Insignia Chiptuning 2014 2.0 cdti 140 pk?

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Chiptuning 2014 2.0 cdti 140 pk?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365709
    RaSa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2010

      Beste Opel mensen,

      Na Rekord, Ancona, Vectra B daarna C nu een Insignia Facelift uit 2014 met 2.0 cdti motor met 140 pk.

      Ben er uiteraard blij mee maar denk voor het eerst na om de auto te chiptunen. Ik heb op deze fora eerst gezocht om dubbele onderwerpen te voorkomen maar kwam niet de topic tegen over een Insignia met bouwjaar 2014.

      Mijn eerste vraag is of ik de EGR weg moet laten schrijven of niet? en kan dit tot een APK probleem leiden?

      Tweede vraag is ik kom uit Noord-Nederland en welke chiptuning bedrijf heeft hier ervaring mee?

      Het staat een ieder deskundige vrij om mij van advies te voorzien. Ook als men mij adviseert verre te blijven van chiptuning..

      Ik hoor graag nader,

      Groetjes

      RaSa

       

      #18365728
      Sam Vander Wielen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2017

        Bij mijn weten hoeft de egr niet uitgeschreven te worden en zullen er geen problemen met de apk zijn. Genoeg mensen die hun 2.0 cdti gechipt hebben. Over het algemeneen zijn de meeste naar een 190 pk en 400 nm gechipt. (Dit is ongeveer, sommige hebben meer, sommige minder).
        Ik heb geen weet van chiptuners bij u in de buurt. Mag ik je aanraden om lid te worden van de opel insignia nl/be pagina op facebook? Die pagina is veel actiever en de mensen daar zullen je meer informatie kunnen geven dan mij.

        Weet je toevallig welke versnellingsbak je hebt? De m32 of de f40 (indien handgeschakeld) bij de m32 bakken zijn er (vaak) problemen met de lagers (en kan maar rond de 320 nm koppel aan) de f40 is veel beter. Over automatische versnellingsbakken weet ik (zo goed als) niks.

        #18365731
        RaSa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2010

          <p style=”text-align: left;”>Dag Sam bedabkt voor je bericht..ik heb een handgeschakelde insignia..oktober 2014 facelift..hoe weet ik dan of ik een m32 of F40 versnellingsbak heb?</p>

          #18365733
          Sam Vander Wielen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 September 2017

            Dat staat op de versnellingsbak en dat kan je ook uitlezen als ik het goed heb. Normaal hebben de facelift insignia’s een f40 bak als ik het goed heb. Of toch zeker een betere m32 bak.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.