Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Instellingen en ervaringen Opel Astra L
- Dit onderwerp bevat 73 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 juli 2024om 23:45 door PadjeII.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2023 om 22:58 #18548636
Sinds eind oktober ben ik een trotse rijder van een Sports Tourer L gs-line phev.
Inmiddels ben ik benieuwd naar jullie ervaringen van de instellingen, Opel app en andere zaken van deze auto.
Zelf heb ik nog geen positieve ervaring met de Opel app. Af en toe wel actuele info, dan wel verbinding dan weer niet, tracks worden de ene keer wel en de andere niet geregistreerd enzovoort.
Daarnaast is de voetbediening van de achterklep een niet fijn werkende optie. Dit terwijl de instellingen wel goed heb staan.
Iemand ideeën of ervaringen die je wil delen?
28 november 2023 om 11:20 #18548646<p style=”text-align: left;”>ik krijg de connect plus optie niet geactiveerd terwijl deze 6 maanden inbegrepen is. De app geeft een error aan maar ook als ik het via de computer probeer. Hoe heb jij de activatie gedaan? </p>
28 november 2023 om 23:12 #18548669Ik kreeg volgens mij een mail met activeer optie …niet als moeilijk ervaren.
Wel vraag ik me af wat het Plus abonnement inhoud…hooguit de 2 of 3 tomtom navi en traffic.
1 december 2023 om 09:42 #18548712Ik krijg de services via MYopel ook niet geactiveerd. Verbinden met auto lukt wel. Netjes de kilometers en VIN. Maar de (proef)services lukt niet. Steeds een error. Mij lijkt het vooral handig om de laadgegevens te zien en op koude dagen de auto vast voor te verwarmen.
Verder heb ik een ander vreemd iets. In het boekje zie ik op he driver info display centraal onderin de totaal afgelegde kilometers staan. Bij mij op het scherm staan die niet. Ik zie wel rechts de km tot tankbeurt maar de totaal aantal gereden kilometers zie ik niet staan. Hoe is dat bij jullie?
1 december 2023 om 17:31 #18548719<p style=”text-align: left;”>Raar toch? Ik zie de connect one en connect plus maar kan beide niet activeren. Ik heb inmiddels een case geopend bij de klantenservice. Ik hou jullie op de hoogte.</p>
1 december 2023 om 18:01 #18548720Rechts onder in staat bij mij de aantal km wat er nog in de tank zit. Een totaal staan van alle km zie ik alleen als ik auto uit zet of als ik op de kopse knop van de ruitenwisser en ga naar rit1, rit2 en vanaf de start kijk.
1 december 2023 om 18:02 #18548721<p style=”text-align: left;”>In het instructieboekje staat iets over een dode hoek signalering in de buitenspiegel. Weet iemand of dat in bepaald pakket zit of heeft iemand dit al werkend gezien?</p>
1 december 2023 om 21:03 #18548727Dat vraag ik me dus ook af. Mijn buitenspiegels lijken er wel op voorbereid te zijn. Heb het nog niet kunnen vinden.
2 december 2023 om 11:18 #18548731Online services zijn nu geactiveerd. Heeft een week geduurd dus nu maar even uitvogelen.
4 december 2023 om 09:19 #18548749Zit in 2 optiepakketten en zit niet ‘standaard’ in 1 van de uitvoeringsmodellen. Denk dat ze overal dezelfde spiegels op hebben gezet en daarmee lijkt het voorbereid dan wel aanwezig.
4 december 2023 om 09:20 #18548750Ben benieuwd hoe je de online services hebt geactiveerd, want ik krijg het niet voor elkaar. Na aanmelden steeds een error.
4 december 2023 om 13:36 #18548753Had een case aangemaakt bij de klantenservice en daar alles uitgelegd. Kreef toen een bericht dat er een update geïnstalleerd moest worden op de auto. Deze kreeg ik afgelopen week binnen na een autorit. Geïnstalleerd maar toen nog geen succes. Afgelopen zaterdag opnieuw geprobeerd pakketten te activeren en nu lukte het wel. Heb dus ook geen idee wat ze nu gedaan hebben om het werkbaar te krijgen.
6 december 2023 om 14:23 #18548772Hallo, hier sinds vorige week ook eindelijk mijn Astra sports tourer hybride ontvangen. Zoals hier al vermeld is werkt bij mij ook de automatische kofferklep niet als je met je voet onder de wagen beweegt. Optie staat wel aangevinkt.
Ook de MyOpel app werkt niet naar behoren. Er komt telkens te staat dat de auto privacy modus actief is. Als ik dan de stappen volg werkt het nog niet.
Iemand die hier nog tegen aan loopt.?
7 december 2023 om 11:30 #18548791Er lopen er meer tegen aan wat betreft de Myopel app. Ik heb zowel bij de dealer als Opel klantenservice het probleem en en error neer gelegd. Vooralsnog geen bevredigend antwoord. Eigenlijk een schandaal. Ik heb het vermoeden dat er een bepaalde tabel niet goed staat. Alsof het VIN in beheer is bij een andere eigenaar en dat deze eerst vrij gegeven moet worden. Ik heb wel verbinding met de auto, maar kan de services niet activeren.
