Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Instellingen en ervaringen Opel Astra L
- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 juli 2024om 23:45 door PadjeII.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2024 om 18:52 #18549852
Ik maak gebruik van iPhone XR op iOS 17.3
Alles dus op laatste nieuwe SW versies. Enkel in de wagen zit nog steeds 1.20.93.7 deze is nog nooit gewijzigd.
6 februari 2024 om 21:41 #18549936Ik had vandaag weer iets vreemds. Vanochtend start ik de auto en had ik totaal geen radio-ontvangst. Helemaal geen zenders beschikbaar. In de middag werkte het weer.
7 februari 2024 om 13:36 #18549957Heb inmiddels de nieuwe app versie……… maakt geen donder uit. Werkt nog steeds niet. En dat is logisch omdat volgens mij het probleem in de software van de auto zit en niet in de app. Dus de software in de auto moet geupdate worden.
Het uitvallen van scherm of geen geluid/zenders is bij Opel al heel oud. Ik had dat al jaren geleden bij een Insignia. Na 20 minuten reset de computer zich en dan doet ie wel.
7 februari 2024 om 14:34 #18549960gevalletje opsporing verzocht van Stellantis? https://developer.groupe-psa.io/
7 februari 2024 om 16:17 #18549963Ik heb een Opel Vivaro gehad met uitgebreide Tom Tom audio en navigatie systeem. Werkte heel goed. Nooit uitgevallen (radio). Wat ik nu zo ontzettend vervelend vind. Is dat de garage doet alsof ze er nooit van hebben gehoord.
16 februari 2024 om 15:25 #18550168Opel is begonnen met het uitrollen van update op de auto. Dit zou mogelijk een oplossing voor de app en de connectiviteit kunnen zijn. Ik heb zelf een verbetering in de stabiliteit gezien door de webtoepassingen te wissen en deze opnieuw op NL te zetten. Daarnaast kwam ik erachter dat je prima een verbinding met je telefoon kan hebben, maar dat deze telefoon vervolgens niet aan je profiel is gekoppeld. En dan kan je inderdaad ritten missen en als tussendoor een andere telefoon verbinding maakt dan lijkt de app ook even de weg kwijt.
16 februari 2024 om 15:31 #18550169Ik sinds kort geen verbinding meer met app. Opnieuw geïnstalleerd maar app geeft aan dat deze is verbonden met andere smartphone. Moet veiligheidsnummer van opel invullen maar krijg geen sms van opel. 06 nummer staat goed ingevuld. Spam folders voor sms en berichten uitgeschakeld maar krijg geen code van opel. Ticket ingeschoten en deze ligt nu bij IT omdat er blijkbaar veel meer met hetzelfde probleem zijn… afwachten wat hier uit komt.
17 februari 2024 om 15:28 #18550205App werkt weer. Kreeg net veiligheidscode via de sms binnen..
20 februari 2024 om 20:05 #18550279Vandaag in 5 dagen tijd een tweede update op de Opel gehad. En voila de app doet het. Ben benieuwd hoe stabiel ie is.
21 februari 2024 om 07:07 #18550281Welke SW versie heb je dan nu in de wagen.? En gewoon een wifi verbinding maken in de wagen en hij zegt zelf dat er een update is.? Ik heb nog nooit een update binnen gekregen.
21 februari 2024 om 09:49 #18550283Ik heb er de afgelopen 3 maanden 3 gehad. Ik heb nu stysteemversie NHW1.20.93.7
Ik begreep van Opel dat de updates dit kwartaal gefaseerd uitgerold worden.
21 februari 2024 om 09:55 #18550284Ah Dan moet ik er niet op wachten. Op deze sw versie zit ik al sinds ik de wagen heb. Dus dit is niet de nieuwste.
21 februari 2024 om 10:04 #18550286Ben benieuwd welke sw versie ik heb.
Waar kan ik die precies vinden. Want ik heb ooit 1 update gekregen sinds ik de auto heb (eind okt 2023).
21 februari 2024 om 23:25 #18550301Ik heb systeem versie NHW 1.20.97.5
22 februari 2024 om 10:41 #18550303Denk dat de versie ook afhankelijk is van de opties die op de auto zitten en welke navigatie je hebt.
23 februari 2024 om 18:31 #18550324Ik ben te vroeg geweest met mijn vorige opmerking. Vandaag stond er plots een update klaar in de wagen. Meteen uitgevoerd. Echte blijft de SW versie dezelfde maar na de update krijg ik het eindelijk klaar om via de MyOpel app met de wagen te communiceren. De wagen opladen of een airco programma instellen vanop afstand is eindelijk mogelijk. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
6 maart 2024 om 11:31 #18550532Heeft iemand als bij Opel de vraag neergelegd om 3 maanden kosteloos verlenging te krijgen voor de connect services omdat dit pas recent is opgelost?
8 april 2024 om 13:18 #18551560Ik had een case aangemaakt by Opel omdat eenzijdig de voorwaarden waren aangepast van het Connect Plus abonnement (nodig voor o.a. de voorverwarming en uitstellen van het laden).
Ten tijde van het bestellen eind 2022 tot ruim in 2023 was dit Connect Plus abonnement gratis voor de duur van 3 jaar na levering. In de loop van 2023 is dit aangepast naar slechts 3 maand. Daarna is verlenging mogelijk voor 60 euro per jaar (geen ingebouwde navi). Met ingebouwde navi is het nog duurder.
Het heeft even geduurd (bijna 3 maand), maar vandaag heb ik bericht gehad dat mijn Connect Plus abonnement geldig is tot in 2027 (dus 3 jaar)
9 april 2024 om 12:00 #18551606Bedankt voor de tip Rich. Op mij is hetzelfde van toepassing, maar ik had slechts een verlenging van een paar weken gehad. Overigens is het mij opgevallen dat er verschillende datums staan in de app in in de connect omgeving via de website.
