Kabelboom achterklep Astra G station

Forumindex Forums Modellen Astra Kabelboom achterklep Astra G station

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244587
    2cv6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2008

      Het slot van mijn achterklep werkte niet meer via de cv. Vandaag eens naar gekeken en het bleek dus een draadbreuk te zijn daar waar de kabels buigen als je de klep open maakt. Ik heb deze weer aan elkaar gesoldeerd en d.m.v. een krimpkous geïsoleerd. Er waren echter nog twee dikke kabels waarvan de isolatie slecht was. Deze heb ik met tape geïsoleerd. Het is echter de vraag of deze isolatie het lang houdt en of de andere kabels binnenkort niet stuk gaan.

      Mijn idee is om de hele kabelboom er uit te trekken en en een nieuwe voor te maken. Maar waar komt het andere einde van de kabelboom uit? Een andere optie is om de kabelboom bij de houders voor het bagagenet uit de dakbalk te trekken en vanaf daar tot in de achterklep nieuwe kabels te maken. Hoe krijg ik dan de houder voor het bagagenet er uit? gewoon met een schroevendraaier er uit wippen? of is er een andere truc voor.
      En wat is de functie van het zwarte blokje in de achterklep? (zie foto). Is dit alleen een stekker of heeft het toch een andere functie? er komt één draad uit die iets van isolatie heeft en deze lijkt naar de achterruitverwarming te gaan, maar daar gaat ook al de dikke zwarte draad naartoe.

      #17964228
      akonings
        Lid sinds:
        9 November 2004

        Gewoon een krimpkousje is goed genoeg hoor, ik had het zelfde euvel en dat gaat nu ook al een paar jaartjes goed.
        Het helpt als je de boel netjes afwerkt met krimpkous, en dan het bundeltje als geheel eventjes intape-d, dan schuren de draadjes niet meer tegen mekaar..

        #17964229
        2cv6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2008

          De kabel die ik gesoldeerd heb, heb ik met krimpkous geïsoleerd. De kabels waarvan alleen de isolatie beschadigd is, heb ik met tape geïsoleerd omdat ik daar natuurlijk geen krimpkous overheen kan krijgen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.