Is de X18XE1 in mijn Zafira A een vrijloper?

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Is de X18XE1 in mijn Zafira A een vrijloper?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343038
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Is de X18XE1 in mijn Zafira A een vrijloper?

      De C20NE en 20NE van de Omega A naar ’t schijnt wel.

      Nu kocht ik twee weken geleden een tweedehands Zafira waar ik geen informatie van heb. Er hangt een oude sticker onder de motorkap waar op geschreven staat dat hij op 116.000 een nieuwe distributieriem moet krijgen, maar er staan nu al 183.000 op de teller.

      #18343041
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Nope… Geen van de 16 kleppers als ik het goed had. In ieder geval deze niet. Tja je bent aardig over de tijd heen, maar ook riemen die binnen termijn zitten willen aan stront lopen hoor.

        Je kan visueel inspecteren hoe de staat is van de riem, maar better safe than sorry: gewoon vervangen. Is het een auto voor lange tijd houden? Dan helemaal. Schop je de auto er binnenkort uit en is het je niet waard lekker laten.

        Greetz Emiel

        #18343899
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Ik heb een sticker gevonden waar op staat geschreven dat er een nieuwe distributie in zou moeten op 116.000km.
          Op de teller staat al 184.000km nu!
          Sticker vergeten te vervangen? Hoop ik. :praying02:

          Na de wagen pas een maand te hebben, is twee dagen geleden de F17 versnellingsbak lawaai beginnen maken, wat steeds erger wordt. :cry:
          Dat zal vervangen worden.
          Als ik motor en bak er samen uittrek, kan ik gemakkelijk ineens de distributieriem mee vervangen.
          Probleem altijd, is dat ik geen brug of put heb en ik het altijd zo moet klaar krijgen.
          Dikke miserie altijd. :tongue-out:

          #18343906
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Tja dan is het wel makkelijk die gelijk mee te nemen. Je kan de distributie kap opzij halen en inspecteren wat de staat is van de riem.

            Je kan ook een motortakel huren en alles er uit takelen. Voldoende ruimte om de bak er af te halen en de dis te vervangen. En geen brug/put nodig. Takel huren is geen hele dure hobby, de auto op een brug laten staan bij een DHZ hobbyhal zal duurder uitpakken, helemaal bij een overnachting van de auto…

            Succes in ieder geval :good:

            Greetz Emiel

            #18343931
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik heb toen gewoon er 1 nieuw gekocht en later weer doorverkocht.
              HBM Machines

              #18343945
              robert1701
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 November 2005

                Yep, zo heb ik laatst 1 gekocht.
                Maar om de bak eruit te trekken, moet je ook onderaan zijn neem ik aan.
                Dus de wagen moet iets omhoog om eronder te kunnen, de motor toch nog ondersteund, terwijl je de bak er langs boven moet uittrekken.
                Op den duur kan je nergens meer aan. De moed zakt me al in de schoenen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.