Insignia Benzinetank mist 8 liter

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia Benzinetank mist 8 liter

Jij ooit weer een Sl(Opel) ?

Omdat Opel, met name Opel NL en de dealers het elke keer laat afwezen. (Dit is zeker al een tiende issue bij Opel)

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1 Nooit weer0%0 votes
  • #2 Ja Fijne auto, Dealer en Opel NL wel waardeloos100.00%1 vote
  • #3 Ja Auto is prima, Opel nL en/of Dealers zijn waardeloos0%0 votes
  • #4 Nee, Auto is prima maar Opel Nl en Dealers zijn waardeloos0%0 votes
  • #5 Nee alles en iedereen is waardeloos.0%0 votes
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371465
    creator788
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 August 2016

      Uitgebreid getest, maar bij tanken slaat de pomp af als er ongeveer 52-54 liter in de Opel insignia zit. Er hoort 62 liter in te kunnen.

      Tank je nog eens rustig heeeeeel rustig door, met telkens afslaan en beetje bij beetje. Ja hoor dan kom je op de 62 liter. Kost je per tankbeurt wel 10 min extra.

      Wat zegt de dealer? Product eigenschap. Nog eens een dealer gevraagd, die zou eens gaan testen. Nooit meer teruggebeld.

      Wederom voor mij nooit meer een Opel.

      Iemand anders dit ook al eens opgevallen? Hoe te testen? Gewoon tot knipperend lampje doorrijden en dan nog eens 20km doorrijden. Dan tanken, als ie afslaat zit je denk ik rond de 52 liter, dan geduld hebben en doortanken… Kom je op de 60 liter…en ja dan is ie vol.

      #18371467
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Dus omdat je niet meer als 54l in je tank krijgt is gelijk alles waardeloos? En dan nog de schuld gaan geven aan de dealer vind ik ook niet terecht. Hun kunnen er ook niks aan doen dat jij er maar 54l in krijgt. De enige manier waarop jij kan zeggen dat het niet klopt is de tank demonteren, compleet leeghalen en dan meten hoeveel er in gaat.

        #18371471
        Insigniauser
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 November 2014

          Idd wat Bart… zegt. Het ligt er ook aan hoe je auto staat t.o.v. horizontaal. Vaak loopt de plek waar je tankt af (vanwege milieueisen en opvang van verspilde brandstof) en als het laagste punt aan de zijde van de tankopening zit en de auto ook nog eens iets achterover staat gaat er nog minder in (spreek uit eigen ervaring).

           

          Ik ben het niet eens met jouw stelling dat je dan maar de schuld bij het product,  OpelNL of dealers moet leggen omdat jij er persé 62 liter in wil hebben. Het is dan ook niet de bedoeling om de tank maximaal leeg te rijden om dan pas een legitieme reden te hebben om te tanken. Het lampje gaat branden op het moment dat er nog 10 liter in de tank zit (ongeveer). Dat is Duits voorschrift omdat je daar niet zonder peut mag komen te staan en de tankstations langs de snelwegen niet zo voorhanden zijn als in NL. Dus met een verbruik van ongeveer 1:12 (8l/100km) kun je dan nog wel een tankstation vinden binnen 100 kmr. Ik vind het iig niet vreemd dat er “maar” 54 liter in de tank komt als het lampje brand. Ik ben geen freak die tot op de dampen blijft doorrijden.

          Heb je er ook eens over nagedacht hoe dat in de zomermaanden zit? Dan moet de brandstof in je tank kunnen uitzetten vanwege de warmte. Er zit dus altijd een soort buffer in. Anders zou je je brandstof uit de auto zien komen als je tankt wat jij wil.

          Heb je dezelfde gedachten als het gaat om de topsnelheid van je Opel? Als ie niet de opgegeven top haalt ga je dan ook klagen terwijl er verder niets aan de auto mankeert? Er zijn tig verschillende factoren waarom dat wellicht niet mogelijk is. Omgaan met teleurstellingen heet dat.

