Interieur wassen/poetsen/cleanen

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Interieur wassen/poetsen/cleanen

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241257
    chris_T_ian
      Lid sinds:
      19 August 2009

      Beste mede-formers & opel-fanaten,

      Wellicht een leuk onderwerp om een topic over te openen.

      Het schoonmaken van je interieur.

      Tips, trucs, behandelmethodes welkom!

      Ik gebruik zelf een aantal producten en apparaten. Zo gebruik ik een stoomapparaat voor de ramen (binnenzijde en buitenzijde) Door de stoom wordt het erg ontvet. Resultaat is erg schoon! Ook behandel ik mijn lerenbekleding met speciale schuim van Sonax.

      Ben benieuwd naar jullie methodes!

      Groeten
      Chris_T_ian

      #17916934
      marcooh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 March 2011

        Hoi Chris,
        zit er geen risico in op breuk van je ramen door het gebruik van stoom? Spanning in het glas enzo?
        Gebruik zelf een fles ruitenreiniger, die ik heb gekregen bij Carglass toen een voorruit werd vervangen.
        Groet, M@rco

        #17916935
        Juffer1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 July 2006

          Ik doe stof altijd met een extractor.
          Een stoomreiniger is leuk, maar dat vocht blijft dus wel in je auto en moet dan op natuurlijke wijze verdampen.
          Daarnaast is veel stof ook gelijmd en door de hitte is er altijd een kans dat dit loskomt.

          Daarom heb ik een extractor aangeschaft. Deze spuit water icm een reinigingsmiddel in en zuigt dit een stukje verder ook direct weer op.
          Voor wat meer info en plaatjes moet je hier maar even kijken : http://www.forum.carclean.nl/cc_postst2379/Project-2–Mercedes-Vito.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false; (vanaf post 6 gaat het over het interieur).

          Dashboard ontvet ik altijd eerst waarna ik een voedend middel aanbreng.

          #17916933
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            stofzuiger er door..
            stoelen en bank en vloerbedekking doe ik met een spuitbusje textiel reniger van de action van 2 euro of zo en werkt goed.
            dashbord doe ik met bumperblack, ook van de action. blijft weken lang glimmen, als er wat stof op ligt even met de vlakke hand er over en klaar is kees :P.. onee soepkiepe :P
            ramen doe ik met turtlewax, binnenkant trouwens nog niet geprobeerd, maar buitenkant word er mooi schoon van, water loopt er met een regenbui ook mooi af.

            #17916936
            ColinH
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 July 2009

              Alles met warm water en een doppie spiritus, dan het kunststof licht met Poorboys Trims, en de ramen lekker in de Autoglym Deep Shine (was).
              De spullen zijn er niet voor bestemd misschien maar t werk perfect.

              Gr Colin

              #17916937
              kimmy05
                Lid sinds:
                12 August 2011

                Mijn leren bekleding behandel ik zo, Nodig, bak water wat past/mag in een magnetron, aantal handdoeken of andere doeken, water en een magnetron.Hoe? Doe de doeken opgerold in het bakje water, schenk er het water in, en zet het 5 minuten in de magnetron op hoogste stand. Haal na 5 minuten het bakje en doeken eruit (pas op je handen) rol de doeken uit en leg het op je leren bekleding.
                wacht tot je de doeken normaal kunt pakken en voila strakke stoelen en geen rimpels…(werkt echt)
                Verder doe ik het dashboard met cockpitspray. En de vloerbedekking eerst goed zuigen en dan met een vochtige vaatdoek afnemen haal je de hondenharen weg

                Binnenkort misschien 2 opeltjes….ook een voor t werk (nieuwe astra) :D:D eerst ff slagen voor rij instructeur :P

                #17916938
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  @chris_T_ian wrote:

                  Ook behandel ik mijn lerenbekleding met speciale schuim van Sonax.

                  Ben benieuwd naar jullie methodes!

