Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15

Forumindex Forums Modellen Insignia Installeren van een HKS Blow Off Valve, Update: 15-03-15

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270343
    Rottentweetie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Beste Opel-Fanaten,

      Ik zat is op het internet te struinen voor mijn Insignia ivm het meer verkrijgen van het fluit-effect van een goede dumpvalve.

      Nu kwam ik de HKS Blow off valve tegen. Deze is universeel en kan i.p. op iedere auto met een Turbo worden geplaatst. Daarnaast las ik dat het nogal eens het turbogat nog meer kan verminderen, wat dan weer een mooi bijkomend voordeel is! Graag zou ik deze dan ook op de Insignia willen installeren.
      Echter heb ik geen idee hoe ik dit moet gaan aanpakken en waar deze uberhaupt geplaatst moet gaan worden. Want er zit al wel iets van een dumpvalve standaard in de Insignia? Deze dient dan losgekoppeld te worden neem ik aan?

      Wie kan mij hierbij wat meer informatie verschaffen?

      Filmpje:
      https://www.youtube.com/watch?v=igbrdcqxrGI” onclick=”window.open(this.href);return false;

      Alvast dank!
      Kevin :agent

      #18271620
      Nessuno
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2014

        Als het goed ia heb je standaard een recirculatie klep. (De tegenhanger van een dump valve)
        Deze recirculeerd de lucht terug naar een punt ergens voor de intercooler.
        Zou bij daglicht even kijken hoe het zit als ik jou was.
        want volgens mij kan je als je de goeie of een kitje besteld deze gewoon 1 op 1 omruilen met het verschil dat ie naar buiten blaast dus pssst ipv het retour leid naar het systeem.

        #18271621
        Rottentweetie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Ik heb inderdaad even bij daglicht gekeken, en daar heb ik het volgende bij gevonden:
          (Zie foto’s)


          Dit lijkt op de recirculation valve? (Correct me if Im wrong..)
          Deze zou dan moeten afkoppelen en aansluiten op de nieuwe dump valve?


          Dit is de slang welke vlak voor de inlaat zit, en dan ook de plek waar de nieuwe dump valve zal moeten komen? Want voor zover ik gelezen had moet dit systeem vlak voor de inlaat geplaatst worden.


          Geheel overzicht.

          Dus zou het zo moeten kloppen?
          Want dan ga ik namelijk gewoon zo’n ding bestellen met de benodigdheden om het te kunnen installeren.

          Alvast dank!
          Kevin :agent

          #18271622
          Nessuno
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2014

            Foto 1 is hem volgens mij zeker niet.
            Zou best kunnen dat hij in het deel naar je inlaat zit.
            Iemand anders een idee ?

            #18271623
            kiyamizio
              Lid sinds:
              5 February 2010

              Hij staat wel op foto 1 onder de wastegate net boven de slangen klem van je turbo slang

              #18271624
              NelisZ20LER
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2011

                Die cylinder/potje met dat slangetje er aan is idd je waste gate, daar kun je beter afblijven, deze regeld je turbo druk.

                #18271625
                Rottentweetie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 November 2010

                  Nu snap ik alleen nog niet echt wat ik dan wel moet uitschakelen. Waar zit de originele recirculation valve dan? Want die moet ik dan namelijk uitschakelen? En de vacuumslang op de nieuwe blow off valve zetten? Toch?

                  #18271626
                  NelisZ20LER
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2011

                    Er loopt een dunnere slang over schuin over je kleppendeksel naar de inlaat/gasklephuis, die zal daar wel iets mee te maken hebben…

                    Bij nader inzien kan dat ook gewoon de karter onluchting zijn.

                    #18271627
                    Rottentweetie
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 November 2010

                      Ik heb even het 1 en ander uitgezocht en opgezocht en ik denk het te weten. Ik ga hem binnenkort even bestellen. Zodra ik het ding werkende heb, zal ik hier een uitleg over posten!
                      Echter schijnt er nogal veel namaak spul te verkrijgen zijn, en deze werken niet naar behoren.. Dus even zoeken naar een goede en de juiste slangen/aansluitingen voor het ding.

