Installeren android auto?

Forumindex Forums Modellen Astra Installeren android auto?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365740
    Astra_2016
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 April 2019

      Beste Astra kenners!

      Afgelopen week heb ik een mooie Astra aangeschaft uit 2016 waar vanuit de fabriek apple car-play op staat. Iedereen zijn ding maar ik kan helemaal niks met een iphone en heb al jaren android telefoons (galaxy S9). Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om dit alsnog te installeren in de auto? Als dit mogelijk is vraag ik mij ook nog eens af of dit altijd via een dealer gedaan moet worden of dat iemand persoonlijk ervaring heeft met het installeren hiervan en het uiteindelijk dus ook zelf te doen is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

       

       

      #18365743
      eppo61
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 May 2017

        [quote quote=18365740]Beste Astra kenners! Afgelopen week heb ik een mooie Astra aangeschaft uit 2016 waar vanuit de fabriek apple car-play op staat. Iedereen zijn ding maar ik kan helemaal niks met een iphone en heb al jaren android telefoons (galaxy S9). Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om dit alsnog te installeren in de auto? Als dit mogelijk is vraag ik mij ook nog eens af of dit altijd via een dealer gedaan moet worden of dat iemand persoonlijk ervaring heeft met het installeren hiervan en het uiteindelijk dus ook zelf te doen is. Ik hoop dat iemand mij kan helpen![/quote]

        Kijk eens in het instellingen menu of Android Auto al te selecteren is; aangezien je wel al Apple car-play hebt is de kans aanwezig dat AA ook al aanwezig is.
        Mijn Astra-K (september 2016) heeft AA (en Car-play) al van begin af aan geïnstalleerd.
        Het enige “probleem” is dat Android Auto niet vanuit de nederlandse Google Play kan worden gedownload.
        Hiervoor bestaan echter wel trucjes (APK downloaden; via VPN naar Duitse Google Play).

        #18365744
        Astra_2016
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 April 2019

          Die optie is niet aanwezig in het menu helaas. Dat was het eerste wat ik bekeken heb :P. De app heb ik al gedownload via apk.

          #18365746
          eppo61
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 May 2017

            OK, dat is dan wel jammer….
            Om AA te laten installeren zul je vermoedelijk dan toch naar een Opel-dealer moeten.

            In dit forum al vaker gelezen dat dit mogelijk is, echter wel tegen een “stevig” prijsje…. :-(

            Astra K 2016 Android Auto en USB

            Succes

            #18365747
            Astra_2016
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 April 2019

              Thnx voor je reactie in ieder geval, was er al bang voor dat het zelf aan de laptop hangen geen snelle optie is. Heb Opel Automotions in Breda al gebeld, ze laten me nog weten of het mogelijk is en wat me dat zou gaan kosten!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.