Forumindex › Forums › Modellen › Ampera › Jammer dat een Ampera alleen hybrid is
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 augustus 2012 om 21:26 #17251250
Ampera is al een tijdje op de markt, alleen pas de laatste maanden zie ik hem vaker rondrijden. Kom er altijd 2 tegenmoet wanneer ik ‘s middags naar huis rijd.
Persoonlijk vind ik het een prachtauto. Mooie voorkant, en de hele auto ziet eruit als een tourwagen. Beetje gedrongen dus lijkt niet zo op een grote bak.
Alleen houd ik helemaal niet van dat hybrid gedoe. Het zal wel nooit gebeuren, maar ik wou dat Opel de Ampera ook uitbracht met normale benzine en diesel motoren.
Een 2.8 V6 Turbo Ampera zou bijvoorbeeld toch een pracht auto zijn! :D Met van die Astra/Insignia 19inch wielen erop. king:
Wie deelt deze mening, of heeft er ook weleens zo over gedacht. Of heeft iets anders in gedachte wanneer je een Ampera tegenkomt op de weg.
8 augustus 2012 om 21:49 #18054970@wagnas wrote:
Ampera is al een tijdje op de markt, alleen pas de laatste maanden zie ik hem vaker rondrijden. Kom er altijd 2 tegenmoet wanneer ik ‘s middags naar huis rijd.
Persoonlijk vind ik het een prachtauto. Mooie voorkant, en de hele auto ziet eruit als een tourwagen. Beetje gedrongen dus lijkt niet zo op een grote bak.
Alleen houd ik helemaal niet van dat hybrid gedoe. Het zal wel nooit gebeuren, maar ik wou dat Opel de Ampera ook uitbracht met normale benzine en diesel motoren.
Een 2.8 V6 Turbo Ampera zou bijvoorbeeld toch een pracht auto zijn! :D Met van die Astra/Insignia 19inch wielen erop. king:
Wie deelt deze mening, of heeft er ook weleens zo over gedacht. Of heeft iets anders in gedachte wanneer je een Ampera tegenkomt op de weg.
Gelukkig is het geen hybride auto maar een reange extender EV.
:jerryOp zich ziet hij er in het zwart wel aardig uit.
Maar het interieur gadver. tupperware gebruikt nog mooier plastic.8 augustus 2012 om 21:51 #18054971als mensen een let of v6 in een auto kunnen bouwen..kunnen ze ook wel een benzine/diesel blok erin bouwen.
9 augustus 2012 om 07:32 #18054972Deelt de Ampera eigenlijk onderdelen met de Insignia of Astra?
9 augustus 2012 om 14:42 #18054973de range extender is een 1.4 100pk die ook in de Astra te vinden is.
voor de rest vrijwel niet als ik het zo zie allemaal.Het is ook een heel nieuw concept, vandaar ook de forsere aanschafprijs.
9 augustus 2012 om 14:43 #18054974@RISL wrote:
Deelt de Ampera eigenlijk onderdelen met de Insignia of Astra?
Ik denk het niet is eigenlijk een Chevrolet Volt en ook door chevy ontwikkeld toch ?
9 augustus 2012 om 19:51 #18054975@Andre_Ede wrote:
Ik denk het niet is eigenlijk een Chevrolet Volt en ook door chevy ontwikkeld toch ?
Ik vind de Ampera ook wel iets Nascars hebben. Die achterkant met dat soort achterspoiler/kant. Dat is racy.
10 augustus 2012 om 13:35 #18054976Ik dacht dat Opel de Volt & Ampera had ontwikkeld? En dat Chevy alleen de introductie gegund werd?
11 augustus 2012 om 22:05 #18054977@RISL wrote:
Ik dacht dat Opel de Volt & Ampera had ontwikkeld? En dat Chevy alleen de introductie gegund werd?
Nee het is een voledig amerikaans product.
Had opel (GM Europa) hem ontwikkeld dan was het interieur wel met betere materiaalen afgewerkt.12 augustus 2012 om 07:50 #18054978@arjontje wrote:
@RISL wrote:
Ik dacht dat Opel de Volt & Ampera had ontwikkeld? En dat Chevy alleen de introductie gegund werd?
Nee het is een voledig amerikaans product.
Had opel (GM Europa) hem ontwikkeld dan was het interieur wel met betere materiaalen afgewerkt.Heb helaas nog niet in de Ampera of Volt gezeten, laat staan gereden. Ben wel erg benieuwd!
12 augustus 2012 om 14:08 #18054979@RISL wrote:
@arjontje wrote:
@RISL wrote:
Ik dacht dat Opel de Volt & Ampera had ontwikkeld? En dat Chevy alleen de introductie gegund werd?
