Kabelboom 2.2E

Forumindex Forums Techniek Cih Kabelboom 2.2E

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18353713
    hinterachse
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2012

      Aan de kabelboom van mijn 2.2E zit, aan de kant van het injectiesysteem, een stekkerblokje met drie draden bedoelt voor de airco.

      Die bij mij dus niet aanwezig is. Is dit stekkerblokje een voorziening die er altijd al standaard in lag of heb ik dan te maken met een blok dat daadwerkelijk uit

      een wagen komt met airco. Dan weet ik n.l. ook welke leerlaufregler ik moet hebben.:scratch:

      #18353761
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        Voor zover mij bekend niet standaard.

        zelfs niet standaard in de kabelboom.

        aangezien jij geen airco hebt, ben je ook geen stationair regelaar nodig voor een auto met airco.

         

        Maar volgens mij maakt dat geen klap uit, stationairklep wordt gestuurd uit de regelunit, en niet vanuit de airco.

        maar zoek je dat alu kleurige ding thv de aanzuigbuis?

         

        2 pins stekker of 3?

        Fsrs-partswebshop.nl

         

        #18353768
        hinterachse
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2012

          Nee,je hebt gelijk. Was ergens anders mee verward. wat wel uitmaakt zijn de leerlaufunits voor schakelbak, automaat, schakel met airco.

          Op Manta-blog geven ze daar ook de drie verschillende types op. Wat nu voor mij weer een probleem is vanwege de andere contactbezetting op de

          desbetreffende leerlaufunit.

          #18353769
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            Gewoon standaard stappenmotor nemen

             

            enkel de 2 of 3 pins in de gaten houden

            #18353772
            hinterachse
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 January 2012

              De stappenmotor is het probleem niet. Die werkt gewoon. gaat omdat zwarte kastje die hem aanstuurt. waar ook de waardes van de temperatuursensor naar toe gaan en het schakelaartje van de gasklepsensor. Die unit.

              #18353777
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                Dat had ik inmiddels in de gaten

                #18353779
                hinterachse
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2012

                  In het schema op Mantablog staat de leerlaufregelaar in het schema met de aanduiding K40. Daar staan de niet aangesloten contacten bovenaan met de aanduidingen 7, A en B. Als je weet wat voor signalen daar op moeten komen, kun je waarschijnlijk die signalen ook faken. Dan ben je al niet meer van dat ene kastje afhankelijk als je dit zou kunnen aanpassen! In de onderdelenlijst met de artikelnummers staan ook alle drie de regelkastjes met hun specifieke toepassingen. Nou ja, specifiek?!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.