Idee voor topic bij probleem.

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Idee voor topic bij probleem.

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269958
    basss27
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2013

      Hoi,

      Ik heb een idee wat misschien handig is voor de site. Als je een kenteken invult op autoweek.nl zie je wat je motorcode is. Misschien kunnen jullie bij de text editor iets verwerken dat je het kenteken in kan geven en dat autoweek.nl daar automatisch de juiste gegevens bij zoekt zoals motor code, bouwjaar, type en dit in het bericht verwerkt, zodat dit voor iedereen zichtbaar is. Het kenteken zelf hoeft niet eens zichtbaar te zijn voor andere gebruikers.

      Heb zelf wel wat basis kennis php maar denk dat dit voor een webdeveloper best eenvoudig te creëren is.

      Grt Bas

      #18268349
      Stender
      Moderator
        Lid sinds:
        5 April 2009

        Met alle respect maar voor gebruikers is het ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat een (probleem) topic alle juiste informatie bevat. Daarnaast is gelukkig niet elk topic een probleemtopic!

        Maar bedankt voor je input, ben benieuwd wat andere users er van vinden.

        #18268350
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          weet niet of autoweek het wel leuk vind of je op hun dienst meelift

          #18268351
          basss27
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2013

            @theunm wrote:

            weet niet of autoweek het wel leuk vind of je op hun dienst meelift

            Evt met een referentie erbij is er vast wel wat te regelen denk ik zo

            #18268352
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Belangrijker vind ik dan om in de topictitel het type auto en motor te vermelden.. Dat zorgt al sneller voor openen van een bepaald topic waar mensen wellicht ervaring mee hebben…

              Bijvoorbeeld:

              Astra H Z17DTH olielekkage achterop blok

              Corsa C Z14XE ratel onder motokap

              Meerdere forums verplichten dat zelfs…

              #18268353
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                :thumb Das ook een goede evt met ergens wat info erbij om je motorcode en bouwjaar op te zoeken

                #18268354
                theunm
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  @pixels66 wrote:

                  Belangrijker vind ik dan om in de topictitel het type auto en motor te vermelden.. Dat zorgt al sneller voor openen van een bepaald topic waar mensen wellicht ervaring mee hebben…

                  Bijvoorbeeld:

                  Astra H Z17DTH olielekkage achterop blok

                  Corsa C Z14XE ratel onder motokap

                  Meerdere forums verplichten dat zelfs…

                  +1

                  alleen hebben ze nog niet eens het fatsoen om zich voor te stellen
                  zou voorstellen 1ste topic alleen aan te maken in topic voorstellen
                  en daarna pas de rest van het forum open zie je op andere fora ook zelfs engelse

                  #18268355
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Tja, allemaal zaken waardoor je wel kwaliteit houdt op het forum. Ik ben sowieso van mening dat er wel iets aangepast moet worden… Al die rommel en die topics die maar de rondte in slingeren, allen onoverzichtelijk ook nog…

                    #18268356
                    Andre_Ede
                      Lid sinds:
                      16 June 2006

                      Even terug komen op de vraag van TS, dit invoeren vraagt hele grote aanpassingen in het forum script, en wat ik van PHPBB ken is dit echt heel veel werk, daarnaast moet dit bij iedere update van het forum het script aangepast worden, en die updates zijn er een paar keer per jaar daarnaast de vraag of je dat zo maar van de Autoweek site mag halen, je gebruik hun gegevens en je gebruikt hun dataverkeer.

                      Wat betreft het onjuist plaatsen van topics gebruik de meldknop zo dat we er naar kunnen kijken, soms duurt dat even soms is dat binnen een paar minuten gedaan.

                      #18268357
                      TedMechanic
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2007

                        @theunm wrote:

                        alleen hebben ze nog niet eens het fatsoen om zich voor te stellen
                        zou voorstellen 1ste topic alleen aan te maken in topic voorstellen
                        en daarna pas de rest van het forum open zie je op andere fora ook zelfs engelse

                        Begint er weer 1 over dat voorstellen. Ik vind dat het meest nutteloze op dit hele forum.

                        Ik heb werkelijk nog nooit in mijn leven een voorstel-topic gelezen en ik heb zelf ook geen voorstel topic geopend toen ik hier voor het eerst iets postte. Dit forum is te groot om alles van iedereen te onthouden.

