Irritante ratel

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Irritante ratel

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210796
    Dubbelhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      Mensen,

      Ik heb een irritante ratel in mijn Zafira A Elegance 2001.
      Ik heb hier last van als ik mijn caravan er achter heb hangen, ben nu op vakantie. Als ik dan in z’n 1 optrek, komt het naar mijn idee van links voor. Ik heb van alles nagekeken, voorwielen opgekrikt, gekeken of hier speling of iets dergelijks op zat. Caravan op de plek gezet, weer gaan rijden, niks kunnen vinden. Heb de voorbumper er af gehad om te controleren of er iets los zat, tevens weer niks kunnen vinden. Dealer hier in de buurt gevraagd of het hem bekent voorkomt, weet ook niet wat het kan zijn. Sta dus voor een raadsel, iemand van het forum misschien enig idee wat dit kan zijn. De ratel klinkt als metaal op metaal, het is geen uitlaatklem (klinkt ongeveer wel hetzelfde als deze een beetje loszit.

      Ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn, wordt er simpel van dat ik het niet kan vinden!!!!!

      :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
      Groeten Bernd

      #17502746
      erwin78
        Lid sinds:
        23 May 2009

        Aandrijfas / homokineet?, met caravan wordt die veel zwaarder belast waardoor zo’n geluid naar voren kan komen.

        Zonder belasting hoor je het dan niet.

        #17502747
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          Hoi Erwin,

          Is dit zelf makkelijk te controleren, heb de wielen alwel opgekrikt en gecontroleerd op speling (horizontaal, verticaal, rondgedraaid), hier zit niks geen speling op. Heb ook gepost op http://www.problemcar.nl. Hier hebben ze het allemaal over het hitteschild onder de auto, die waarschijnlijk rammelt tijdens belasting (dan voornamijlijk met het optrekken), heb alleen 1 probleem dat ik er nog niet ver genoeg onder kan (sta namelijk op de camping), ik ga verder zoeken, bedankt voor je reactie. Als ik het gevonden heb laat ik het weten.

          :wors:wors

          Groet Bernd

          #17502748
          Dubbelhuis
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2007

            Heb vandaag er weer onder gelegen en de bodem (afdek) plaat verwijderd. Het gedeelte wat onder de voorpijp zit is voorzien van een hitte schild, zodra je hier tegen aan tikt maakt hij een ratelend geluid. Deze nu goed vastgezet op de bodemplaat en een proefridje gemaakt, tot op heden geen ratel meer gehoord en hoop dat dat nu ook zo blijft, ik houd jullie op de hoogte!!!!

            Groet Bernd

            #17502749
            Dubbelhuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2007

              Toch blijkbaar weinig mensen die hier last van hebben, wees gelukkig!! Ben vandaag naar de dealer geweest in de buurt van de camping waar ik sta. Monteur is naast de auto mee gaan lopen. Hierna de auto op de brug gezet en hem in z’n 1 omhoog gedaan en laten lopen. Komt dus uit de versnellingsbak, woensdag wordt er nieuwe olie ingedaan en hopen dat het dan weg is.

              Groet bernd

              #17502750
              Dubbelhuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2007

                Nou er zit nieuwe olie in de versnellingsbak, geluid is nu zeker voor 80% minder. Ze hebben me in iedergeval verzekerd dat het verder geen kwaad kan. Er kwam ook geen slijpsel mee of andere rotzooi mee vanuit de bak. Ander bijkomend feit is dat ze me er gelijk op wezen toen de issolatie aan de onderkant verwijderd was, dat het sub frame al aardig aangetast was en of ik hierover al bericht had gehad van Opel. Als ik terug ben van vakantie ga hier hier gelijk achter aan, het blijkt dus dat Opel alle Zafira’s van 1998-2005 terug roept naar de garage voor inspectie hiervan, vocht en zout blijft onder de issolatie zitten en tast het sub frame hierdoor aan. Ze vertelden mij dat deze onder mijn auto gratis vervangen gaat worden, omdat mijn frame al wat gaatjes heeft door het aantasten van vocht. Echt een dikke pluim voor deze dealer in Hardenberg, toppertje.

                Jongens bedankt allemaal voor het meedenken, ik ben weer een stuk gelukkiger (Ha,Ha)

                Groet Bernd :P:P

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.