Inbouw cruise control opel corsa 2003, Z12XE

Forumindex Forums Modellen Corsa Inbouw cruise control opel corsa 2003, Z12XE

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18390515
    koenieee
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2020

      Beste allemaal,

      Waarschijnlijk ben ik de zoveelste met deze vraag. Ik zal mij kort even voorstellen, mijn naam is Koen (24) en ben woonachtig in de provincie Utrecht.

      Sinds een half jaar in het bezit van een Opel Corsa 1.2 uit 2003 met Easytronic. Volg het opel forum al een tijdje en nu besloten om mij aan te melden :yes:

      Autootje rijdt heerlijk en ben er heel blij mee (kom van een daihatsu cuore uit ’96, dus wat een upgrade haha)

      Ik las hier en daar wat dingen over het inbouwen van cruise control. De informatie is ondertussen vrij oud en weet niet hoeveel corsa 2003 bezitters dit forum nog telt.

      Ik ben achter de volgende dingen:

      -motortype is een Z12XE

      -Koppelingspedaal heb ik niet, dus ook geen schakelaar voor nodig

      -OP-com kan ik bestellen en daarmee de BCM (?) programmeren. Of heeft iemand er een en mag ik langskomen?

      -Inbouwen knipperlicht combi cruise control lijkt me goed te doen. Nog niet gecheckt voor kabel aanwezig, mocht dat nodig zijn dan leg ik die zelf

      – evenals rempedaal schakelaar

      – ECU moet ook ondersteuning hebben voor cruise control, dit kan ik uitlezen met OP-com. Wat nou als hij het niet heeft? Welke mogelijkheden heb ik dan nog voor het flashem van de ECU?

      Handleiding duitse PDF heb ik ook gevonden, moet nog oefenen op mijn duits

      TL;DR; corsa uit 2003, motortype Z12XE cruise control inbouwen, hoe ondersteuning voor ECU toevoegen?

      Alvast bedankt voor de antwoorden!

       

      Gr, Koen

      #18390516
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Z12xe op corsa c = geen kans voor cruise control.

        #18390519
        koenieee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2020

          Beste liviu2004,

           

          Dank voor uw antwoord, dat had ik al bij een aantal andere mensen voorbij zien komen ;)

          Puur uit nieuwsgierigheid, hoe weet u dat zo zeker en weet u dan ook waarom opel geen modellen met cruise control heeft uitgegeven van de Z12XE?

          Mvg Koen

           

           

          #18390596
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Omdat de Modules in de corsa (ECU) met dit type motor geen cruise control ondersteunen.

            #18390752
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Je kan natuurlijk altijd een aftermarket cruise control (laten) inbouwen.

              Bijvoorbeeld:

              https://www.autovoordeelwinkel.nl/cruise-control-john-gold-opel-corsa-c-2001-tot-2006

              #18390760
              koenieee
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 September 2020

                Dank voor de suggestie, ga ik even onderzoeken.

                #18390789
                liviu2004
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 April 2014

                  [quote quote=18390519]Beste liviu2004, Dank voor uw antwoord, dat had ik al bij een aantal andere mensen voorbij zien komen ;) Puur uit nieuwsgierigheid, hoe weet u dat zo zeker Mvg Koen[/quote]

                  Na 6-7 jaar kennis met opel elektronica ….

                  Kom langs, ik laat je zelf zien …

                  #18390967
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Ik vindt zelf de john gold after-market set niet de meest prettige. Het werkt wat omslachtig.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.