperlichten Corsa B.

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Kabels knipperlichten Corsa B.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336646
    IndigoDragon
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2017

      Hallo,

      ik ben bezig met het installeren van een centrale vergrendeling met afstandsbediening in mijn Corsa en moet daarvoor weten welke kabels die zijn van de knipperlichten. Op het forum van de CV-module (SPY) staat dat de kabels zwart en groen zijn. Echter, ik heb de enige (fel) groene kabel die van de zekeringkast afkomt gemeten en hier staat geen spanning op bij knipperlicht links of rechts aan…

      Mijn vraag dus: welke kleuren hebben de kabels van de linker en rechter knipperlichten in de Corsa B, bouwjaar ’95?

      Aanvullend: heeft iemand een link naar een overzicht van de kleurcodes van de Corsa B?

      Bedankt voor jullie antwoord(en)!

      #18336687
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Ik heb wel een schema voor je.
        Kan ik vanavond/vannacht delen.

        #18336691
        IndigoDragon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2017

          Dat zou geweldig zijn, Marcin!

          #18336722
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            Dit is het schema dat ik heb gebruikt.
            Ik heb een kleine aanpassing gedaan, ik heb aangegeven welke draden voor links en rechts zijn.
            Alle draden zitten links onder achter de kap waar ook de hendel zit om de motorklep te openen.

            Corsa_B_Inbouw_schema_centrale_vergrendeling

            #18336734
            IndigoDragon
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2017

              Super bedankt, Marcin!

              Jij bent dus ook bezig geweest met een AB voor de CV van SPY? Heb je ook de stelmotoren ingebouwd? Wellicht kun je me dan ook helpen met het volgende: hoe heb je de bedrading naar de deuren aangepakt? Waar ik nl. tegenaan loop is het feit dat de doorvoer in de deuren een dop is met enkel kleine gaatjes waar tot nu enkel twee draadjes doorheen liepen voor de speakers. Ik heb dezen geprobeerd los te krijgen maar dat is nog niet gelukt…

              Groet!

              #18336739
              Malina
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 November 2016

                De stelmotoren heb ik niet hoeven in de bouwen aangezien bij mij al centrale deurvergrendeling aanwezig was.
                Ik zou denken boor er een gat bij of vergroot het bestaande en gebruik een nieuwe (grotere) flexibele doorvooerbuis.
                Maar ik kan het lading beoordelen zonder foto ;)

                #18336742
                IndigoDragon
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2017

                  Ja, daar heb ik ook al aangedacht maar de hoek is te klein om daar met een boormachine bij te komen. Dan zal ik de deuren er eerst uit moeten halen…

                  #18336744
                  Malina
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 November 2016

                    Als de hoek te klein is om te boren…
                    Misschien dan groter veilen?
                    Ik zou dan boorolie op je gereedschap doen dan gaat het veilen minder zwaar.
                    Succes!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.