                        En als ik zo’n topic wel zou lezen, dan ben ik over een uur alweer vergeten dat “Corsa_is_de_beste” in het echt Pietje de Vries uit Frutselveen aan de IJsel is.

                        Waarschijnlijk wil Pietje alleen maar snel antwoord op zijn vraag en ik vind dat het forum daar voor is. Als hij langer wilt blijven dan is dat zijn eigen keuze en dan leer ik ‘m vanzelf wel kennen als hij meer gaat posten. En zelfs dan is het geen garantie dat ik onthoud wie iemand is. Ik weet zeker dat jij geen idee hebt wat mijn echte naam is en ik weet ook zeker dat het niet anders was geweest als ik 8 jaar geleden wél een voorstel topic had aangemaakt.

                        Dat ter zijde vind ik het wel een goede toevoeging om leden bij probleem topics een aantal velden verplicht te laten invullen.

                        Misschien eerst een verplicht uitklap menutje om aan te geven wat voor soort topic het is. “Probleem”, “Project”, “Fun” etc. en als er gekozen is voor “Probleem” of “Project” een aantal velden verplicht maken met Model, Motorcode en Bouwjaar.

                        Dat laatste dan automatisch laten verwerken in de topic titel: [Astra Z16XE 2003] Auto start niet

                        #18268358
                        theunm
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          @TedMechanic

                          dan is dit iets waar wij elkaar niet gaan vinden.

                          ik denk dat als je dezelfde hobby deelt je ook iets over je zelf moet vertellen.
                          iemand die begint met een project topic zul je mij niet over horen.

                          echter zijn er ook VEEL newbees die in topic 1 beginnen met een vraag over een stilgevallen auto.
                          dat zijn mensen die per ongeluk in het zelfde merk rijden.
                          en dan eigenlijk binnen 5 min geholpen willen worden.

                          kijk zelf meestal bij vandaag gepost en dan zie je in 1 keer alle nieuwe reacties.
                          als ik met een “nieuwe” model aan de slag ga koop ik altijd de vraagbaak.

                          #18268359
                          kaneelschep
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 November 2004

                            Begint er weer 1 over dat voorstellen. Ik vind dat het meest nutteloze op dit hele forum.

                            hahahaha helemaal waar… :thumb ;)
                            De meeste mensen willen gewoon snel info en antwoord op hun vragen. Geen vervanging voor hun sociale leven.
                            Boeit het dan wie wie is. Mij niet iig. En misschien leer je elkaar door hulp te bieden juist wel beter kennen. Zeker beter dan van een of ander verhaaltje van zoveel tijd terug.

                            Dat allemaal aanpassen lijkt me wat omgekeerde wereld.. Mensen moeten gewoon niet zo lui zijn en een beetje zinnig topic maken als ze hulp willen.
                            Op andere fora wordt je bijkant gebanned als je onzin schrijft.

                            #18268360
                            TedMechanic
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2007

                              @theunm wrote:

                              @TedMechanic

                              dan is dit iets waar wij elkaar niet gaan vinden.

                              ik denk dat als je dezelfde hobby deelt je ook iets over je zelf moet vertellen.
                              iemand die begint met een project topic zul je mij niet over horen.

                              echter zijn er ook VEEL newbees die in topic 1 beginnen met een vraag over een stilgevallen auto.
                              dat zijn mensen die per ongeluk in het zelfde merk rijden.
                              en dan eigenlijk binnen 5 min geholpen willen worden.

                              kijk zelf meestal bij vandaag gepost en dan zie je in 1 keer alle nieuwe reacties.
                              als ik met een “nieuwe” model aan de slag ga koop ik altijd de vraagbaak.

                              Je zegt dit: “ik denk dat als je dezelfde hobby deelt je ook iets over je zelf moet vertellen.” Daar ben ik het mee eens. Voor de community is dit goed.

                              Maar zoals je zelf al zegt, op dit forum heb je twee verschillen soorten leden. De mensen die hun auto hebben als hobby en de mensen die een vervoersmiddel hebben gekocht dat toevallig een Opel is, maar het had ook een VW kunnen zijn.

                              Van de eerste groep leden vind ik het geweldig om hun projecttopics door te lezen en hun vorderingen aan de auto te lezen.