                      *Wordt snel vervolgd!*

                      #18271619
                      Rottentweetie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 November 2010

                        Goed! We zijn ondertussen weer een paar dagen verder, en ik heb een HKS Blow Off Valve vanuit de UK laten overkomen.
                        Dit is hem dan:

                        Het was wel even zoeken ivm er veel namaak-zooi te koop is, en dit vooral op Ebay.
                        Uiteindelijk heb ik er wel via Ebay 1 kunnen vinden voor een leuk prijsje, en welke wel origineel is, vanuit de UK. Na 4 dagen vanaf het bestellen had ik hem binnen. Vrij snel moet ik zeggen.
                        Maar goed.. Uiteraard zitten er niet alle benodigdheden bij die ik nodig heb om het dit meteen aan te sluiten. Ik mis bijv. een adapter om het apparaat op te bevestigen, en nieuwe aansluit-slangen. Deze heb ik vandaag (05-02-2015) dan ook besteld. Slangen komen gewoon uit Nederland, maar helaas de adapter wordt hier nergens verkocht. Dus deze voor een mooie prijs in China besteld. Jammer genoeg duurt het dan wel weer even voordat zoiets binnen is. Maar we wachten verder rustig af!

                        Dan heb ik nog wat foto’s gemaakt vanwaar ik de vacuum slang moet halen. Ik heb de originele blow off valve dus gevonden:
                        Het is even zoeken, maar wanneer je iets wittigs ziet, achter alle kleine slangetjes, daar zit de originele blowoff valve. Deze zal ik dan ook moet ontkoppelen en en moeten aansluiten op de nieuwe HKS Blow Off Valve. Toch?

                        Ik ben dus weer een stapje verder, maar we zijn er nog niet!
                        Wordt dus wederom weer vervolgd!

                        #18271617
                        Rottentweetie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 November 2010

                          Dan heb ik nog wel even een vraag wat ik net een beetje tegen kom:
                          Kan ik problemen verwachten met de Lucht Massa Meter icm de HKS Blow off Valve? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen?

                          #18271618
                          kiyamizio
                            Lid sinds:
                            5 February 2010

                            Oplossen kan door je originele recirculatie valve te laten zitten enzo 50% recirculeren

                            #18271628
                            koenie
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 January 2014

                              Blow off valve moet na je turbo en voor je MAP sensor zitten anders dan meet hij het luchtvolume de motor in verkeerd.
                              Je wastegate zorgt er voor dat als de druk aan de inlaat te hoog wordt er minder uitlaatgas door de turbo gaat.

                              Je blow off valve zorgt er dus eigenlijk voor dat als je terug schakelt en je turbo is op toeren dat het teveel aan druk afgeblazen wordt waardoor de wastegate niet open gaat als de gasklep sluit bij opschakelen en je dus bij gasgeven gelijk weer 100% uitlaat gas over je turbo hebt.

                              #18271629
                              Rottentweetie
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 November 2010

                                Zonduuhh…!!!

                                Vandaag alle spullen binnen gekregen welke ik nodig had voor het installeren van de HKS Blow of Valve; dacht ik… In eerste instantie lekker aan de slag gegaan met het installeren van de blow pff Valve, totdat ik erachter kwam dat de aansluit flens diameter veel te klein is…!! Hebben ze de verkeerde diameter opgestuurd vanuit China… Grrrr..!! :(
                                Een diameter van 57mm is benodigd, maar heb er 1 van 45mm gekregen.. Jammer hoor! Had me er vandaag erg op verheugd.. Maar goed! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! De nieuwe staat alweer in bestelling!

                                In iedergeval wat foto’s van het idee:

                                Nog even geduld dus…

                                #18271630
                                Rottentweetie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2010

                                  Nieuwe update: 15-03-2015:

                                  Ondertussen zijn we weer een aantal weken verder, en heb ik dan ook de goede Dump Valve Flens ontvangen. De 57mm.
                                  Ook had ik ondertussen gezien dat de slang naar de inlaat toe, niet overal gelijk is. Deze loopt van 57mm naar 63mm. Dus ook hier ondertussen de goede slang voor besteld.

