Ingesleten krukas, Revisie of Ruilmotor?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Ingesleten krukas, Revisie of Ruilmotor?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274452
    arandy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2010

      Een maatje van me heeft net een opel astra 2.0 turbo uit 2004 op de kop getikt.
      Voorzien van een intercooler voor en blowoff valve met chiptuning waar verder geen gegevens van bekend zijn.

      Nou had de auto problemen met de koppeling en de turbo maakt volgens hem een wat fluitend geluid (meer als de bedoeling)
      Hij wou vandaag de koppeling vervangen maar kwam een net vervangen nieuw exemplaar vers gemonteerd tegen toen hij de bak eraf had.

      Het euvel blijkt hem in de krukas te zitten en deze is nog ingesleten ook.
      Volgens mij is dit een blok wat met te weinig olie of slechte tuning heeft gereden en voor nog veel meer pijn in de portomonnee kan gaan zorgen. De fluitende turbo zou hier ook perfect op aan sluiten.

      Misschien zie ik spoken en komt dit vaker voor op de Z20LER of Z20LEL blokken?
      Was wel benieuwd wat jullie ermee zouden doen.

      Wellicht nog een adresje waar je geschikt een goede ruilmotor kan kopen?

      #18303750
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        Een turbo rijden is niet gratis helaas.

        De boel laten nameten bij een revisiebedrijf. Krukas slijpen of een ander onderblok zoeken. Voor de turbo geldt t zelfde, na laten kijken door een revisiebedrijf.

        Maar.. De auto had dus problemen met schakelen en dat blijkt aan de krukas te liggen..??

        #18303751
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          OMR uit overijssel.

          #18303752
          Andre Botter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            Problemen met de koppeling door de krukas heel apart nog nooit van gehoord.

            #18303753
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Dat is iets van vroeger, toen het vaker voorkwam dat er door slijtage een te grote slijtage op de krukas kwam, waardoor de koppeling vreemd ging doen.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18303754
              kiyamizio
                Lid sinds:
                5 February 2010

                Axiale spelling te groot heten dat. Kwam bij 1.2n en a serie mini motor vaak voor omdat er 3 krukas tappen gelagerd waren. Lijkt me sterk dat dit ook hij een z20ler voorkomt….

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.