Forumindex › Forums › Modellen › Astra › I want more Powerrrrr
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 19:25 #18095540
heb al weer spijt dat ik op dit topic heb gepost :puke
14 januari 2013 om 19:42 #18095541Ik vind het niet normaal dat je iemand die je niet kent die monteur is niet hoger inschat dan het kunnen verwisselen van olie en bougies
als het nu iemand was die zelf al aaneeft 2 linker handen te hebben, zeg ik okeeee je hebt helemaal gelijk
maar voor een monteur is DE manier om ervaring op te doen, door het te doenen zelf verkleurt mn poep ook niet van een ombouw, en ben maar een prutser :jerry
14 januari 2013 om 20:00 #18095542@soepkiepe wrote:
mooi topic dit :P
nu wil ik eens wat weten eigenlijk ;)
ik heb een 1.4 8v.
ding hoeft van mij geen race monster te zijn, alleen ik mis 1 ding een beetje, wie weet weten jullie een oplossing haha.
wanneer ik met mijn aanhanger er achter op de snelweg rijd, en ik rijd constant achter een vrachtwagen, 90 a 100 km ongeveer dus, netjes in z’n 5.
wanneer ik er zat van ben om er achter te hangen, en dus wil gaan inhalen, dan is dat ding van mij niet op gang te krijgen.
ben denk ik zeker haast 5 minuten bezig om er voor bij te gaan.
meestal laat ik hem dan ook terug zakken naar 80 en neem een “aanloop” voordat ik hem in ga halen :P
maar is er ook iets mogelijk waardoor hij op dat moment net ff wat meer power kan krijgen?of kom ik dan ook al weer richting de 100den euros om een klein beetje meer power te krijgen?
dat vind ik het namelijk niet waard ;)kijk eens of er nog restrictiepijpjes zitten in het luchtfilter huis, deze zorgen ervoor dat je minder snel op kan trekken, en schakel gerust terug, een 1.4 blok is een blok wat gewoon toeren moet maken om vermogen te hebben.
14 januari 2013 om 20:07 #18095543IN het luchtfilterhuis, dus onder het filter neem ik aan?
kun je een beetje aan geven hoe dit er uit ziet, zodat ik weet waar ik naar zoek? ;)
enige slangetje wat ik daar zo weet, maar die zit aan de buitenkant, is die blauwe die loopt naar de carburateur geloof ik14 januari 2013 om 20:24 #18095544@ thrashmetal. Thanks dat je voor me opkomt. En zit idd na te denken om een motor te plaatsen. Maar zit ook na te denken over een coupe. En een 10 jaren plan is overdreven hahah.
@nofear; van opmerkingen van mensen zoals jij trek ik me vrij weinig aan. Maar even voor jou duidelijkheid. Ja ik ben nog maar 3 jaar bezig als monteur en ja ik weet nog lang niet alles. Maar een motor in en uitbouwen lukt me wel hoor :). Maarja ik vraag het omdat ik het dus niet zeker wist of er uberhaupt wat uit te halen valt. Maar bougietjes lukt wel hoor :)Maarja. Idd misschien niet zo slim om zoveel kosten in deze motor te stoppen :)
14 januari 2013 om 21:28 #18095545je kan geen ander spruitstuk plaatsen, ook geen andere inlaat.
ecu zit er orgineel namelijk in gegotenchippen is zinloos. dat kan alleen via je luchtmassameter. aangezien je niet IN de ecu kan komen.
dan moet je beginnen met een andere kop. van bijvoorbeeld een 1.6 8v gsi uit een corsa a.
dan kan je leuke dingen doen.coupe zou ik zelf niet doen. gewoon een astra g 3 deurs. mooie 2.2 16v, vlot genoeg. en goedkoper in onderhoud dan een turbo.
turbo rijdt trouwens geweldig :wors14 januari 2013 om 21:30 #18095546Kijk, verstandige jongen !
Als je erover zit te denken om een andere motor te plaatsen, blijf dan gewoon nog rustig even denken, wanneer je iets direct wilt/koopt is het namelijk altijd duurder.
Onthoud wel dat het geld wat je erin stopt, er nooit meer uit kan worden gehaald.
Niet zoals mijn kameraad geld uitgeven voordat tie het uberhaupt verdiend heeft. (ja, zulke mensen bestaan nog :wors )15 januari 2013 om 01:29 #18095548@NoFear1696 wrote:
heb al weer spijt dat ik op dit topic heb gepost :puke
Dan moet je beter weten dan op een iemand in te gaan hakken waarvan je nog niet eens zijn naam kent. Beetje smaakloos.
Ik opper niets over mijn eigen sleutelkunsten, maar laat iedereen even lekker in zijn waarde? Ik neem aan dat hij hier geen hulp/meningen komt vragen om dan genadeloos afgezeken te worden. -offtopicMaar even on-topic
@Robert_Corsa
@Harrynijhf
+1 voor beide, met als toevoeging: Ga na wat je prioriteiten zijn. PERSOONLIJK zou ik niet teveel doen aan dit motorblok als je plan is om een swap te gaan doen, dit geld ga je nooit meer terug zien. Met die gedachte zou ik eerder kijken voor onderdelen die je kunt gaan toepassen wanneer je motorswap daadwerkelijk gaat plaatsvinden. Maak een plan van aanpak en ga na wat je nodig gaat hebben in de toekomst en naar mate dat je je hierin verdiept, kun je nog altijd je wensen en eisen aanpassen.Verder lijkt het me wel interessant om je topic te blijven volgen. Ik ben benieuwd waar het je gaat brengen.