                              Daarnaast vind ik dat de tweede groep minstens zo belangrijk is, want ZIJ zijn de mensen die de vragen stellen en dus zorgen voor een nuttige database voor het vinden van oplossingen. Sterker nog, als ik een probleem op zoek op google, dan kom ik 9 van de 10 keer op dit forum terecht en vind hier de oplossing. In dat geval ben ik blij dat ik de oplossing heb en dan boeit het mij niet wie het topic heeft geopend en ook niet wie het antwoord heeft gegeven.

                              Waarom vind jij het zo belangrijk dat iemand met een volledig standaard Corsa (wat ook een Polo had kunnen zijn), eerst in een los topic meldt hoe hij heet, voordat hij mag posten dat hij olielekkage heeft? Dat is nutteloos, want volgende week is die persoon weer weg. Het maakt ook niet uit dat die persoon weer weg is, want zijn topic waardoor hij zijn olielekkage heeft opgelost bestaat nog. Dit forum moet juist toegankelijk blijven voor dat soort leden. En dit is juist wat ik heel erg mis bij andere merken.

                              #18268361
                              theunm
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                ik denk dat het belangrijk is dat iets van de persoon en zijn technische vaardigheden weet.

                                als er staat ik denk dat ik wel kan met een beetje hulp en gaat over remmen. :hmmz
                                dan heb ik daar mijn bedenkingen bij en dat is omdat soms wel eens “leuke” tegenkomt in het verkeer.

                                zoals iemand die over de linkervluchtstrook 3 auto voorbij komt zeilen omdat z’n remmen niet goed werken.

                                #18268362
                                dennisnmgn88
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 February 2012

                                  @theunm wrote:

                                  ik denk dat het belangrijk is dat iets van de persoon en zijn technische vaardigheden weet.

                                  als er staat ik denk dat ik wel kan met een beetje hulp en gaat over remmen. :hmmz
                                  dan heb ik daar mijn bedenkingen bij en dat is omdat soms wel eens “leuke” tegenkomt in het verkeer.

                                  zoals iemand die over de linkervluchtstrook 3 auto voorbij komt zeilen omdat z’n remmen niet goed werken.

                                  Lijkt me geen toevoeging eerlijk gezegt…. Lijkt me ook stug dat als je remmen verkeerd monteert ze er pas na een paar kilometer afvallen.
                                  Ik neem aan dat elk wel denkend mens die dit vervangt, eerst test voor hij daadwerkelijk echt kilometers gaat maken. Ik zeg niet dat dat goed is, maar volgens mij moeten de grootste/stomste vergeten dingen binnen een kilometer wel bekend zijn.

                                  Het inhalen van 3 auto’s over de linkervluchtstrook omdat de remmen slecht werken, lijkt me meer een probleem van geen onderhoudt plegen i.p.v. slecht monteren .

                                  #18268363
                                  RISL
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    24 January 2011

                                    Laten we wel even ontopic blijven in plaats verzanden in een discussie over mensen die sleutelen aan hun remmen zonder dat ze er iets vanaf weten.

                                    Goede ideeën zijn meer dan welkom, zeker als er over gediscussieerd kan worden.
                                    Als je een format moet invullen met model, motorcode, enz. bij ieder topic dat je aanmaakt, word je volgens mij niet vrolijk. Stel dat je een vraag wil stellen over iets heel simpels, bijv. het mooi houden van je leren bekleding of je wil gewoon een paar foto’s laten zien?

                                    #18268364
                                    dennisnmgn88
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 February 2012

                                      @RISL wrote:

                                      Laten we wel even ontopic blijven in plaats verzanden in een discussie over mensen die sleutelen aan hun remmen zonder dat ze er iets vanaf weten.

                                      Goede ideeën zijn meer dan welkom, zeker als er over gediscussieerd kan worden.
                                      Als je een format moet invullen met model, motorcode, enz. bij ieder topic dat je aanmaakt, word je volgens mij niet vrolijk. Stel dat je een vraag wil stellen over iets heel simpels, bijv. het mooi houden van je leren bekleding of je wil gewoon een paar foto’s laten zien?

                                      Het blijft gewoon on-topic hoor…..
                                      Idee is om iemand zich te laten voorstellen (door Theunm) en hij beargumenteerd dat
                                      Ik vind dat onzin, en beargumenteer dat ook…..

                                      of sla ik nu een plank mis?

