Injectoren vectra C 3.2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Injectoren vectra C 3.2

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18389459
    vectra3.2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2020

      Beste,
      <p style=”text-align: left;”>Zou iemand hier mij kunnen vertellen of de injectoren van een Omega 3.2 ook op een Vectra 3.2 passen? Aangezien ze allebei voorzien zijn met de Z32SE motor. De injectoren verschillen namelijk nogal in prijs. Waar ik 1 voor een Vectra koop kan ik er bijna 3 halen voor een Omega. Ik weet niet 100% procent zeker of ik 1 of 2 injectoren kapot heb van mijn Vectra dus voordat ik 600 euro spendeer aan nieuwe inectoren zou ik graag willen weten of die van een Omega ook gaan passen..mvgr Bart.</p>
       

       

       

      #18389461
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Staan er artikel nummers op die injectoren?

        Die kan je meestal wel googlen en zien in welke auto’s ze nog meer zitten en wat voor specificaties ze hebben.

        #18389477
        vectra3.2
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2020

          artikelnummer heb ik niet bij de hand. Vanmorgen nieuwe bobines en bougies geplaatst omdat de vectra op 5 cilinders begon te lopen, maar daar is het probleem niet mee verholpen. Uitlezen geeft aan dat hij heel rijkt loopt, wat ook te merken is aan de bezinelucht en rook uit te uitlaat. Aangezien het starten nu ook erg lang moeizaam ben ik bang dat er een injector open blijft staan.

          #18389478
          vectra3.2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2020

            Specificaties zijn van beide hetzelfde, beiden van Bosch..dus afgezien van de prijs zie ik het verschil niet. Maar 35 of 105 euro voor eenzelfde soort injector vind ik nogal een verschil

            #18393068
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Volgens mij zijn de Vectra C 3.2 injectoren gelijk aan die van de 2.6 uit de Vectra B, maar dat weet ik niet 100% zeker.
              Het verschil in de Omega en Vectra 3.2 is alleen het inlaattraject (lang en kort) volgens mij.
              Ik zou even op Facebook een oproep doen naar Wim Oudshoorn (WimV6) op het Opel-forum deel daar.
              Die weet alles van de V6-en.

              #18393112
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                De injectoren zijn uitwisselbaar, overigens zijn ze wel van een ander type. Maar je kunt ze wel wisselen van alle V6 motoren boven de 2.6. Bij de 2.5 v6 motoren zitten verschillende in, sommige zijn wel weer gelijk afhankelijk van het bouwjaar en model auto waar ze uit komen.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.