Aankoop advies Insignia 1.6t 170pk aut

Forumindex Forums Modellen Insignia Aankoop advies Insignia 1.6t 170pk aut

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18388065
    relders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 August 2020

      Goedendag allen,

      Ik ben van plan een insignia te kopen.

      Mijn oog is gevallen op een st uit 2014 met een 1.6t 170 pk benzine en een automaat,km stand is 134000.
      kenteken is 6-thj-54 misschien kent iemand deze auto.

      Wat zijn de punten waar ik op moet letten bij dit type blok met automaat,en eventueel andere aandachtspunten.

      Weet dat de 1.6t problemen kan hebben met zuiger 4 maar of dat ook voor dit type geldt is mij niet bekent.

       

      alvast bedankt voor de tips!

      Gr Robert

      #18388123
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Als ik hem door de computer haal zie ik als motortype : 1.6 SIDI T SPT, MOT.A16XHT 125KW

        Ik ben niet echt in thuis in dit type motor, maar toevallig was ik bij mijn Opel garage een tijdje terug (en we wat stonden te kletsen over 1.6 types met het zuiger/brandstoftoevoerprobleem) en vertelde een monteur tegen me dat die 1.6 SIDI motoren erg probleemloos waren.
        Misschien is er hier iemand op het forum die daar wat praktijkervaring aan toe kan voegen ?

        Gr,
        The Duke

        #18389661
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          zijn opzich fijne probleemloze motoren. enige punt is dat ze heel hard kunnen gaan fuiten, is een tsb van: kleppendeksel vervangen

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.