Groetjes! :thumb
15 januari 2013 om 01:44 #18095549@soepkiepe wrote:
IN het luchtfilterhuis, dus onder het filter neem ik aan?
kun je een beetje aan geven hoe dit er uit ziet, zodat ik weet waar ik naar zoek? ;)
enige slangetje wat ik daar zo weet, maar die zit aan de buitenkant, is die blauwe die loopt naar de carburateur geloof ik
Resonator eruit aan de onderkant, heb een paar jongens gesproken die hier een extra slang op hebben gekoppeld, echter betwijfel het voordeel ervan.
15 januari 2013 om 05:16 #18095547zal van de week eens ff kijken.
dat witte “tankje” waar zit die normaal dan?
heb zo ding nog nooit gezien namelijk.15 januari 2013 om 05:49 #18095550onder je luchtfilterbox ;)
Alleen vraag ik me af wat hier de toegevoegde waarde van is om die er onderuit te halen.
15 januari 2013 om 05:53 #18095551dat zwarte buisje aan de binnenkant helpt wel als je die er uit haalt?
kan volgens mij ook nooit veel zijn trouwens :P15 januari 2013 om 06:23 #18095552je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.
15 januari 2013 om 06:29 #18095553mij gaat het dus al totaal niet om geluid, die einddemper maakt al genoeg herrie :P
dacht dat het wel mee viel, maar reed laatst met de kofferbak een stukje open, jezus wat een herrie haha.
dus om het geluid hoeft het van mij niet.15 januari 2013 om 16:49 #18095554@soepkiepe wrote:
zal van de week eens ff kijken.
dat witte “tankje” waar zit die normaal dan?
heb zo ding nog nooit gezien namelijk.Als je modderkuip los haalt aan bijrijders kant, kan hem heb van top tot teen bestuderen.
Wat het precies doet??? geen idee.
15 januari 2013 om 17:48 #18095555@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.
Doordat je de restrictie eruit haalt kan de lucht zonde romwegen door het luchtfilter gaan, dit zorgt voor een snellere luchtstroom, iets wat je merkt doordat het blokje bij lagere toeren net iets lekkerder gaat optrekken.
En voor de zeikers dat je de kosten er niet uit krijgt, dit kost geen cent :jerry
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;15 januari 2013 om 17:56 #18095556dus als ik het goed begrijp..
zwarte pijpje er uit halen en het witte ding aan de onderkant?
of kom ik dan ook nog een gat tegen wat ik ff af moet dichten of zo?
15 januari 2013 om 19:00 #18095557Chippen van een Z16XE kan gewoon prima via ODBII (via luchtmassameter alleen?? die snap ik niet)
Inlaat kun je gewoon aanpassen ecu zit er gewoon opgeschroeft. (inlaat van een C16SE(i) is het beste)
Uitlaat is ook als spagettie te krijgen of van een C16SE te monteren. Hiervoor moet je wel een katalysator van een X16SZR monteren.16 februari 2013 om 10:14 #18095558nogmaals :P
kan ik dat gat dicht maken door er simpelweg wat op te leggen?
of is er een andere manier voor?heb laatst eens gekeken namelijk, als ik die pijpjes er uit haal, en dat gat dicht maak, dan kan ik toch dat ding waar ie normaal op zit wel gewoon zitten laten of niet?
16 februari 2013 om 10:38 #18095559gewoon open laten ;)
16 februari 2013 om 10:40 #18095560ga ik dalijk ff bezig :)
maar ja staat een auto voor mijn “oprit” naar de garage toe, dus word voorthuis prutsen haha16 februari 2013 om 10:43 #18095561is niet zo veel werk
bij mn x16sz had ik ook die restrictie er uit
en de slang naar het spruitstuk verwijderd, en die kap er af gesloopt
het overgebleven gat op de luchtfilterbox dicht getaped
vermogen kwam iets eerder vrij en trok wat soepeler door :thumbup16 februari 2013 om 11:45 #18095562o die slang naar spruitstuk heb ik er ook nog gewoon op zitten trouwens, die kan er ook af dus?
16 februari 2013 om 13:08 #18095563@opel-mark wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
je haalt de restrictie weg, al zal je er weinig van merken lijkt me.. Misschien ben ik niet de beste persoon om dit te vragen, ben zelf een beetje sceptisch over het ontgrenzen van luchtboxen, maar je haalt er een leuk geluidje uit in combinatie met een sportfiltertje.
Doordat je de restrictie eruit haalt kan de lucht zonde romwegen door het luchtfilter gaan, dit zorgt voor een snellere luchtstroom, iets wat je merkt doordat het blokje bij lagere toeren net iets lekkerder gaat optrekken.
En voor de zeikers dat je de kosten er niet uit krijgt, dit kost geen cent :jerry
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;maar als ik dat gat dan los haal haalt het toch als nog niks aan? dan heeft ie toch de hele buiten wereld als extra lucht? of zie ik het nu verkeerd?
als ik dit alles zo lees, dan kan ik dat witte ding volgens mij gewoon laten zitten als ik dat grote ga in het luchtfilterhuis dicht plak, of werkt dat allemaal weer anders dan ik het bekijk nu ;)16 februari 2013 om 22:41 #18095564in je luchtfilterhuis maakt de lucht een aantal omleidingen, die moet je zo veel mogelijk eruit zien te halen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.