Injectoren van een 16v in een 8v?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Injectoren van een 16v in een 8v?

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206752
    StefanAscona1987
      Lid sinds:
      14 September 2007

      Hallo,

      Ik zie de laatste tijd wel eens c20ne motoren staan met 16v injectoren. Mijn vraag is heeft dit veel zin of moet je dan veel meer aan je auto doen wil het zin hebben?

      Het is voor de autocross. Blok is verder orgineel

      #17394317
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        orgineel, blijf dan ook met orginele injectoren rijden,
        meer brandstof staat alleen in verhouding met meer lucht. die heb je niet.

        dus lekker zo laten zitten anders verzuipt ie aleen maar :angel

        #17394318
        StefanAscona1987
          Lid sinds:
          14 September 2007

          en als je dr nou spagheti spruitstuk opmaakt dan? Haalt het dan wel veel uit?

          #17394319
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            alleen een spaghetti levert wel iets op..
            maar dan gewoon de brandstofdruk ietsjes omhoog..

            #17394320
            AsconaC
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2005

              En als je er een grotere luchtinlaat op hebt (Irmscher, Lexmaul enz.) in combinatie met open luchtfilter en ook een spaghetti.

              Merk je dan veel verschil?

              #17394321
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                dat loopt zeer zeker wel, ik reed met de volgende setup:

                C20NE, met seh zuigers.
                324 graden dbilas nokkenas,
                irmscher inlaat, spaghetthi uitlaat, groep n kat vv, de rest groep a..
                DDV Chip

                en toen zelfs met de orginele c20ne injectoren, wel de brandstofdruk instelbaar en stond op 3.5 bar..

                #17394322
                AsconaC
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2005

                  Dus in principe heb je geen 16v injectoren nodig maar is het verstandig om je brandstofdruk te verhogen.

                  Stel dat ik dat wil doen hoe weet ik hoe hoog ik mijn brandstofdruk mag zetten en op hoeveel staat de brandstofdruk standaard?

                  Weet je toevallig ook wat een de juiste brandstofdruk is als je een irmscher inlaat en lexmaul spaghetti hebt met een rechte pijp naar achter?

                  #17394323
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    is altijd lastig te zeggen,
                    ik gebruik een wide lambda sonde daarvoor.

                    je zou een narrow band lambda meter kunnen aansluiten op jouw standaard lambda sonde, zo kun je hem dan perfect afstellen op straat.

                    #17394324
                    StefanAscona1987
                      Lid sinds:
                      14 September 2007

                      Kijk hier word ik veel wijzer uit! Maar dan kan je netzo goed een setje 40 mm webers er achter doen toch voor de cross of is dat weer niks?

                      #17394325
                      corsaboy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        voor de cross wel geinig jah.. maar die zou ik dan afstellen op de bank

                        #17394326
                        stoppelflieger
                          Lid sinds:
                          14 January 2007

                          Voor de cross een veels te dure aangelegenheid..
                          webers en het afstellen op de bank zit je al gauw rond de 1000euro
                          misschien iets minder maar dan koop je rommel.
                          gare webers kun je zat kopen maar dan blijf je afstellen.
                          en het is door en door bewezen dat een 16v veeeel harder loopt met de cross.
                          en leg je de 16v in een kadett heb je een legale snelle standaardklasse auto…
                          Weet niet wat je rijd maar webers zijn bij de knaf een no no.
                          gr

                          #17394327
                          StefanAscona1987
                            Lid sinds:
                            14 September 2007

                            Ik rijd een C ascona dus dat gaat voor mij niet op. Mag wel dat blok er in hangen omdat het blok bij ons niet standaard hoeft te zijn Maar wil eerst kijken hoe het met een 8v gaat

                            #17394328
                            tinuzz78
                              Lid sinds:
                              26 January 2008

                              Ik heb een 2.0 8v seh met een 16v uitlaatspruitstuk, dus spagetie. Dus als ik nu een brandstofdrukregelaar er op zet met 3.5 bar, zal dit moeten helpen?
                              Ik heb helaas nog geen andere inlaat, beetje moeilijk te vinden. Ik wil hem graag wel iets sneller hebben

                              #17394329
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                niet zomaar met brandstofdruk gaan experimenteren.
                                met alleen een ander uitlaat systeem lekker zo laten..

