Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Injectoren van een 16v in een 8v?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2008 om 18:38 #17206752
Hallo,
Ik zie de laatste tijd wel eens c20ne motoren staan met 16v injectoren. Mijn vraag is heeft dit veel zin of moet je dan veel meer aan je auto doen wil het zin hebben?
Het is voor de autocross. Blok is verder orgineel
2 maart 2008 om 18:51 #17394317orgineel, blijf dan ook met orginele injectoren rijden,
meer brandstof staat alleen in verhouding met meer lucht. die heb je niet.dus lekker zo laten zitten anders verzuipt ie aleen maar :angel
2 maart 2008 om 19:21 #17394318en als je dr nou spagheti spruitstuk opmaakt dan? Haalt het dan wel veel uit?
2 maart 2008 om 19:25 #17394319alleen een spaghetti levert wel iets op..
maar dan gewoon de brandstofdruk ietsjes omhoog..2 maart 2008 om 20:24 #17394320En als je er een grotere luchtinlaat op hebt (Irmscher, Lexmaul enz.) in combinatie met open luchtfilter en ook een spaghetti.
Merk je dan veel verschil?
2 maart 2008 om 20:38 #17394321dat loopt zeer zeker wel, ik reed met de volgende setup:
C20NE, met seh zuigers.
324 graden dbilas nokkenas,
irmscher inlaat, spaghetthi uitlaat, groep n kat vv, de rest groep a..
DDV Chipen toen zelfs met de orginele c20ne injectoren, wel de brandstofdruk instelbaar en stond op 3.5 bar..
2 maart 2008 om 22:05 #17394322Dus in principe heb je geen 16v injectoren nodig maar is het verstandig om je brandstofdruk te verhogen.
Stel dat ik dat wil doen hoe weet ik hoe hoog ik mijn brandstofdruk mag zetten en op hoeveel staat de brandstofdruk standaard?
Weet je toevallig ook wat een de juiste brandstofdruk is als je een irmscher inlaat en lexmaul spaghetti hebt met een rechte pijp naar achter?
3 maart 2008 om 08:49 #17394323is altijd lastig te zeggen,
ik gebruik een wide lambda sonde daarvoor.je zou een narrow band lambda meter kunnen aansluiten op jouw standaard lambda sonde, zo kun je hem dan perfect afstellen op straat.
3 maart 2008 om 12:32 #17394324Kijk hier word ik veel wijzer uit! Maar dan kan je netzo goed een setje 40 mm webers er achter doen toch voor de cross of is dat weer niks?
3 maart 2008 om 17:41 #17394325voor de cross wel geinig jah.. maar die zou ik dan afstellen op de bank
3 maart 2008 om 21:26 #17394326Voor de cross een veels te dure aangelegenheid..
webers en het afstellen op de bank zit je al gauw rond de 1000euro
misschien iets minder maar dan koop je rommel.
gare webers kun je zat kopen maar dan blijf je afstellen.
en het is door en door bewezen dat een 16v veeeel harder loopt met de cross.
en leg je de 16v in een kadett heb je een legale snelle standaardklasse auto…
Weet niet wat je rijd maar webers zijn bij de knaf een no no.
gr4 maart 2008 om 11:54 #17394327Ik rijd een C ascona dus dat gaat voor mij niet op. Mag wel dat blok er in hangen omdat het blok bij ons niet standaard hoeft te zijn Maar wil eerst kijken hoe het met een 8v gaat
5 maart 2008 om 20:34 #17394328Ik heb een 2.0 8v seh met een 16v uitlaatspruitstuk, dus spagetie. Dus als ik nu een brandstofdrukregelaar er op zet met 3.5 bar, zal dit moeten helpen?
Ik heb helaas nog geen andere inlaat, beetje moeilijk te vinden. Ik wil hem graag wel iets sneller hebben5 maart 2008 om 21:54 #17394329niet zomaar met brandstofdruk gaan experimenteren.
met alleen een ander uitlaat systeem lekker zo laten..6 maart 2008 om 09:29 #17394330En alleen de brandstof druk verhogen werkt NIET als je management niet is aangepast.
7 maart 2008 om 22:16 #17394331Heeft er nog iemand een ander motormanagement liggen voor een seh?
20 maart 2008 om 08:09 #17394332Sw16v reed in zijn oude c20ne ook met 16v injectoren.
En met de volgende setup voor zo ver ik weet
292 graden nokkenas
aangepaste stappenmoter
complete groep n uitlaat en groep n spagettie spruitstuk
open filter (moet wel bij corsa d8 ik)
en 3,5 bar benziene druken hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk
Nou vraag ik me af waar licht de grens?
Gaat het verhaal van sw alleen op vanwegen de extreme nokkenas?
Ik zelf wil gaan rijden met: (duurt nog ff stukje bij beetje)
-verhoogde compressie (kop beetje extra vlakken)
-open filter
-geen kat
-spagettie van 16v
-groep n rvs uitlaat (open systeem) 58mm d8 ik
-afgedopte karter ontluchting
-afgedopte gasklephuiswerwarming
-276 graden nokkenas
-40 mm tb`s (op orginele ecu aangepast door ddv) (dus met airbox)
-kanalen in de kop aanpassen op de 40 mm tb`s(hij is wel voor dagenlijks gebruik) dus wat kan ik het beste doen voor vermogen / en het beste doen zodat hij nog wel redelijk fatsoenlijk stationair loopt?
Of moet ik dit zelf dan gewoon proberen?
groeten
20 maart 2008 om 09:12 #17394333Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene drukIs hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1
20 maart 2008 om 10:55 #17394334nee daar is geen uitdraai van. en het gaat om een astra f gsi pomp dus die kan dat wel aan lijkt mij.
maar wat jij over vollast en deellast betreft de lamda verteld zecht mij helemaal niks ik weet dat z,n ding je uitstoot meet meer niet.
6 april 2008 om 15:44 #17394335origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene drukIs hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1
correct me if I’m wrong, maar leveren de pompen niet allemaal ca 5 bar? en zorgt de brandstofdrukregelaar voor de juiste inspuiting?
6 april 2008 om 16:20 #17394336ja maar bij welke hoeveelheid brandtsof kan die 5 bar hebben.
gaat ook om het aantal liters wat ie per minuut kan verwerken.Daar zit nog best wat verschil in bij de pompen… king:
8 april 2008 om 06:43 #17394337a ha zo heb ik er nooit tegen aan gekeken.
maar sommige 8v gsitjes (astra) die lopen standaard al op 3 bar 3.5 bar lijkt mij dan niet zo extreem.
of zie ik dit verkeerd?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.