Insignia 1.4T 2015 versnellingsbak.

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia 1.4T 2015 versnellingsbak.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    buenoshermanos
    Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Hallo allemaal,</p>
      Even een vraagje betreffende versnellingsbak, deze schakelt soms moeilijk naar zijn 3e versnelling. Nu lees ik opeens over allerlei problemen met Insignia versnellingsbakken, valt mijne daar ook onder? Of kan het ook gewoon een koppeling probleem zijn, moet deze heel diep intrappen. Zoals gezegd een 1.4T 2015 hatchback facelift model.

Insigniauser
      Deelnemer

Koppeling is hydraulisch bekrachtigd. Misschien een keertje laten ontluchten kan helpen. Mocht dat niets uithalen dan kan het schakelmechanisme wat “droog” zijn. Laat ze meteen de schakeltoren en onderdelen op de bak smeren in alle standen samen met de kabels (kun je eventueel ook zelf met teflon of PTFE spray).

Ben er niet zeker van of je een M32 gen1 of gen2 hebt. Dat kun je zien aan de zijkant bij het lagerdeksel. Hieronder is de linker Gen1 met de bekende lagerproblemen, rechts de Gen 2 met extra oliekanaal voor de bovenste lagers voor de 3e en 4e versnelling.

Lagerdeksel Gen 1 vs. Gen 2 M32 bak

Maar zolang je geen bijgeluiden hoort zou ik me om revisie nog niet te druk maken.

buenoshermanos
        Deelnemer

Super, dank je wel. Binnenkort een beurtje, gelijk even dit erbij laten doen. :good:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.