          #18371473
          creator788
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 August 2016

            Tja het is duidelijk dat er hier enkele dealers reageren. Ik kan mijn afgelopen 5 jaar opel hier uitgebreid gaan beschrijven, maar dan haak je denk ik al snel af omdat het pagina’s lang is. Ik ben nog zo netjes geen dealers te noemen.

            Toch kort een poging. Dit is ondertussen mijn 2e Insignia, de eerste miste allerlei opties. Ondanks dat de verkoper wist hoe kritisch ik was en hoeveel ik zelf al uitgezocht had, heeft ie niet bedacht voor de levering toch even alle opties goed te controleren. Immers zaten er vorig jaar veel verschillen in de website (car conf.) van Opel vs de prijslijst. Trekgewicht klopte niet, Nav scherm grote klopte niet, keylesss entry klopte niet en armsteun klopte niet.

            En ja de dealer heeft hier wel echt zijn best gedaan, met als gevolg dat ik een nieuwe auto kon bestellen. Kostte wel weken en weken tijd, want ook hier was Opel NL degene die me weken aan het lijntje hield.  En ja de dealer kan er niets aan doen dat een auto maar 54 liter kan tanken, (Ik heb veel auto’s gereden en nog nooit 1 gehad waar je nog 8 liter in krijgt, ook de meter zakt meteen als je stopt met tanken als ie afslaat).

            Waar een dealer wel wat aan kan doen is adequaat reageren als dit afgesproken is. Zo zou Opel Nl gecontact worden om eea na te vragen, hier is nooit meer op teruggekomen. Ook niet na een belletje en appje. Zoals geschreven, de 2e dealer, mijn vorige opel dealer (Zafira hier gereden) heeft niet eens meer teruggebeld.

            En met die Zafira ben ik ook 5x terugeweest om uiteindelijk mijn stoel vast te laten lassen, reed ik regelmatig kilometers naast de weg volgens de navigatie en alle updates (keer op keer weer terug) hielpen niets. Ook de insignia heeft meerdere issues, de achteruit rij camera, zie andere post), werkt alleen vloeiend als je eerste de auto 5 minuten aan laat staan, dan is de computer pas in staan het beeld te renderen… Antwoord dealer? Andere auto heeft het ook, dus niets aan te doen. Een auto van meer dan 40K mag blijkbaar een slecht werkende camera hebben…

            Wellicht dat dit eea in een wat breder verband zet. En nogmaals, ook al kan een dealer er idd niet altijd wat aan doen, je afspraken nakomen moet toch lukken? Zelfs als het antwoord niet naar wens is, dan nog verwacht je een antwoord. (bv we hebben Opel Nl gebeld en zij kunnen ook niets doen. live with it! Prima, maar zelfs dat heb ik niet gehoord).

            Tot slot om even aan te geven waarom een auto waar 62 Liter in gaat, toch echt vervelend is als er maar 52-54 liter in gaat:

            1. Ik rij 40.000 km per jaar.
            2. De auto rijd, schrik niet, 1 op 11 (1.6T)
            3, Ik tank gemiddeld 50 liter per keer (immer rij ik hem echt niet elke keer leeg, das was om te tetsen).

            Dus 3600 liter nodig, Gedeeld door 50 is 72 keer tanken per jaar. Als ik zeg 58 liter zou kunnen tanken, dan zou ik slechts 62x hoeven tanken. Scheelt 10 tank beurten… ik vind het aardig was…

             

             

            #18371495
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Gemiddelde tankbeurt duurt 5 min. Dus 10 keer 5 min dan sta je op jaarbasis 50 min meer te tanken. De tijd dat het kost om hier van die verhalen neer te zetten is zowat al meer dan die 50 min.

              En zoals ik al zij je kan die tank nooit 100% leeg krijgen de enige manier waarop dat zou kunnen is een pomp onder aan de tank te plaatsen. Daar komt alleen wel een probleem bij kijken. Als er ook maar een beetje vuil in je tank zit zal het gelijk naar de pomp gaan. Daarom word er vaak gekozen voor een pomp die net iets boven de bodem van je tank hangt zodat er geen vuil in komt.