Ik heb wel de indruk dat sinds de laatste update de app een stuk stabieler is. Wel heeft de app een connectieprobleem als de telefoon uit is geweest en opnieuw heeft opgestart. Dan moet ik altijd de bluetooth verbinding opnieuw instellen om het probleem te verhelpen.
18 april 2024 om 18:35 #18551761Sinds een paar dagen krijg ik Android Auto niet meer aan de praat. Normaal druk je op het pop-up berichtje en dan start het AA scherm op. Nu niets. Er lijken wel een paar pogingen te volgen door het systeem, maar werken, ho maar.
Telefoon gereset, fabrieksinstellingen hersteld (echt helemaal alles ben je kwijt, taal staat op Frans (Stellantis….)). Niets helpt :(
Alleen met USB kabel krijg ik AA kort aan de praat, maar dan schakelt automatisch Bluetooth in gevolgd door een bericht dat de verbinding is verbroken. Dat had ik overigens altijd al met de USB. Maar draadloos ging vrijwel altijd zonder problemen.
Tips?
21 april 2024 om 21:59 #18551815Constant problemen met koppeling android auto, verbinding houd geen stand en moet steeds alles verwijderen om android auto gekoppeld te krijgen.. verder werkt de interval van de ruitewisser alleen op regensensor, deze kan je niet op manueel zetten, zoals iedereen weet doet de regensensor vaak niet wat nodig is, bij miezerregen gaat ie niet aan, en soms schiet ie te snel in de paniekstand, er irritant dat dat niet uit te zetten is.
Grootste nadeel van deze auto is het audio geluid, dat blijf zichzelf constant aanpassen en verhoogt soms de hoge tonen en het volume, soms staat je muziek lekker hard, en dan komen er hoge tonen en dan gaat volume ineens harder en daarna weer zachter. Vreselijk, van muziek kan je niet genieten in deze auto.
Verder zijn is de deurbekleding van hard plastic gemaakt, als je muziek luisterd gaan je deurpanelen kraken omdat de boxen daar zitten.
Grootste minpunt is echt dat koppelings probleem met android auto, met mijn samsung a52s had ik een case aangemaakt bij opel en spylogs gemaakt op verzoek van monteur, dit is toen door softwareextenties opgelost, maar nu heb ik een nieuwe telefoon en beginnen de koppelingsproblemen met androidauto weer opnieuw
Bandenspanning is ook nergens aftelezen in het menu en auto geeft geen melding als brandstofpeil laag is.
Verder zijn de schermen erg saai heeft geen analoge klokken die digitaal worden weergegeven op dashbord, vergeleken met andere autos is dat erg saai
Moet wel zeggen dat de auto zelf enorm goed is en fijn rijd, tis alleen de software die slecht is. Daaraan merk je dat opel voortaan een peugeot is, (stellantis groep)
23 april 2024 om 13:29 #18551841Ik had van alles geprobeerd om Android Auto weer werkend te krijgen (zie mijn bericht van 18 april). Uiteindelijk was de oplossing even eenvoudig als simpel: onder App beheer van je GSM de Gegevens + Cache wissen van je Android Auto app………
Meteen daarna werkte alles weer perfect! Ik had het gelezen op een buitenlands forum.
Andere tip: connect de GSM alleen draadloos (Bluetooth) met de auto! Bedraad (via USB-C) is een drama. Bedenk dat je twee USB-C aansluitingen hebt onder het voorste opbergvak (ik heb geen draadloze lader). Eentje is voor USB connectie met het systeem + opladen (de onderste) en eentje is voor alleen opladen (de bovenste). Die heb ik in gebruik.
7 mei 2024 om 14:00 #18552372Gisteren weer opnieuw geen connectie mogelijk met Android Auto. Maar nu wist ik de oplossing. Wederom Gegevens+Cache wissen van de Android Auto app op de GSM en het werkte meteen weer!
14 juli 2024 om 23:45 #18554108Sinds enkele dagen trotse bezitter van een astra ST unlimited level 4. Rijdt fantastisch (8 tr. automaat)
Afgelopen dagen vielen aantal software bugs op (inmiddels 2x SW update ontvangen en zit volgens mij op laatste versie nu)
(Wat wel direct goed ging was de my opel koppeling, alles werd snel geïnstalleerd en geactiveerd – rit registraties inderdaad buggy, niet alles pakt ie op)
Wat mij tot heden opviel:
* Handen aan stuur melding (tijdens drive assist) blijft hangen zo nu en dan waardoor tijdens de hele rit niets te zien is…Ook regelmatig deze melding terwijl handen netjes aan het stuur zitten..
* Volume via hardware knop laat op display verhoging / verlaging zien als je eraan draait.. (boven in infotainment scherm) Via stuur bediening is dit niet te zien maar verandert volume wel gelukkig
* Helderheid display ‘ overdag stand’ niet aanpasbaar, enorm wenselijk want in bewolkt weer kan dat echt fel zijn. Avondstand wel aanpasbaar..
* Airco kan op 3 ‘ auto standen’ worden ingesteld. Wanneer via icoontje op touchdisplay te drukken zijn de 3 modes afwisselend instelbaar. Via hardware knop wisselt de airco ‘ auto’ stand niet (behoudens 1x naar normaal stand te gaan)* bij inbellen van de assistentie pechhulp om te testen was de inbel toon maximaal volume. Niet normaal hard. Kon deze niet zachter zetten via volume knoppen op stuur of volume knop op dashboard..
Net gemaild aan Opel met de vraag hiernaar te kijken voor een volgende update, maar wellicht hebben jullie deze ervaringen ook en of oplossingen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.