Nee het is een voledig amerikaans product.
Had opel (GM Europa) hem ontwikkeld dan was het interieur wel met betere materiaalen afgewerkt.Heb helaas nog niet in de Ampera of Volt gezeten, laat staan gereden. Ben wel erg benieuwd!
Heb er bij de RAI en de IAA Frankfurt in gezeten.
Maar het valt vies tegen van het materiaal gebruik.
Plus ik denk dat het dashboard snel gaat iriteren met alle schermpjes.Dan is er in mijn vectra hoogwaardigere materiaalen gebruikt.
28 augustus 2012 om 20:56 #18054980Het blijkt toch iets anders te zitten de Ampera was wel een idee van Opel en wel van Frank Weber die was werkzaam als Global Vehicle Line Executive en Global Chief Engineer electric vehicle development hij verhuisde naar de USA om daar mede de Ampera te ontwikkelen, Frank is wel terug gekeerd naar Duitsland, helaas niet voor Opel maar voor BMW.
Dus wie weet ooit nog een Ampera achtige BMW ?
29 augustus 2012 om 07:06 #18054981Het zou zo maar kunnen.
Ik kwam trouwens van de week een Chevy Volt tegen….dat vind ik de Ampera er toch een stuk luxer uit zien!
Wat een lelijke grill heeft die Volt.6 juni 2013 om 10:07 #18054982Ik vraag me altijd af of de batterij niet afhankelijk raakt van de stroom net als andere elektrische apparaten :D
6 juni 2013 om 11:38 #18054983Ik vindt de Ampera echt een super auto, het uiterlijk en design echt :wors
Maar de binnenkant best mooi, de vormen etc. wel wat druk met de schermpjes en niet echt de beste kwaliteit materialen nee.Maar van de prijs sla ik echt achterover, voor z’n prijs ga ik toch echt niet z’n auto rijden.
6 juni 2013 om 11:39 #18054984@RISL wrote:
Het zou zo maar kunnen.
Ik kwam trouwens van de week een Chevy Volt tegen….dat vind ik de Ampera er toch een stuk luxer uit zien!
Wat een lelijke grill heeft die Volt.maar de achterbumper van de volt ziet er weer stukken mooier uit dan de ampera :jerry
6 juni 2013 om 11:45 #18054985@dion87 wrote:
@RISL wrote:
Het zou zo maar kunnen.
Ik kwam trouwens van de week een Chevy Volt tegen….dat vind ik de Ampera er toch een stuk luxer uit zien!
Wat een lelijke grill heeft die Volt.maar de achterbumper van de volt ziet er weer stukken mooier uit dan de ampera :jerry
Klopt, die verticale reflectoren onderbreken het langgerekte en brede design van de gehele auto.
30 juni 2013 om 20:48 #18054986Mijn mannetje heeft er ook mee gereden en vond het eigenlijk een afknapper.
Die was uiteindelijk donderdag ook stiekem wel blij dat er iets fout was gegaan bij Opel waardoor we geen Ampera hadden maar een andere Opel voor de bruiloft.
1 juli 2013 om 11:29 #18054987collega van mij belde vannochtend op dat hij wat later zou komen :hmmz (hij heeft ook een ampera) ik vroeg hoezo?
hij: ik krijg de oplaad stekker niet los van de auto :swear opel gebeld.
Antwoord opel: ja meneer het is een bekend probleem we sturen de Anwb ff langs.
later bleek dat er 1 pool verkleefd was. :jerry2 juli 2013 om 06:21 #18054988@NoFear1696 wrote:
collega van mij belde vannochtend op dat hij wat later zou komen :hmmz (hij heeft ook een ampera) ik vroeg hoezo?
hij: ik krijg de oplaad stekker niet los van de auto :swear opel gebeld.
Antwoord opel: ja meneer het is een bekend probleem we sturen de Anwb ff langs.
later bleek dat er 1 pool verkleefd was. :jerryKlopt heb dit meer gelezen.
is een modificatie voor.19 juli 2013 om 09:26 #18054989Je vergeet dat een ondernemer veel subsidies krijgt op de aanschaf van een plug-in hybrid.
Hierdoor kunnen ze een Ampera heel goedkoop rijden.
En je hebt ook geen bijtelling.22 juli 2013 om 14:31 #18054990@Corsa_GSi wrote:
Je vergeet dat een ondernemer veel subsidies krijgt op de aanschaf van een plug-in hybrid.
Hierdoor kunnen ze een Ampera heel goedkoop rijden.
En je hebt ook geen bijtelling.Klopt een volt kost onder aan de streep maar €10,000.
Als een bedrijf de auto koopt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.