7 december 2023 om 12:06 #18548792Opel lijkt de problemen met de connected services helemaal te hebben opgelost. Ze zeggen nu in de myopel omgeving en de app dat je geen recht heb op connected services of geen mogelijkheden hebt met je auto. Wat een puinzooi daar.
7 december 2023 om 21:36 #18548795vanavond kwam ik er achter dat in het opbergvak voor inductief opladen ook een lampje zit. Niet die van de oplaadstatus, maar een lampje tegen de middenconsole aan. Het was me niet eerder opgevallen of het was ineens aan. Nu lijkt het alsof dit lampje niet uit gaat. Ik liep later langs mijn afgesloten auto en zag het lampje nog branden. Vreemd en irritant. Klopt dit? hebben anderen dit ook of kan je het ergens uitzetten?
8 december 2023 om 23:52 #18548804Het lampje in het vak van het laden brandt bojnmijnbiubhet verlaten vd auto. Echter als ik na een paar minuten nogmaals check is het lampje bij mij wel uit.
Iemand een idee hoe je zonder voorruitverwaming kan zorgen dat de auto alvast opwarmt voor we vertrek en dus op die manier ook de ruiten eventueel ontdooit?
9 december 2023 om 07:47 #18548805Voorverwarmen kan je instellen in het menu van klimaat (voorinstellen oid). Je kan de tijd aangeven dat de auto om tempratuur moet zijn. Of via de app, die bij jou wel werkt
9 december 2023 om 07:57 #18548806<p style=”text-align: left;”>Ik heb in de app de mogelijk om dagen en tijden in te geven. Helaas is dat een vast schema…ik ga op wisselde tijden en dagen naar mijn werk. Graag zou ik op een knop willen drukken ga nu maar voorverwarmen…maar helaas.</p>
<p style=”text-align: left;”>Ik ga kijken of ik de instellingen in het menu zelf kan vinden.</p>9 december 2023 om 08:05 #18548807werkt de optie voorwarmen via de app bij jullie dan wel.? Hoe hebben jullie de app / wagen ingesteld zodat je communicatie krijgt met de app.?
9 december 2023 om 08:28 #18548808De optie die ik zie heet airconditioning.
Hier kan je een schema in stellen maar ook heb je een knop activeren. In het auto moet ik nog op zoek naar het andere deel om het werkend te krijgen denk ik. Dan is wellicht direct activeren ook mogelijk zonder schema.
10 december 2023 om 23:48 #18548848Mijn astra is uitgevoerd met elektrische voetsensor voor de achterklep.
Had ik die optie maar niet genomen. 8 vd 10 keer gaat hij niet de met de voet open en ik heb al tig keer gehad dat hij middels het sluiten met de rode knop 2 piepjes geeft en niet naar beneden gaat. Dus dan handmatig dicht drukken…..
En dat na 5 weken gebruik…ik moet er 5 jaar mee doen!
11 december 2023 om 08:13 #18548851Ik heb de app nog steeds niet werkend, laat staan de services aangemeld via connect. Opel laat hier zijn klanten letterlijk en figuurlijk in de kou staan. Heb zelfs iemand aan de lijn gehad die zei dat Opel de nieuwe Bluetooth versie gebruikt die Android nog niet aan kan. Dan snap je er heel weinig van. De BT versie die opel gebruikt is alles behalve actueel. Ik ben er vrij zeker van dat er een bug ergens in het systeem zit. Ook omdat op soms gekke momenten de verbinding van android auto weg valt bij het bedienen van het scherm.
Onder de knop klimaat kan je bij voorinstellingen een schema instellen voor het klimaat in de auto. Ook ik ga op verschillende tijden weg. En dan is het instellen van een vast schema niet handig. Ook hier loopt Opel jaren achter bij de concurrentie.
De auto rijdt prima, maar er zijn te veel issues die maken dat ik alles behalve tevreden ben.
16 december 2023 om 21:33 #18548917Ik heb het voorwarmen geprobeerd en lijkt prima te werken. De ingestelde tijd is de tijd van vertrek. Kost volgens mij wel een 1kw-tje maar goed de auto is voorverwarmd.
Wat is jullie ervaring met de instelling zet de stoel in welkom stand zodat uit en instappen makkelijker wordt. We doen wij iets verkeerd of het werkt gewoon zo maar we hebben 2 profielen en 2 verschillende standen van de stoel. De een zit voorop het stuur ivm de korte beentjes en de andere ligt zon beetje in de auto. In beide profielen staat de optie aan. Echter is de stand niet in beide gevallen helemaal naar achter waardoor de gene met de lange benen nog steeds een probleem heeft met instappen als degene met de korte beentjes ervoor in gereden heeft.
Deelt iemand deze ervaring?
18 december 2023 om 11:12 #18548941Ik heb die instelling niet Theo, dus kan je niet helpen.
Ik ben wel heel benieuwd hoe je de app werkend heb gekregen. Ik heb inmiddels de services geabonneerd en er is een update op mijn auto geweest. In de app blijven de services op niet geactiveerd staan. Daar krijg ik steeds de melding dat ik 5 minuten de motor moet uitzetten en 20 minuten moet rijden. Afgelopen week meerdere ritten uitgevoerd langer dan 20 minuten. De info op de site en in de app spreken elkaar tegen. Ik krijg de services in de app niet actief.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.