                                #17394330
                                rallyastra
                                  Lid sinds:
                                  12 July 2004

                                  En alleen de brandstof druk verhogen werkt NIET als je management niet is aangepast.

                                  #17394331
                                  tinuzz78
                                    Lid sinds:
                                    26 January 2008

                                    Heeft er nog iemand een ander motormanagement liggen voor een seh?

                                    #17394332
                                    sebastiaankadettcabriogsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2005

                                      Sw16v reed in zijn oude c20ne ook met 16v injectoren.

                                      En met de volgende setup voor zo ver ik weet

                                      292 graden nokkenas
                                      aangepaste stappenmoter
                                      complete groep n uitlaat en groep n spagettie spruitstuk
                                      open filter (moet wel bij corsa d8 ik)
                                      en 3,5 bar benziene druk

                                      en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

                                      Nou vraag ik me af waar licht de grens?

                                      Gaat het verhaal van sw alleen op vanwegen de extreme nokkenas?

                                      Ik zelf wil gaan rijden met: (duurt nog ff stukje bij beetje)

                                      -verhoogde compressie (kop beetje extra vlakken)
                                      -open filter
                                      -geen kat
                                      -spagettie van 16v
                                      -groep n rvs uitlaat (open systeem) 58mm d8 ik
                                      -afgedopte karter ontluchting
                                      -afgedopte gasklephuiswerwarming
                                      -276 graden nokkenas
                                      -40 mm tb`s (op orginele ecu aangepast door ddv) (dus met airbox)
                                      -kanalen in de kop aanpassen op de 40 mm tb`s

                                      (hij is wel voor dagenlijks gebruik) dus wat kan ik het beste doen voor vermogen / en het beste doen zodat hij nog wel redelijk fatsoenlijk stationair loopt?

                                      Of moet ik dit zelf dan gewoon proberen?

                                      groeten

                                      #17394333
                                      corsaboy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
                                        en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

                                        Is hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1

                                        #17394334
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          nee daar is geen uitdraai van. en het gaat om een astra f gsi pomp dus die kan dat wel aan lijkt mij.

                                          maar wat jij over vollast en deellast betreft de lamda verteld zecht mij helemaal niks ik weet dat z,n ding je uitstoot meet meer niet.

                                          #17394335
                                          macoe16v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            origineel gepost door corsaboy

                                            Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
                                            en hij heeft ervaren dat hij ondanks de 3.5 bar benziene druk toch meer vermogen had met de 16v injectoren en ook die op 3,5 bar benziene druk

                                            Is hier een uitdraai van dan?? en kon zijn pomp die 3.5 bar wel aan? Mijn pomp storte ook iets in bij 8000 rpm in de 4de versnelling, bij 3.8 bar Maar verder reed ik dus altijd met een lambda 0.86 in vollast, en deellast lambda 1

                                            correct me if I’m wrong, maar leveren de pompen niet allemaal ca 5 bar? en zorgt de brandstofdrukregelaar voor de juiste inspuiting?

                                            #17394336
                                            corsaboy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              ja maar bij welke hoeveelheid brandtsof kan die 5 bar hebben.
                                              gaat ook om het aantal liters wat ie per minuut kan verwerken.

                                              Daar zit nog best wat verschil in bij de pompen… king:

                                              #17394337
                                              sebastiaankadettcabriogsi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                27 November 2005

                                                a ha zo heb ik er nooit tegen aan gekeken.

                                                maar sommige 8v gsitjes (astra) die lopen standaard al op 3 bar 3.5 bar lijkt mij dan niet zo extreem.

                                                of zie ik dit verkeerd?

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.