              Dit is niet iets dat alleen opel heeft. Ik kan met zekerheid zeggen dat als je een ander merk auto leegrijd totdat hij afslaat dat er alsnog niet de opgegeven aantal liters ingaat.

              Over jouw ervaring met de dealer kan ik niks zeggen. Ik weet alleen dat mijn ervaring altijd super was.

              #18371592
              Insigniauser
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2014

                [quote quote=18371473]Tja het is duidelijk dat er hier enkele dealers reageren.[/quote]

                 

                Sorry? Waar baseer je dat op? Ik had niet meer de intentie om hierop te reageren maar dit moet me wel even van het hart.

                Ik ben gewoon een particulier die een Insignia rijdt. Afgezien van wat strubbelingen in het begin (automatische verlichting die niet werkt naar behoren en defecten aan bobineblok en thermostaat+huis) vind ik het een fijne wagen en de dealer die mij geholpen heeft is kundig en servicegericht. Er waren enkele updates en heeft deze geïnstalleerd, ondanks dat mijn auto normaal daar niet in onderhoud is.

                Als jij andere ervaringen hebt is dat jammer, maar om dealers en GM NL zo te generaliseren is erg kort door de bocht. Nu ik je verhaal nog eens lees, een verbruik van 1:11 voor een 1.6T motor vind ik wat fors, misschien rij je (ik ken je rijstijl niet) met een iets te zware rechtervoet of accelereer je veelvuldig voor inhaalacties? Ik heb zelf een 1.8 benzine (140pk) atmosferische motor. Als ik op de cruiscontrole over grote afstanden rij kom ik aan de 1:14-1:16. Binnen de stad is het een zuipschuit (1:9) maar dat is normaal voor zo’n grote auto. Wanneer het even mogelijk is heb ik de cc erop staan, ook binnen de stadsgrenzen. Misschien scheelt dat ook bij jou.

                Ik ben het met je eens dat men soms wat laks kan overkomen. Soms is er voor sommige “ongemakken” die men ondervindt op het moment misschien geen oplossing. Tot die tijd zul je er mee moeten doen wat het is en afwachten tot een update komt (al verwacht ik niet dat voor jouw “klacht” hier iets voor gaat komen), of naar een ander voertuig gaan uitkijken. Al zal dat ook niet zaligmakend zijn.

                #18371824
                Marsmuziek
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 January 2020

                  Ik snap ergens wel waar de frustratie van Topic starter vandaan komt. Mede omdat ik ook ben afgepoeierd met de term producteigenschap. Is het jullie al opgevallen dat je de navigatieinstructie niet zachter kunt zetten dan 12? Je kan het instellen, maar bij de volgende instructie staat hij weer op 12.

                  dealer vond het vreemd en heeft het bij Opel nl neergelegd. Die geven aan dat het een producteigenschap is en dat ze het niet gaan oplossen. Als consument met een auto van 40k krijg je dan toch echt het gevoel niet serieus genomen te worden door Opel nl. En problemen waar te weinig klachten over zijn en die te veel moeite kosten om op te lossen worden dan maar als producteigenschap neergezet om er maar vanaf te zijn.

                  #18371826
                  creator788
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 August 2016

                    Beste Marsmuziek,

                     

                    Uit nieuwschierigheid, werkt je achteruitrijcamera ook niet vloeiend als de auto net gestart is?

                     

                    C.

                    #18459959
                    memoli40
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 November 2007

                      Ik heb exact dezelfde problemen met tanken. Laatste liters moeten met minder dan een pisstraaltje erin, anders krijg je hem niet vol. Volgens de dealer moet ik het tankpistooltje recht helemaal erin stoppen omdat er 2 klepjes inzitten, maar dan slaat ie sneller af. Opel Nederland doet helemaal niets! Wel een fijne auto verder. Insignia grand sport 1.5T

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.