                                  Wat ik dus heb gedaan:
                                  – De originele slang die naar de inlaat toe loopt verwijderd.
                                  – De nieuwe slang van 57mm naar 63mm iets ingekort, en geplaatst.
                                  – De Flens, met daarbij op de HKS Blow off Valve gemonteerd, geplaatst in de nieuwe slang.
                                  – Vervolgens een 57mm overloop slang geplaatst tussen de Flens en de plastic luchttoevoerbuis.

                                  Vervolgens heb ik een 4mm vacuumslang geplaatst op de originele vacuumleiding en naar de vacuum-aansluiting van de HKS blow off Valve geleid. Ik wilde in eerste instantie proberen om de originele recirculationvalve uit te schakelen. –> Kijken hoe de Insignia hierop reageert. Echter bij het testrijden kwam ik er al gauw achter dat hierbij de Insignia bij het schakelen en opkomen van de koppeling even iets inhoudt. (Verstoring in het luchtsysteem door foute berekening van de lucht massa meter)

                                  Vervolgens heb ik dus de 4mm vacuumslang van de HKS Blow off Valve tussen de originele recirculation valve en de HKS blow off valve gezet, en dit werkt al wel een heel stuk beter! Echter ben ik nog niet helemaal tevreden. Het eventjes inhouden is al een heel stuk verminderd, maar is nog niet helemaal weg.
                                  Heeft iemand enig idee of dit probleem opgelost zou kunnen worden door een eventuele tuning van de lucht massa meter? Instellingen aanpassen of iets dergelijks?

                                  Ondanks dat ie eventjes iets inhoudt, werkt de HKS blow off Valve wel echt super goed! Het geeft echt een super geluidje! :D
                                  Ook merk ik wel dat ondanks de dip die even ontstaat, het turbogat een stuk minder is geworden en het accelereren een stuk vlotter wil!

                                  Bij het praatje, een plaatje: :)

                                  Hier de HKS Blow Off Valve, aangesloten en wel. Slangen moet echt een stuk ingekort worden anders kom je ruimte tekort.


                                  Hier de vacuumslang nog aangesloten op alleen de originele vacuumslang van de Insignia, zonder daarbij de originele recirculationvalve te gebruiken. Dit werkte echter niet voldoende, en heb ik de HKS Blow Off Valve dus tussen de recirculation en de vacuumslang van de Insignia gezet. Hierdoor worden beide Valves gebruikt. (50-50)


                                  De plek van de originele vacuumslang van de Insignia.


                                  Close-up


                                  Over-view.

                                  Binnenkort zal ik nog even een filmpje maken van de HKS Blow Off Valve.
                                  Ondanks dat beide systemen nu werken, klinkt de HKS Blow Off Valve nog steeds flink hard! :)

                                  PS. Dus iemand enig idee hoe ik het eventjes inhouden nog verder kan oplossen?
                                  Kan dit eventueel door een aanpassing van de instellingen van lucht massa meter gedaan worden? Is dit uberhaupt mogelijk?

                                  #18271631
                                  Rottentweetie
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2010

                                    Nu heb ik ook dit gevonden: Zou dit een oplossing kunnen zijn?
                                    The cure is to give the aftermarket dump valve its signal from a true non interrupted vacuum source; we recommend the fuel pressure regulator (see picture below). For further improved driveability, it is possible to leave the original equipment valve still working so the engine management can regulate, control and pulse this valve. However the aftermarket valve will operate slightly quieter.

                                    Oftewel er wordt hier geadviseerd om de vacuüm van de dumpvalve op de brandstof drukregelaar te plaatsen? Dit zou dan het probleem moeten verhelpen?
                                    http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?8024-Taking-apart-the-turbo” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #18271632
                                    NelisZ20LER
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 March 2011

                                      Er wordt geadvizeerd om het bij de brandstofdruk regelaar vandaan te pakken. Of dat het met het inhouden moet helpen denk ik niet.
                                      Je dumpvalve gooit lucht er uit die de LMM wel heeft gemeten…

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.