Info gezocht, Manta A 24v ombouw

Forumindex Forums Modellen Manta Info gezocht, Manta A 24v ombouw

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242174
    rallyastra
      Lid sinds:
      12 July 2004

      Ik heb hier een Manta A staan waar een 24V in moet komen. Carterpan is al aangepast, motor hang er inmiddels in. Ik moet alleen nog motorsteunen maken. Wie heeft er meer ombouw info? Met name de radiateur, welke past hier het beste voor? En zijn er eventueel motorsteunen die passen? Kan er een standaard motorkap op of moet er een met een bult op zoals bij de TE2800? Alle info is welkom!

      #17927427
      kootstra
        Lid sinds:
        30 June 2004

        @rallyastra wrote:

        Ik heb hier een Manta A staan waar een 24V in moet komen. Carterpan is al aangepast, motor hang er inmiddels in. Ik moet alleen nog motorsteunen maken. Wie heeft er meer ombouw info? Met name de radiateur, welke past hier het beste voor? En zijn er eventueel motorsteunen die passen? Kan er een standaard motorkap op of moet er een met een bult op zoals bij de TE2800? Alle info is welkom!

        ik heb zelf een radiateur van een bwm e30 gepakt, bij het voorfront is bij mij alles weg gehaald hiertussen is de radiateur geplaatst, de steunen heb ik zelf gemaakt, volgens mij kan je er ook geen van een andere auto voor gebruiken.
        De versnellingsbaksteun moet je ook veranderen, schakelpookmechanisme inkorten

        de aandrijfas heb ik ook moeten inkorten in samengang met een 240 getrag bak van een manta b

        de motorkap bij een 24v zal je denk moeten verbouwen, bij een 2.5 6 cilinder gaat het net, moet je wel een stuk metaal weghalen van de motorkap aan de binnenzijde

        al met al is het wel veel werk als je het netjes wil inbouwen

        er zullen nog wel meer wegen naar rome leiden, maar ik heb het zo gedaan

        #17927428
        rallyastra
          Lid sinds:
          12 July 2004

          Er zit nu een R25 bak achter, originele bak van de SE. Heeft er iemand nog een stroomschema liggen van de Manta A? De bedrading naar de verlichting is een beetje krokant, en er kunnen een paar draden uit die naar de ontstekingsmodule gaan ( die brede stekker ) Ik denk dat jij er een V snaar op hebt zitten ofniet? Zit nu nog multiriem op.

          #17927429
          fluks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 October 2005

            dan moet je ook nog een aandrijfas met een schuifstuk maken

            #17927430
            rallyastra
              Lid sinds:
              12 July 2004

              Dat is allemaal nog niet zo heel interessant, heb ik vaker gedaan. Ging me meer om welke radiateur ik kon gebruiken en of de mensen hier de motor ook in het schutbord gebouwd hebben of dat ze het originele kachelhuis hebben kunnen laten zitten.

              #17927431
              Manta 24V
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 September 2004

                NIET JE MOTORKAP VERBOUWEN.

                Radiateur laat ik altijd maken (meen 50 bij 35cm zo uit m’n hoofd) Motor zo ver mogelijk naar achter leggen desnoods de velsnaad waar je remleiding overheenloopt bij het schutbord omhoog buigen.

                Motor zo laag mogelijk leggen (alu pan behouden ivm verstevegingsribben binnenin)

                Slijp zo min mogelijk weg en laat de windtunnel voorin zo veel mogelijk intact.

                Let op een 24v is 5cm langer als een 12v.

                Ik ben Freelance monteur dus mocht er nood aan de man wezen (http://www.autotechnieksohns.nl)

                #17927432
                rallyastra
                  Lid sinds:
                  12 July 2004

                  Super! Welke bak heb jij er aan zitten? een 240 of een R25/28? Er zit hier nu een R28 bak aan, alleen die ligt vast op trek/stabilisatiestang, kan ik nog wel verhelpen door een stuk uit de belhousing te slijpen en er een half ronde buis in te lassen. Ik las zelf wel een aluminium radiateur met de passende maatvoering, denk dat ik dan sneller klaar ben dan er een opzoeken die past.

                  #17927433
                  Manta 24V
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2004

                    240 bak,

                    Stukje uit bellhouse slijpen is een oplossing heb ik ook al eens gedaan.

                    #17927434
                    gsipiloot
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2009

                      @Manta 24V wrote:

                      NIET JE MOTORKAP VERBOUWEN.

                      Radiateur laat ik altijd maken (meen 50 bij 35cm zo uit m’n hoofd) Motor zo ver mogelijk naar achter leggen desnoods de velsnaad waar je remleiding overheenloopt bij het schutbord omhoog buigen.

                      Motor zo laag mogelijk leggen (alu pan behouden ivm verstevegingsribben binnenin)

                      Slijp zo min mogelijk weg en laat de windtunnel voorin zo veel mogelijk intact.

                      Let op een 24v is 5cm langer als een 12v.

                      Ik ben Freelance monteur dus mocht er nood aan de man wezen (http://www.autotechnieksohns.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;)

                      Kijk dat is nog eens een nette manta! :thumb

                      #17927435
                      Tristan81
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 November 2005

                        @Manta 24V wrote:

                        240 bak,

                        Stukje uit bellhouse slijpen is een oplossing heb ik ook al eens gedaan.

                        Ik heb ook eens gehoord, dat je een 2.3 dieselbak er achter kan hangen
                        Maar of dat waar is weet ik niet

                        240,265, r25/r28 past er zeker achter

                        #17927436
                        Manta 24V
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 September 2004

                          Een dieselbak is hetzelfde, alleen zit er een grotere pukkel aan voor de startmotor.

                          #17927437
                          mr-turbo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Ik meen dat de 1ste versnelling wel erg kort is van een dieselbak, zeker voor een 6 cilinder

                            #17927438
                            Tristan81
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 November 2005

                              Zijn er nog meer mogelijkheden kwa bak? bv BMW voor een c30se ?

                              #17927439
                              Manta 24V
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 September 2004

                                Ja hoor, als je een passend bellhouse hebt. Een jaguar uit dat tydperk heeft ook een getrag bak bijvoorbeeld. In duitsland maakt iemand schetsplaten en kun je er een 6 bak achter knopen van een BMW (meen een 5 of 6 serie)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.