                                      #18268365
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        @RISL wrote:

                                        Goede ideeën zijn meer dan welkom, zeker als er over gediscussieerd kan worden.
                                        Als je een format moet invullen met model, motorcode, enz. bij ieder topic dat je aanmaakt, word je volgens mij niet vrolijk. Stel dat je een vraag wil stellen over iets heel simpels, bijv. het mooi houden van je leren bekleding of je wil gewoon een paar foto’s laten zien?

                                        Dat is maar net hoeveel topic-soorten je bedenkt. Als je zoals in mijn voorbeeld van eerder een uitklap menutje maakt en daar mensen verplicht om een soort topic te kiezen, dan kun je ook de hoeveelheid nodige info daarop aanpassen.

                                        Stel je verzint de volgende topic soorten:
                                        – Probleem (Voor het posten van een probleem)
                                        – Project (Voor het bijhouden van je project)
                                        – Fun (Voor de lol)
                                        – Showcase (Showen van je auto)
                                        – Algemene vraag

                                        Dan zou je per topic soort verschillende velden verplicht kunnen stellen. Dus als je een “Probleem”-topic post, dat je verplicht wordt gesteld het type auto neer te zetten. Maar als je alleen je nieuwe velgen wil showen, dan kies je voor “Showcase” en dan hoeft dat niet.

                                        #18268366
                                        Stender
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          5 April 2009

                                          @pixels66 wrote:

                                          Tja, allemaal zaken waardoor je wel kwaliteit houdt op het forum. Ik ben sowieso van mening dat er wel iets aangepast moet worden… Al die rommel en die topics die maar de rondte in slingeren, allen onoverzichtelijk ook nog…

                                          Een beter begin, begint bij jezelf! Als je een topic ziet dat nutteloos of rommelig is, meldt het via de meldknop, dan kunnen wij het aanpassen/verplaatsen/verwijderen.

                                          #18268367
                                          dennisnmgn88
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 February 2012

                                            Mannen pas op, we lijken wel wijven :shock: ;)

                                            #18268368
                                            kaneelschep
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 November 2004

                                              Hahaha inderdaad.. Als je niks wil aannemen of vertellen over remmen omdat je niet weet wie het zegt of tegen wie, dan doe je dat niet en ga je lekker naar een garage. Je hebt zelf verantwoording hoor.. Niet die iemand op internet. Maar dat is en blijft een hele andere discussie.. En gewoon hwt risico van jet grote boze internet wat geen garanties biedt.
                                              zoals stender zegt. Gwoon ff melden. Dan kan het diegene uitgelegd worden. Zo leert men. Ipv dat het hele forum omgebouwd hoeft te worden.

                                              #18268369
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                toch opzich wel een handig idee.
                                                veel mensen weten dat ze een astra hebben en dat er een 1600 blok in ligt, maar dat is het dan ook
                                                dus als ze nou een c1.6nz hebben of een x1.6szr is voor velen een raadsel(net zoals voor mij toen ik de eerste keer hier kwam haha)

                                                ben zelf niet zo handig met computers en zo,maar alsje nou bij je persoonlijke gegevens je kenteken van je auto kan invullen en dat er dan zo rdw achtig progrramma achtig iets achter zit,dat wanneer je een topic met een vraag opent het eigenlijk zelf al aan geeft om wat voor auto het gaat?

                                                al is dat idee van sylvester (want als het goed is is dat je naam tedmachanic :P ) ook wel een goed idee.

                                                #18268370
                                                pascal1109
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 November 2007

                                                  @basss27 wrote:

                                                  @theunm wrote:

                                                  weet niet of autoweek het wel leuk vind of je op hun dienst meelift

                                                  Evt met een referentie erbij is er vast wel wat te regelen denk ik zo

                                                  Als het alleen om beperkte informatie gaat, zal het wel gaan, de bandbreedte zal dan maar minimaal gebruikt worden.
                                                  Anders data uit andere bronnen (RDW, VWE) halen. Daar heb je ook apps van.
                                                  Tevens is de RDW database vrij gegeven (http://www.rdwdata.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;), dus lijkt me niet dat ze daar moeilijk over doen.

                                                  Echter ben ik het er aan de andere kant wel mee eens dat het de topicstarter zijn of haar verantwoording is, om correcte, duidelijke en bruikbare informatie aan te leveren!

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.