                  Groeten
                  Chris_T_ian

                  Sonax komt er bij mij nooit meer in : http://forum.carclean.nl/cc_postst463/De-Sonax-Saga-De-Dood-van-een-Alcantara-Interieur.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #17916939
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    Wat een verhaal over die Sonax….wel shit voor die vent z’n S8. Ik ben blij dat hij dit verhaal in ieder geval deelt, bij mij komt het er dus ook niet in.

                    #17916940
                    Stender
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      5 April 2009

                      Ik heb een setje Recaro’s gekocht en ik ga deze binnenkort opknappen en uiteraard ook grondig reinigen. Ik ga dit met een extractor doen, al ben ik nog op zoek naar zo’n apparaat. Ik heb er goede dingen over gelezen!

                      #17916941
                      Bartezzz
                        Lid sinds:
                        18 September 2011

                        ik heb maar 1 tip voor het interieur en die is eigenlijk het zelfde als voor het exterieur.
                        probeer elke stap gescheiden te houden.

                        met andere woorden, eerst reinigen en dan pas voeden/beschermen.
                        zo’n alles in 1 spuitbus of fles is altijd troep :(

                        Sonax komt er hier ook al een tijdje niet meer in! wat sven heeft meegemaakt :shock:


                        @Stender
                        ,
                        Carclean.nl verkoopt extractors.
                        als het voor 1 keer is, huur je toch gewoon een tapijtreiniger voor 14,- per dag.?
                        is het zelfde apparaat ;)

                        #17916942
                        brinkie79
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2011

                          heb zeer goede ervaring met riwax middelen.prima kwaliteit/prijsverhouding,en een super resultaat.

                          #17916943
                          Stender
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            5 April 2009

                            Ik ga naar alle waarschijnlijk zo’n extractor huren bij de Boels, als het wat is in ieder geval. Heb veel gelezen en ik ben erg benieuwd naar het resultaat, de stoelen zijn nu in ieder geval erg vies.

                            #17916944
                            Juffer1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 July 2006

                              Ik weet niet uit welk deel van Gelderland je komt, ik heb er een dus als je Harderwijk niet te ver vindt ben je van harte welkom.

                              #17916945
                              Mous
                                Lid sinds:
                                4 January 2012

                                Hemeltje van mijn cabrio heeft een beetje zwarte uitslag hoe kan ik dit er het best uitpoetsen? (Astra F Cabrio 1994) Het hemeltje is gebroken wit.

                                #17916946
                                astraTD
                                  Lid sinds:
                                  9 March 2009

                                  Stoelen enzo kwestie van stofzuigen.
                                  Dashboard doe ik met Dusti van de Wibri.

                                  #17916947
                                  kaneelschep
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2004

                                    Ik doe wel eens beetje de kruimels van de stoel vegen in de corsa.. :D :jerry
                                    Ik heb meguiair of hoe je dat ook schrijft voor op de leren stoelen van mn benz. Cleaner en aparte conditioner. Werkt wel ok, maar had er meer van verwacht. en dan met name hoe makkelijk het zou zijn om het daar mee schoon te maken.. Toch nog verdraaid veel werk om een 25 jaar oud leren interieur echt goed schoon te maken en soepel te krijgen.

                                    #17916948
                                    InjectTheVenom
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 December 2004

                                      Wat betreft stoelen, achterbank en zijpanelen kan ik je uit ervaring vertellen dat je maar 1 goedje wil:

                                      http://www.misterkools.nl/particulier/p45-echt-schoon-is-een-vak-apart.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                      Moeilijke vlekken die met een gewone Halfords reiniger en een sponsje niet van skai af willen verdwijnen, nee ik overdrijf dit niet en meen het serieus, als sneeuw voor de zon na 1 keer inspuiten met het flesje dat ik op de zaak heb. Pennenstreken of rubbervegen geen enkel probleem! Ben doorgaans niet snel tevreden met wat voor middel dan ook maar hier was ik serieus van onder de indruk.

                                      Voor de ruiten, kunststof en rubber delen de reinigers van Auto Glym, een paar keer gebruiken en je wil niets anders meer:

                                      http://autoglym.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.