Inhouden in lage toeren

Forumindex Forums Modellen Corsa Inhouden in lage toeren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368375
    richardschaeks
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2008

      <p style=”text-align: center;”>Beste forumleden,</p>
       

      Wij ondervinden een probleem met de corsa b x14sz, deze houd erg in in lage toeren en rond de 2800 toeren is het goed.

      Inmiddels een aantal dingen nagekeken, en het inlaatspruitstuk en egr pakking vervangen omdat deze lekte maar het probleem niet oploste, disriem is zon 5000 km geleden vervangen, egr is gangbaar, geen storingslampje, zelfs compressie test gedaan en hierheen was amper verschil gemeten. Vloeistoffen op orde, alleen bij 2 bougiekabels krijg je nogal stroomstoten als je deze aanraakt met een handschoen, deze heb ik een dik half jaar geleden vervangen voor een 2de hands exemplaar inclusief bobine van de sloop, omdat toen de auto heel erg bokte bij kou en vocht, toen ook de temp sensor en het gasklephuis voor een 2de hands vervangen en toen waren de problemen weg. Iemand enig idee?

       

      #18368381
      richardschaeks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 October 2008

        Edit, nieuwe bougiekabels lossen het probleem niet op, de gas reactie is ook zeer traag onder de 3000 toeren.

        Ik heb de temp sensor de stekker eens losgetrokken maar dan loopt de auto helemaal slecht, dus deze kunnen we uitsluiten lijkt mij.

        In de luchtfilterbak die klep (zomer winterstand)staat nu half open,en als we de motor starten gaat deze langzaam dicht, is dit goed?

        Verder als ik met remmenreiniger lekkages zoek lijk ik er 1 te vinden en wel bij de disriemkant, als ik rond die dikke (rek) bout blijf spuiten slaat zelfs de motor af, terwijl de inlaatpakking al vervangen is, verder loopt daar niets van vacuum.

         

        Edit 2: nieuwe benzine filter en maf sensor(2de hands) helpen niet

        #18368402
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          Bougies erg wit, dus niet koffiebruin. Uitlaatgassen erg warm/heet en zwaardere brom hoorboor in lage toeren als er geen vermogen is! Iemand? Benzinepomp?

          #18368445
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Probleem opgelost.

            #18368459
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              wat was het dat is ook wel eens leuk te lezen

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.